Archief - Proximus bellen EN sms'en inbegrepen in abo?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jedi M.S.

Legacy Member
Hoi,
Ik ben voor mijn ma aan het kijken om van abonnement van haar GSM te veranderen, maar nu heb ik een vraagje ivm de Smile-bundels van Proximus.
Bv met een Smile 10 bundel kan je 40min bellen, en het kost 0.12euro per sms. Maar als je bv heel de maand niet beld, enkel SMSt, is dat dan nog inbegrepen in de bundel? Kwil zeggen, moet je voor elke sms 0.12euro bijbetalen per maand bij je 10 euro? Of is dat inbegrepen in de prijs (totdat je over je 10 euro zit natuurlijk)?

Thanks

chosen1

Legacy Member
zo'n Smile bundel is eigenlijk een prepaid kaart maar die elke maand automatisch opgeladen wordt en als ge over uw bedrag gaat komt dat natuurlijk bij op uw factuur

h0pje

Legacy Member
Hunk? Mijn liefje heeft zo'n smile-bundel en als dat geld op is kan ze niet meer smsen/bellen en moet ze wachten tot de volgende maand. Ze kan zelfs niet over het vastgesteld bedrag gaan.

noblemo

Legacy Member
h0pje zei:
Hunk? Mijn liefje heeft zo'n smile-bundel en als dat geld op is kan ze niet meer smsen/bellen en moet ze wachten tot de volgende maand. Ze kan zelfs niet over het vastgesteld bedrag gaan.

Zo zit het inderdaad in elkaar. Het is een echt abonnement. chosen1 bedoelt waarschijnlijk een freestyle zoals ik had...

chosen1

Legacy Member
NytomSchranz zei:
Zo zit het inderdaad in elkaar. Het is een echt abonnement. chosen1 bedoelt waarschijnlijk een freestyle zoals ik had...

dat kan wel. mijn pa heeft zo'n abo en hij kan toch over zijn limiet gaan.

zelfde met mijn Generation MTV. 10€ voor 5000 sms'en en 60 minuten :p

RaZoR be

Legacy Member
is een abbo he, er gaat 10 euro elke maand van zen rekening

Da_Luke

Legacy Member
Je hebt 2 soorten "abbo's" de alreeds aangehaalde smile bundels zijn met een vast bedrag, 5euro, 10euro, ... Dit kan je zien als belwaarde om mee te bellen en/of mee te sms'n. Ga je over je maandelijks bedrag wordt dit gewoon bijgerekend op de factuur.

Dan heb je nog de automatic reload, werkt volgens hetzelfde principe als de smile met het enigste verschil dat als je belwaarde op is je moet wachten tot de volgende maand alvorens je weer belwaarde zal hebben staan. Bij deze optie kan je wel nog altijd naar de winkel gaan en je kaart laten opladen via een pre-paid kaartje.

chosen1

Legacy Member
Ge0force zei:
Op voorwaarde dat ge om de zoveel tijd herlaad zeker? :oink:

RaZoR be zei:
is een abbo he, er gaat 10 euro elke maand van zen rekening

voila :p

voor 10€ per maand hoort ge mij zeker niet klagen.

daarvoor moest ik elke maand 10€ herladen om gratis na 4u te sms'en, nu sms ik altijd "gratis" en kan ik nog eens een uur bellen

Lord Seth

Legacy Member
Natuurlijk kan je over de limiet gaan. Ik heb zo'n abo type, wat ik wel gemerkt heb is dat ik sommige SMSjes gratis heb verstuurd (als ik kijk naar de factuur). Normaal is dat 10 EUR + 0,12 EUR / SMS. Ik zit altijd door mijn minuten heen, als je erdoor zit, krijg je sms met de waarschuwing dat je bundel opgebruikt is en dat je verder belt aan het gebruikelijke tarief.

Bij de Smile abo's (Smile Together 5, 10 tem 75), krijg je gratis aantal minuten (20, 40 tot 415min). Daar zitten géén smsjes in.

Bij Generation MTV met factuur zitten onbeperkt* aantal smsjes + 120 minuten** naar alle netwerken.

Bij Generation MTV zonder factuur moet je per maand 10 EUR herladen om na 16 u en tijdens het week-end gratis te sms'en.

* 5000 SMSjes = 166 smsjes per dag, excl. korte nummers, extra smsjes aan 0,12 EUR / SMS.
** tijdelijk aanbod: 9 maanden twee maal zoveel beltijd, gebruikelijke aantal is 60 min.

nunji

Legacy Member
kmoet mij precies eens informeren om over te stappen op zo'n abo


edit: kzie net dat generation mtv 20€/maand is?
edit2: iemand die een goed abo kent voor mij, kzit momenteel bij Base(nvdr, JIM Mobile)
kwil rond de 10€ opdoen per maand en smsen boeit me niet zo, tis vooral bellen :)

chosen1

Legacy Member
nunji zei:
kmoet mij precies eens informeren om over te stappen op zo'n abo


edit: kzie net dat generation mtv 20€/maand is?

idd. start-promotie was 10€/maand voor 12 maanden.

waarschijnlijk zeg ik het af als het 20€/maand wordt

Kr|stof

Legacy Member
chosen1 zei:
idd. start-promotie was 10€/maand voor 12 maanden.

waarschijnlijk zeg ik het af als het 20€/maand wordt

Het zou me verbazen moest dat geen contract zijn van 2 jaar :)

chosen1

Legacy Member
Kr|stof zei:
Het zou me verbazen moest dat geen contract zijn van 2 jaar :)

bij deze verbaas ik u.

het is 1 jaar (en mocht het 2 jaar zijn, zoveel te beter maar dan moeten ze het toch aan 10€/maand geven)

Lord Seth

Legacy Member
chosen1 zei:
bij deze verbaas ik u.

het is 1 jaar (en mocht het 2 jaar zijn, zoveel te beter maar dan moeten ze het toch aan 10€/maand geven)
Nee, als het een contract van 24 maanden is en ze geven je 10 EUR voor 12 maanden, dan moet gij de volgende 12 maanden wel 20 EUR betalen.

chosen1

Legacy Member
Lord Seth zei:
Nee, als het een contract van 24 maanden is en ze geven je 10 EUR voor 12 maanden, dan moet gij de volgende 12 maanden wel 20 EUR betalen.

vooral als er in de kleine letters contractduur: 12 maanden stond?

oh gosh, dan ga ik nog een héél jaar 20€/maand moeten betalen



/insert ironic-smiley

chosen1

Legacy Member
Kr|stof zei:
Dat is dan ook wel de domste promo ooit :/

de domste promo waar ge dan ook 120€ mee bespaart?

zoiets zou ik niet meteen dom noemen. het is een promo en ge kunt moeilijk verwachten dat de prijs na de PROMO gelijk blijft e

chosen1

Legacy Member
Kr|stof zei:
Vanuit het standpunt van u provider he slimmeke

het was een nieuwe formule. en imo heeft het zijn doel niet gemist want er zijn er genoeg die nu 20€ (of 15€ zoals het ook even is geweest) betalen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan