Archief - Oorsprong mensheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Peephole

Legacy Member
Rogue zei:
De wereld van de gemiddelde middeleeuwer was bijvoorbeeld veel kleiner dan de onze. Ik wil daarmee zeggen dat de wereld nog geen "global village" was. De wereld van de Middeleeuwer was zijn gemeenschap (dorp, stad,...), en alles wat daar in een straal van x kilometer rond lag. Alles daarbuiten was vreemd. En het merendeel dacht dus wel degelijk dat de wereld plat was, zij keken 's ochtends door hun raam en zagen een platte wereld. Dit kan men afleiden uit volksgeloof en legendes.
Ik denk eerder dat de gemiddelde Middeleeuwer er eenvoudigweg bijna nooit bij stil stond.

_DM_

Legacy Member
Beetje drukker bezig met te overleven en zorgen dat zijn huis niet afgebrand werd door één of andere bende enzo ?

Rogue

Legacy Member
Peephole zei:
Ik denk eerder dat de gemiddelde Middeleeuwer er eenvoudigweg bijna nooit bij stil stond.

Omdat het voor hem evident was. Wat ik wil zeggen is dat als men het hem zou vragen, hij waarschijnlijk zou zeggen dat de aarde plat is. Volksgeloof, legenden, etc. kunnen ons daar veel over leren.

_DM_ zei:
Beetje drukker bezig met te overleven en zorgen dat zijn huis niet afgebrand werd door één of andere bende enzo ?

Overleven in elk geval, in die zin dat er eten op de plank moest komen.

blacky

Legacy Member
Arg, sommige mensen hebben zoon bekropte gang van denken. En ik heb het nu niet over holycrus. Alleen geloven wat ze zien of bewezen is, is gewoon bekropt.

Dude87 zei:
kga toch wel 1000x eerder geloven dawwe geevolueerd zijn van de aap dan een of ander onnozel kieken me veel fantasie da zegt da aliens na de aarde gekomen zijn vo me ons dna te prutsen zenne :ironic:

hoe stom kunde zijn vo zone zever te geloven :doh:

En waarom is dat ? We zijn geen stammelingen van de aap.

Peephole

Legacy Member
blacky zei:
Alleen geloven wat ze zien of bewezen is, is gewoon bekropt.
Ja, laat ons in fabeltjes van willekeurige charlatans geloven. Veel beter dan al dat onnozel empirisch gedoe.:niceone:

holycrus

Legacy Member
http://video.google.nl/videoplay?docid=1425045877181913152&q=jordan+maxwell

Voor diegenen die toch geintresseerd zijn, in hoe ik bij al deze shit uitkom, en hoe het mogelijk is dat ik hierin geloof. Wel voor die mensen zou ik eens aanraden om Jordan Maxwell te bekijken, deze meneer. Komt in tegenstelling met de andere filmpjes (icke, tsarion, sitchin, etc) niet af met specifieke dingen.
Nee hij stelt gewoon zo veel onopgeloste vragen, waarbij hij komt, door helemaal niet zo ingewikkeld of vergezocht na te denken. Het ENIGE wat hij dan ook zegt is, jonges jullie moeten mij helemaal niet geloven, maar zeg nu zelf met alles wat ik jullie hier zei is er al genoeg rare info me dunkt om het eens deftig te onderzoeken. Maar again. Ge kunt mij weer dwingen om het uit te moeten leggen of ge kunt kijken.

mtlifter

Legacy Member
Waarom zouden wij zelf niet in staat zijn hierover na te denken? Waarom moeten wij de verhaaltjes (verzinsels) van dergelijke mensen moeten geloven?

