Archief - Straf op namaak importeren?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Instant.Impact

Legacy Member
Ik heb een vraagje,

Ik had een bestelling gemaakt van 5 chanel kettingen, deze kostte 20$ per stuk en komen van china, ik dacht voor zo'n prijsje wou ik me er wel 5 kopen want ze zagen er zo mooi uit, ja uiteraard wist ik wel dat ze namaak zijn maar het feit dat ze namaak zijn maakt mij niveel uit.

Nu dat ze besteld zijn en verschipt zijn las ik plotseling op het net dat iemand een horloge gekocht had en deze door de duane vastgehouden is voor verder onderzoek, nu begin ik zwaar te panikeren voor deze halskettingen en vraag ik mij af: als men deze tegenhoudt en controleert en concludeert dat deze namaak zijn:

welke straf hangt daar voor mij aan vast, als koper? (van 5 stuks) Spreken we hier over een geldvergoeding aan het desbetreffende merk?

e.House

Legacy Member
denk niet echt dat je hiervoor gestraft kunt worden.

Btw is degene die het namaakt in fout want jij kunt niet 'weten' dat het namaak is.

Cazzz

Legacy Member
Ze nemen dat gewoon in beslag als ze er achter komen. Je wist gewoon niet dat het namaak was dus ja..

VinceFeet

Legacy Member
Instant.Impact zei:
Ik heb een vraagje,

Ik had een bestelling gemaakt van 5 chanel kettingen, deze kostte 20$ per stuk en komen van china, ik dacht voor zo'n prijsje wou ik me er wel 5 kopen want ze zagen er zo mooi uit, ja uiteraard wist ik wel dat ze namaak zijn maar het feit dat ze namaak zijn maakt mij niveel uit.

Nu dat ze besteld zijn en verschipt zijn las ik plotseling op het net dat iemand een horloge gekocht had en deze door de duane vastgehouden is voor verder onderzoek, nu begin ik zwaar te panikeren voor deze halskettingen en vraag ik mij af: als men deze tegenhoudt en controleert en concludeert dat deze namaak zijn:

welke straf hangt daar voor mij aan vast, als koper? (van 5 stuks) Spreken we hier over een geldvergoeding aan het desbetreffende merk?

99% zeker dat ze jou niets kunnen maken. En wat dan nog? Je gebaart gewoon van kromme haas hé.

Epyon

Legacy Member
Jou gaan ze niets maken, aangezien ze vijf kettingskes niet als een handel in namaakgoederen gaan beschouwen. Als ze het al vasthouden zal je je pakketje wel nooit terugzien tho.

virtualdude

Legacy Member
Epyon zei:
Jou gaan ze niets maken, aangezien ze vijf kettingskes niet als een handel in namaakgoederen gaan beschouwen. Als ze het al vasthouden zal je je pakketje wel nooit terugzien tho.

Het aankoop van vervalsingen is ook strafbaar ;)

Chalk

Legacy Member
ze nemen allensinds je goederen in beslag, of ze een geldsom vragen ofzo weet ik niet, maar ze nemen het allensinds af van je

mobman

Legacy Member
Wij hebben ooit eens douane aan de deur gehad omda men zus een fake Dolce and G thirt had gekocht...

Ze dachten dat we zelf een kledingwinkel hadden en een sample inkochten van een later te verschepen vracht van China...

Mijn ma volledig paniekeren door die 2 flippos die aan de deur stonden :)

chosen1

Legacy Member
is eens op tv geweest van een chinees die naar australië ging naar zijn familie en hij had ne hoop namaak zonnebrillen, schoenen en handtassen bij en omda dit bestemd was voor zijn familie (het ware er dan ook niet veel) heeft hij alles mogen houden

Arifiene

Legacy Member
chosen1 zei:
is eens op tv geweest van een chinees die naar australië ging naar zijn familie en hij had ne hoop namaak zonnebrillen, schoenen en handtassen bij en omda dit bestemd was voor zijn familie (het ware er dan ook niet veel) heeft hij alles mogen houden

Ze gedogen dit, ma irl kúnt ge ervoor gestraft worden.

Probleem hier: ge hebt er 5 gekocht, niet 1. (ze kunnen denken dat ge er handel mee wil drijven en winst maken)
'Gebaart van kromme haas' => vergeet het, k denk da iedereen wel zo de prijs van een écht Chanel ketting kan schatten (hint: onder de €1000 moete niet gaan). Als gij er dan 1 koopt voor minder dan €20, gade ni moeten beweren da ge t ni wist, da foefje gaat helaas al een tijdje niemeer op. Moeste nu nog €800 betaald hebben, dan mss wel...
PLUS ze komen van China, en da land is ervoor gekend + zendingen hiervan worden regelmatig gecontroleerd.

Straf, bah, k heb men wetboek ni bij, ma veel zalt ni zijn.
Uw goederen worden in beslag genomen + ge betaalt eventueel invoertaks erop. Meer zal da ni zijn, tenzij ze klacht neerleggen, ma hell, ze hebben werk genoeg, daarvoor zullen ze da ni doen. Schadevergoeding aan t merk zelf kan enkel als het merk zelf een claim indient, dus don't panik, chanel gaat em daar ni mee bezig houden ;)

NoizeSuppressor

Legacy Member
Arifiene zei:
Uw goederen worden in beslag genomen + ge betaalt eventueel invoertaks erop.

dat vind ik nu eens heel straf se. Taks betalen op iets wat illegaal is... Taks betalen op namaak, dat moet ge me nu eens uitleggen...

Cazzz

Legacy Member
Arifiene zei:
Ze gedogen dit, ma irl kúnt ge ervoor gestraft worden.

Probleem hier: ge hebt er 5 gekocht, niet 1. (ze kunnen denken dat ge er handel mee wil drijven en winst maken)
'Gebaart van kromme haas' => vergeet het, k denk da iedereen wel zo de prijs van een écht Chanel ketting kan schatten (hint: onder de €1000 moete niet gaan). Als gij er dan 1 koopt voor minder dan €20, gade ni moeten beweren da ge t ni wist, da foefje gaat helaas al een tijdje niemeer op. Moeste nu nog €800 betaald hebben, dan mss wel...
PLUS ze komen van China, en da land is ervoor gekend + zendingen hiervan worden regelmatig gecontroleerd.

Straf, bah, k heb men wetboek ni bij, ma veel zalt ni zijn.
Uw goederen worden in beslag genomen + ge betaalt eventueel invoertaks erop. Meer zal da ni zijn, tenzij ze klacht neerleggen, ma hell, ze hebben werk genoeg, daarvoor zullen ze da ni doen. Schadevergoeding aan t merk zelf kan enkel als het merk zelf een claim indient, dus don't panik, chanel gaat em daar ni mee bezig houden ;)

Never underestimate the power of denial :p

Arifiene

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
dat vind ik nu eens heel straf se. Taks betalen op iets wat illegaal is... Taks betalen op namaak, dat moet ge me nu eens uitleggen...

namaak of niet, ge voert het in
+ bij twijfelgevallen ...
soit ja, dat deel heb ik ook maar gezien op tv bij de douane ze :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan