Savage
Legacy Member
GhO$T zei:Ah k dan had ik het verkeerd op.
/request toch een ip check om zeker te zijn![]()
lol

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
GhO$T zei:Ah k dan had ik het verkeerd op.
/request toch een ip check om zeker te zijn![]()

GhO$T zei:Das een beetje gans mijn punt éh. Je kan niet 100% weten wie juist en wie fout is, dus kan je niet zoveel aanvangen met de antwoorden die hier staan. Ik wil uiteindelijk vooral zeggen dat je voorzichtig moet zijn met informatie die je op zo'n forum verkrijgt, ga er aub alleszins geen belangrijke beslissingen op baseren.
Btw vraagje terzijde, waarom start je de post onder uw dubbelaccount Obama om dan vervolgens te antwoorden onder de nick Savage?![]()

Arifiene zei:Ofwel leen je het geld, ofwel zal er beslag gelegd worden op de villa.
Durin zei:Nop, de staat heeft gewoon een occulte hypotheek (die dus niet ingeschreven is) op het onroerend goed in kwestie (die ofc tegenwerpbaar is tegen eventuele volgende eigenaars). Dat geldt wel maar voor 18 maanden, daarna moet ze om inschrijving vragen bij de hypotheekbewaarder als ze wil dat hij verder uitwerking heeft. Daarom dat notarissen altijd een fiscaal attest vragen (onder anderen) om na te gaan of er nog successierechten verschuldigd zijn.
Obama zei:Stel dat je een onroerend goed erft, klopt het dan dat je hierop approx. 10% van de waarde moet afstaan aan de staat?
Stel nu dat je datzelfde onroerend goed geschonken krijgt van je ouders, zijn daar bepaalde formaliteiten voor?
Dank bij voorbaat!!!
Arifiene zei:De staat heeft inderdaad een hypotheek en kan dus beslag laten leggen/het goed verkopen.
En dat gedoe met de hypotheekbewaarder is nogal hectisch (voorrang van inschrijving enzo) dus ik heb het maar niet vermeld.
ad:Doom Dragon zei:Stel dat u grootouders in leven zijn.
Dan kunnen ze hun het huis in naakte eigendom geven aan u, en u grootouders zekf alleen het vruchtgebruik.
Dan moeten u grootouders nog een x aantal jaar blijven leven.
sterven ze dan, dan krijgt gij logischerwijze ook het vruchtgebruikt (+ naakte eigendom dat je al had) = volledige eigendom over hun huis.
Geen succesierechten te betalen. (of misschien een heel, te verwaarlozen deeltje)
Zo heeft men docent van recht me toch verteld.
Durin zei:En ik maar denken dat ik u eindelijk eens kon verbeterenad:

.