Ik zal 'de vraag' omdraaien:

Zal de 'waarheid' over het leven op een Nederlandse Google site staan? Zeker als het o-zo-geheim is?

geloof me vrij Holycrus, al wat je op dat vlak gelooft, is voorgekauwd door gewiekste 'profeten' die in die zin een 'gat in de markt' denken te hebben ontdekt, en er zelf fortuin mee trachten te maken. Kort samengevat : die mensen trachten geld te slaan uit de goedgelovigheid van vele mensen (zoals er zoveeeel doen, zeker ivm godsdienst)

Laat dus je eigen verstand werken, en geloof aub dit soort BS niet.

Het feit bijv dat sommige mensen het creationisme aanhangen, slaat me met verstomming.

Soms vraag ik me af of mensen ECHT geloven, of werkelijk zichzelf voorhouden dat zij dit geloven (zoals een zekere priester die zichzelf 20 jaar lang voorhield dat hij in God geloofde, terwijl hij van zichzelf wist dat hij dit niet deed...)

holycrus

Legacy Member
ok ik had al door dat dat jouw mening is, ik ben bij deze ook blij dat je ze op die manier formuleert. Maar de laatste persoon waar ik hier overspreek is overtuigender als iedereen samen. Die houd hem ttaal ni bezig met specifiek te zeggen, bla die en bla dat, neen hij verzamelt gewoon zoveel ongewoon bewijs dat er iets KAN zijn (ik zeg niet IS) dat het wel eens dringend nader onderzocht moet worden.

mtlifter

Legacy Member
holycrus zei:
ok ik had al door dat dat jouw mening is, ik ben bij deze ook blij dat je ze op die manier formuleert. Maar de laatste persoon waar ik hier overspreek is overtuigender als iedereen samen. Die houd hem ttaal ni bezig met specifiek te zeggen, bla die en bla dat, neen hij verzamelt gewoon zoveel ongewoon bewijs dat er iets KAN zijn (ik zeg niet IS) dat het wel eens dringend nader onderzocht moet worden.


Juist niet; Je zei zelf dat hij enkel vragen stelde, en niets zelf beweerde?
Pure suggestie dus, als je het mij vraagt :)
Laat mij hetvolgende suggereren : Die mens heeft met enkele café-maten gewed dat 3000 mensen zijn filmpje zouden downloaden. Om dat te verwezenlijken, heeft hij rap wat theorieën verzonnen die ver gezocht zijn, maar moeilijk tegen te spreken zijn (zelfs al bestaat bewijs voor het tegengestelde). Zoals ik in iets andere bewoordingen overigens ook reeds stelde, is zoiets relatief simpel ineen te flansen, er zullen altijd mensen zijn die je zullen geloven. Zeker de mediums Televisie en Internet zijn zéér goeie middelen hiervoor...

Als ik geld steek in een professionele website, en een eigen geloof verkondig hierop, tégen gevestigde religies... en ik steek er tijd in. Wedden dat ik aanhangers krijg?

holycrus

Legacy Member
Ja maar jij gaat er van uit, dat mijn herseninhoud kleiner is dan die van een rat. En dat ik volledig NIET in staat ben om voor mijzelf te denken. Ik zeg niet dat het zo IS, ik zeg dat met de informatie alleen al die hij presenteert het ZEKER nader onderzocht moet worden. Ga ik nu weer de hele topic mijn woorden goed moeten uitleggen?

**edit**
die mens is daar al mee bezig van voor het internet. en van voor naambekendheid. T'is al een oudere mens.
Maar basicly wat jij nu doet is zeer gevaarlijk, want dat is er blindelings van uitgaan dat alles wat ons nu gezegd of geleerd is klopt.
En dat blindelings geloof maakt jou incapabel om objectief deze filmpjes te beoordelen. Nogmaals het KAN zijn, het is op zijn MINST doenbaar om het verder te onderzoeken. Wat op dit moment niet gebeurd.

Hellrabbit

Legacy Member
holycrus zei:
ok ik had al door dat dat jouw mening is, ik ben bij deze ook blij dat je ze op die manier formuleert. Maar de laatste persoon waar ik hier overspreek is overtuigender als iedereen samen. Die houd hem ttaal ni bezig met specifiek te zeggen, bla die en bla dat, neen hij verzamelt gewoon zoveel ongewoon bewijs dat er iets KAN zijn (ik zeg niet IS) dat het wel eens dringend nader onderzocht moet worden.

Bwa, hij begint anders nogal duidelijk met een paar statements (da zijn de goei, da zijn de slechte, hij is er zeker van da we gecreëerd zijn door andere wezens, neemt meteen elke bron die hem goe uitkomt voor waarheid, ...)

en da nog maar in de eerste 10 minuten

holycrus

Legacy Member
nee nee ge zult zien verder in het verhaal, zegt hij het verschillende keren hoor, je hoeft het niet te geloven, maar er is op zijn minst genoeg bewijs om het te onderzoeken, en daar geef ik hem gelijk in. Of zoals hij het zelf zegt. "Scientist say it's at least possible, so it can at least be examined"

mtlifter

Legacy Member
Neen, net zomin als dat 'het' ZEKER onderzocht moet worden :)
Waarom zou jij er jouw tijd insteken? Waarom zou ik mijn tijd erin steken?
Maar belangrijker : Waarom steken DIE MENSEN er hun tijd in?

Kan je anders geen contact opnemen met die personen, vragen naar hun bronnen? :)

mtlifter

Legacy Member
holycrus zei:
nee nee ge zult zien verder in het verhaal, zegt hij het verschillende keren hoor, je hoeft het niet te geloven, maar er is op zijn minst genoeg bewijs om het te onderzoeken, en daar geef ik hem gelijk in. Of zoals hij het zelf zegt. "Scientist say it's at least possible, so it can at least be examined"


Welke 'scientist' zegt dit, als ik zo vrij mag zijn? Ook daar noemt hij géén naam. Waarom kan hij bijvoorbeeld geen dode alien laten zien, of iets dergelijks... Alleszins iets TASTBAARS (belangrijk bij bewijsvoering :))
Ik heb nl. nog steeds geen enkel BEWIJS gezien..., en dan nog... Foto's kan men manipuleren, net zoals mensen, overigens.

holycrus

Legacy Member
ja of ge kunt echt blijven doordrammen dat het manipulatie is in plaats van het verder te onderzoeken, want dat kost wat? te veel tijd? te veel moeite?

mtlifter

Legacy Member
Haha ;) mij? Absoluut niet zoveel als het jou zou kosten om enig bewijs van betekenis te kunnen vinden... <bestaat niet, so why bother...>
De oorsprong vd mens is al heel lang vastgesteld, via de evolutietheorie. That's all, really.

holycrus

Legacy Member
That's all VOLGENS U, als ik nu echt enorm ambetant wil doen zeg ik gewoon, dat gij nu ook de andere mensen die nu de topic lezen aant brainwashen en aan het beinvloeden zijt. We kunnen zo bezig blijven. En dat is zeer makkelijk om dat als excuus te gebruiken.

mtlifter

Legacy Member
Dat zou je idd kunnen doen. Mijn mening kan ik anderzijds makkelijk staven adhv onze geschiedenis als mens. Toch zeker datgene dat op papier staat, en dat door archeologie ea exacte wetenschappen bestudeerd en bevonden is!
nu pas overigens je edit gezien; vergis u niet: ik ben een ZEER (zelf)kritische geest, maar ik kan wél mijn fout toegeven, mocht ik die maken. Zo geef ik grif toe dat ik wat cheap shots maakte tegen jouw stelling in het begin, doch, dit komt omdat ik de hele discussie vrij onzinnig vind;
Wat beweert wordt gaat in tegen AL onze kennis die we gedurende duizenden jaren hebben vergaard. Sta me toe even te lachen met een persoon die voor zijn camcorder wat nonsens vertelt...

Lord Of The Rings is toch ook geen documentaire?!?!? Daar zitten toch ook geen verborgen boodschappen in, neem ik aan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan