Archief - Oprichten van een politieke partij

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Goety0206

Legacy Member
Hallo,

De laatste paar weken denken ik en een paar vrienden om zelf een politieke partij op te starten. Nu vragen wij ons af of iemand soms weet welke regels hiervoor gelden en welke papieren er moeten afgegeven worden en waar?

Dus mensen die links kennen naar site met info op, gelieve ze hier te posten

Wover

Legacy Member
ik denk niet dat hier professionele partijoprichters ofzo zitten, kzou beginnen met naar het gemeentehuis te gaan, want als ge voor de gemeenteraadsverkiezingen wilt opkomen, zulde u daar wel moeten inschrijven gok ik.

Trip

Legacy Member
wel grappig dat een toekomstige politieke partij raad komt vragen op het telenetforum :lol:

Fredo

Legacy Member
http://binnenland.vlaanderen.be/verkiezingen/FAQ/oprichting-partij.htm

zoek op:

- Artikel 27 van de Grondwet
- Artikel 1ter, §3 en artikel 11 van de provinciekieswet
- Artikelen 4, §1, 23, 89 en 97 van de gemeentekieswet
- Artikel 1, 1° van de wet van 7 juli 1994 betreffende de controle van de verkiezingsuitgaven voor de verkiezingen van de provincieraden en de gemeenteraden en de districtsraden en voor de rechtstreekse verkiezingen van de raden voor maatschappelijk welzijn

Bart Religion

Legacy Member
Trip zei:
wel grappig dat een toekomstige politieke partij raad komt vragen op het telenetforum :lol:

PvdG

Partij van de Gamer.

voor de rechten van Game & Gamer :D

Goety0206

Legacy Member
het zal een partij worden die het zal opnemen voor de rechten van de jeugd, waaronder dus ook gamers

en waarom zou dit niete serieus zijn, onderschat nooit de kracht van de jeugd:niceone:

Parnakra

Legacy Member
Ahja, want de jeugd wordt genadeloos z'n rechten ontnomen.

Niets mogen ze nog doen, slecht hebben ze het hier!

REVOLUTIE!

REVOLUTIE ZEG IK U!

[F6]Ares

Legacy Member
Als ge zoiets wilt doen is het beste gewoon klein beginnen.
Neem met een aantal vrienden een afdeling over van een politieke partij binnen uw eigen gemeente.

Als ge succes hebt kunnen andere mensen uw voorbeeld volgen in andere gemeenten en kunde zo uitgroeien.

Veel geluk ! Er zijn veel te weinig jongeren geinteresseerd in politiek (en ik zeg er expliciet niet bij "vandaag de dag" want ik peins dat da altijd al zo geweest is).

QplQyer

Legacy Member
Goety0206 zei:
het zal een partij worden die het zal opnemen voor de rechten van de jeugd, waaronder dus ook gamers

en waarom zou dit niete serieus zijn, onderschat nooit de kracht van de jeugd:niceone:
Ik hoop dat je genoeg volk boven de 21 hebt ;)

Inspector Monkfish

Legacy Member
Parnakra zei:
Ahja, want de jeugd wordt genadeloos z'n rechten ontnomen.

Niets mogen ze nog doen, slecht hebben ze het hier!

REVOLUTIE!

REVOLUTIE ZEG IK U!

het kanon van de Westdiep lost een salvo wanneer ons uur gekomen is.

Goety0206

Legacy Member
ik ben 18jaar oud, en gij manneke rijd nog rond met een marginaal brommerke dus

ist het ook niet zo dat je minstens 500handtekeningen moet verzamelen? en moeten deze personen dan ook 18jaar oud zijn?

Xoliul

Legacy Member
Goety0206 zei:
ik ben 18jaar oud, en gij manneke rijd nog rond met een marginaal brommerke dus

ist het ook niet zo dat je minstens 500handtekeningen moet verzamelen? en moeten deze personen dan ook 18jaar oud zijn?

amdr zijn stem heb je al !!

Hellrabbit

Legacy Member
niet geheel intelligent om een doelpubliek aan te spreken dat niet stemgerechtigd is :'(

dr.salt

Legacy Member
Parnakra zei:
Ahja, want de jeugd wordt genadeloos z'n rechten ontnomen.

Niets mogen ze nog doen, slecht hebben ze het hier!

REVOLUTIE!

REVOLUTIE ZEG IK U!


so true , altijd maar zeiken over rechten , maar plichten ? HO MAAR

TheCrow7

Legacy Member
Goety0206 zei:
ik ben 18jaar oud, en gij manneke rijd nog rond met een marginaal brommerke dus

De politiek zit in uw bloed, zoveel is duidelijk :ironic:

Volgens mij hebt u gewoon een overvloed aan vrije tijd en onderschat u dit zwaar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan