Archief - Smart reading

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Moloch

Legacy Member
bwaja snellezen, kbedoel ik kan ook snellezen alsek de kleine woorden mee rover het hoofd zie en mij meer focus op belangrijke woorden, tga ook een pak rapper, ma kdenk nie dat het diene techniek is da zij gebruiken, en 1300€ = O.O

kenaney

Legacy Member
hey mensen, t'is wel nie snel-lezen het is SMART-lezen of beter vertaald in NL, slimlezen!

Denk dat er wel een verschil is tussen snel en slim of smartlezen.

pieta

Legacy Member
ma ze zeggen, het is nie enkel snellezen, maar ook begrijpend, nog meer dan dat ge nu doet...

Alola

Legacy Member
Snellezen doe je volgens mij sowieso als je veel leest. Als kind las ik zeker tien boeken per week (pa die bibliothecaris is) en ik lees nog altijd 100 pagina's per uur (roman, Nederlands; 120 tot 150 als het om jeugdboeken gaat; 80 of zo voor Engels/Frans/Spaans)...
Dat is natuurlijk nog geen smart reading, daar weet ik zelf niets over. Ik heb wel hun test gedaan; ik lees volgens hen 783 woorden per minuut en mijn begripsniveau 60% - je kunt een test doen op de site (progje downen).

pinow

Legacy Member
Stimpy zei:
of gelijk superman lezen

zo ne keer FRRRRRRRRt door de broek :cool:

Kleine nuance :lol:

Ontopic, het lijkt me wel handig om te kunnen.
Wss staat die cursus wel ergens online ;)

pieta

Legacy Member
Alola zei:
Snellezen doe je volgens mij sowieso als je veel leest. Als kind las ik zeker tien boeken per week (pa die bibliothecaris is) en ik lees nog altijd 100 pagina's per minuut (roman, Nederlands; 120 tot 150 als het om jeugdboeken gaat; 80 of zo voor Engels/Frans/Spaans)...
Dat is natuurlijk nog geen smart reading, daar weet ik zelf niets over. Ik heb wel hun test gedaan; ik lees volgens hen 783 woorden per minuut en mijn begripsniveau 60% - je kunt een test doen op de site (progje downen).

ja heb het ook gedaan, zat net iets boven de 750 en begrijpingsvermogen 75%

ma heb het eigelijk maar heel vluchtig gelezen, en sommige ook gegokt:p

viewer

Legacy Member
de truck ligt erin om niet woord per woord maar in "woordgroepen" te lezen.

je begint met woordgroepjes van drie, en breidt da dan langzaamaan uit, totda je hele zinnnen in één "blik" gelezen hebt, enzovoort.

Conqie

Legacy Member
Alola zei:
Snellezen doe je volgens mij sowieso als je veel leest. Als kind las ik zeker tien boeken per week (pa die bibliothecaris is) en ik lees nog altijd 100 pagina's per minuut (roman, Nederlands; 120 tot 150 als het om jeugdboeken gaat; 80 of zo voor Engels/Frans/Spaans)...
Dat is natuurlijk nog geen smart reading, daar weet ik zelf niets over. Ik heb wel hun test gedaan; ik lees volgens hen 783 woorden per minuut en mijn begripsniveau 60% - je kunt een test doen op de site (progje downen).

100 pagina's :woohoo:

wouter_dc

Legacy Member
Alola zei:
Snellezen doe je volgens mij sowieso als je veel leest. Als kind las ik zeker tien boeken per week (pa die bibliothecaris is) en ik lees nog altijd 100 pagina's per minuut (roman, Nederlands; 120 tot 150 als het om jeugdboeken gaat; 80 of zo voor Engels/Frans/Spaans)...
Dat is natuurlijk nog geen smart reading, daar weet ik zelf niets over. Ik heb wel hun test gedaan; ik lees volgens hen 783 woorden per minuut en mijn begripsniveau 60% - je kunt een test doen op de site (progje downen).
Dan moogt gij mij uit leggen hoe ge op nog geen 1 seconde 1 volledig blad van een Nederlandse roman leest :sop:

Op 4-5 minuten ne deftige Nederlandse roman uitlezen, dat lijkt me wel wat :cool:

Feignasse

Legacy Member
100blz per minuut lezen, ik vraag me af wat je eraan hebt, voor zover het al mogelijk is. Misschien leuk voor rechtlijnige pisverhaaltjes, maar niet bij romans die naam waardig...

Conqie

Legacy Member
iemand een link naar dat progje waarmee je je "lees-skills" kunt meten?:p

Bontus

Legacy Member
Ik zal daar waarschijnlijk wel slecht scoren, ik word tijdens het lezen al afgeleid door men ademhaling of zo.

cuda

Legacy Member
625woorden per minuut en 65%
niet slecht als je weet dat ik da ding gemaximaliseerd had en het dan enorm kut was om te leze :p

Conqie

Legacy Member
reteiP zei:
Ik zal daar waarschijnlijk wel slecht scoren, ik word tijdens het lezen al afgeleid door men ademhaling of zo.

ik wordt ook constant afgeleid, msn kaderkes en zelf men muisaanwijzer leid mij al af ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan