Archief - Stomen, de ultieme gezichtsverzorging

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Je hebt tegenwoordig zoveel cremekes voor je gezicht. Maar mij lijkt het soms dat back to nature soms het best werkende kan zijn.

Het effect van je gezicht simpel boven stoom te houden is al krachtig. Nu misschien nog krachtiger mits een bepaalde nabewerking of toevoeging van kruiden aan het water?

Is stomen goede gezichtsverzorging?

D@SîR0

Legacy Member
als man vind ik die cremekes sowieso al overbodige rommel, maar bij een vrouw vind ik het ook serieus ambetant als ze constant haar echte uiterlijk probeert te masceren.

Just Be

Gromme

Legacy Member
OK, maar ik heb het hier eigenlijk echt over extra verzorging, om het gezicht toch goed aan te laten voelen.

Arifiene

Legacy Member
D@SîR0 zei:
als man vind ik die cremekes sowieso al overbodige rommel, maar bij een vrouw vind ik het ook serieus ambetant als ze constant haar echte uiterlijk probeert te masceren.

Just Be
Komaan dasje, t gaat ier ni over make-up, foundation en andere rommel eh...
Stomen is zowieso goed om de porieën te kuisen...

Starrk

Legacy Member
Arifiene zei:
Komaan dasje, t gaat ier ni over make-up, foundation en andere rommel eh...
Stomen is zowieso goed om de porieën te kuisen...

...en om nog maar van de relaxatie-waarde te zwijgen :love:

Defees

Legacy Member
stomen... water begint te koken op 100 graden, stoom is dan toch ook 100 graden... is da dan ni wa heet?

GenesisX

Legacy Member
Hoe doet ge dat dan? Een kom kokend water en daarboven gaan hangen met een handdoek over je? Alleen dan zien da ge er nie in valt, of uw gezicht is direct gereinigd.

maxdevis

Legacy Member
doe mij maar ne sauna en een stoombad
voor de rest ben ik al mooi genoeg

^MystiQ

Legacy Member
D@SîR0 zei:
als man vind ik die cremekes sowieso al overbodige rommel

Als ge een droge huid hebt zoals mij is zo een hydraterende dagcreme geen overbodige luxe hoor. s'ochtends scheren, wassen en mijn gezicht & nek inwrijven anders is heel mijn huid enorm droog en verschilvert alles.

Ik neem ook wel regelmatig sauna's en douches + af en toe ne face peeling.

Ge moogt mij dan een jeanette noemen, maar kzie der liever ewa verzorgd uit dan azo nen vuilaard die em nie verzorgt.
Ik moet regelmatig op vergaderingen enzo zijn ook, luizig zijn wordt daar niet geapprecieërd, nergens op deze wereld eigenlijk :)

My 2 cents :)

Arifiene

Legacy Member
Math'ke zei:
Als ge een droge huid hebt zoals mij is zo een hydraterende dagcreme geen overbodige luxe hoor. s'ochtends scheren, wassen en mijn gezicht & nek inwrijven anders is heel mijn huid enorm droog en verschilvert alles.

Ik neem ook wel regelmatig sauna's en douches + af en toe ne face peeling.

Ge moogt mij dan een jeanette noemen, maar kzie der liever ewa verzorgd uit dan azo nen vuilaard die em nie verzorgt.
Ik moet regelmatig op vergaderingen enzo zijn ook, luizig zijn wordt daar niet geapprecieërd, nergens op deze wereld eigenlijk :)

My 2 cents :)

groot gelijk
mijn lief loopt daarvan weg, van mijn dagcreme, hij vindt da onnozel... ma dan zegt em wel 'oh ma uw velleke is zo zacht'... :p

^^pathfinder^^

Legacy Member
Math'ke zei:
Ge moogt mij dan een jeanette noemen, maar kzie der liever ewa verzorgd uit dan azo nen vuilaard die em nie verzorgt.
Ik moet regelmatig op vergaderingen enzo zijn ook, luizig zijn wordt daar niet geapprecieërd, nergens op deze wereld eigenlijk :)
Kijk, als ge zo in extrema gaat hebt ge geen been om op te staan.

ik gebruik geen cremes en doe niet om de X aantal weken een sauna, dus ik zie er uit als een schooier die zonet een achtervolging met een vandaal achter de rug heeft omdat hij mijn mondharmonica heeft gestolen.

Dakantochnie

Legacy Member
********* gedoe of niet (daar spreek ik mij niet over uit), maar het is wel een feit dat iedereen er graag goed uitziet en het fijn vindt om met mensen om te gaan die er goed uitzien.
Sommige mensen zijn dat van zichzelf, sommigen hebben daar een hele kast vol met crèmes voor nodig, het resultaat is hetzelfde.

ComputerVISTA

Legacy Member
dakantochnie zei:
********* gedoe of niet (daar spreek ik mij niet over uit), maar het is wel een feit dat iedereen er graag goed uitziet en het fijn vindt om met mensen om te gaan die er goed uitzien.
Sommige mensen zijn dat van zichzelf, sommigen hebben daar een hele kast vol met crèmes voor nodig, het resultaat is hetzelfde.

Allemaal goed en wel maar wat was er ook alweer fout met wat water 's morgens? Of als ge gezweet hebt?

Ik ben er zo neig zeker van dat al dien brol op u gezicht meer kwaad dan goeds doen.


Da stomen nu wel niet ma bon, vindt het maar zever.


@ padvinder: groot gelijk. Met al hunnen brol op hun fascade, precies renovatiewerken en dat op jonge leeftijd ^^

^MystiQ

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
Kijk, als ge zo in extrema gaat hebt ge geen been om op te staan.

ik gebruik geen cremes en doe niet om de X aantal weken een sauna, dus ik zie er uit als een schooier die zonet een achtervolging met een vandaal achter de rug heeft omdat hij mijn mondharmonica heeft gestolen.

Nja kijk, als ge een vochtige huid hebt, hebde da inderdaad niet nodig, maar als ge ne droge huid hebt, en ge neemt een bad, of scheert u, krijgde allemaal van die verdroogde vellekes. Ne hydraterende creme is dan geen overbodige luxe + mijn lief zegt altijd dak een zacht aanvoel :p

Dus waarom lopen jullie ervan weg ? Bang omdat het taboe is dat een man een dagcreme zou gebuiken ? :)

^^pathfinder^^

Legacy Member
Math'ke zei:
Nja kijk, als ge een vochtige huid hebt, hebde da inderdaad niet nodig, maar als ge ne droge huid hebt, en ge neemt een bad, of scheert u, krijgde allemaal van die verdroogde vellekes. Ne hydraterende creme is dan geen overbodige luxe + mijn lief zegt altijd dak een zacht aanvoel :p

Dus waarom lopen jullie ervan weg ? Bang omdat het taboe is dat een man een dagcreme zou gebuiken ? :)
Ik ken ook iemand die een heel droge huid heeft en die gebruikt ook potten nivea bij KILO'S, maar ik heb het over de mannen die een puist hebben en dan al meteen overschakelen op cremes.

pedicures enzo voor mannen, daar kan ik ook nie inkomen. Noem mij van de oude stempel, maar ik krijg echt het SCHIJT van metroseksuelen. Ge zijt geboren als een man, gedraag en handel er ook zo naar.

"maar ^^pathfinder^^, jij bent zo kortzichtig" hoor ik al enkele mensen zeggen. En dan antwoord ik "Ja dat ben ik."

maliq

Legacy Member
Ik heb ook een vrij droge huid en ik gebruik nu al 4j een hydraterende creme ... en da helpt echt wel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan