Archief - Telenet Turbonet draadloos?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kloon

Legacy Member
killgore zei:
Owyeah, dommel is zo geweldig.

Wij zouden 5€ meer betalen aan dommel die ons wat extra geeft?

Wat downloadlimiet meer & binary newsservers. Voor de rest gaat het nog eens een pak trager ook.

Dommel wordt hier toch serieus overrated hoor de laatste maanden.


tja dat is ieder zijn keus hé
tijdens het surfen merk je er niets van en downloaden gaat voor mij snel genoeg

wat ben je met snel downloaden als je limiet direct op
mijn 125 gig komt hier vlotjes binnen :applause:

phixiuZ

Legacy Member
killgore zei:
Owyeah, dommel is zo geweldig.

Wij zouden 5€ meer betalen aan dommel die ons wat extra geeft?

Wat downloadlimiet meer & binary newsservers. Voor de rest gaat het nog eens een pak trager ook.

Dommel wordt hier toch serieus overrated hoor de laatste maanden.

Overrated? No offence, maar ik prefereer toch liever meer downloadlimiet en nieuwsserver boven de snelheid ze en 't is dan nog zoveel goedkoper ook. 5€ meer? :wtf:

Freekje

Legacy Member
killgore zei:
Owyeah, dommel is zo geweldig.

Wij zouden 5€ meer betalen aan dommel die ons wat extra geeft?

Wat downloadlimiet meer & binary newsservers. Voor de rest gaat het nog eens een pak trager ook.

Dommel wordt hier toch serieus overrated hoor de laatste maanden.

35gig < > 100gig
65euro < > 35euro
20mbps <> 4mbps

35 euro minder voor 65 gig meer

yes dommel is overrated !

OT :

netconnect + boost packet hebde bijna zelfde uploadsnelheid als bij telenet ( dus 4 gamende pc's easy ) en kunde 120gig binne halen voor ~55euro ;o

killgore

Legacy Member
Freekje zei:
35gig < > 100gig
65euro < > 35euro
20mbps <> 4mbps

35 euro minder voor 65 gig meer

yes dommel is overrated !

OT :

netconnect + boost packet hebde bijna zelfde uploadsnelheid als bij telenet ( dus 4 gamende pc's easy ) en kunde 120gig binne halen voor ~55euro ;o

tging bij mij niet over turbo, ma de gewone (rekening houdend dak daar een fuckin adsl connectie voor moet bijnemen).

en ik ben nu eenmaal iemand die gewoon snelheid boven limiet verkiest. Als ik een linux distro wil binnehalen of zo heb ik niet veel zin om daar uren op te wachten.

kloon

Legacy Member
killgore zei:
tging bij mij niet over turbo, ma de gewone (rekening houdend dak daar een fuckin adsl connectie voor moet bijnemen).

en ik ben nu eenmaal iemand die gewoon snelheid boven limiet verkiest. Als ik een linux distro wil binnehalen of zo heb ik niet veel zin om daar uren op te wachten.


een linux distro aan 450 kb is geen uren wachten hé

Phaetor

Legacy Member
Aan al die gasten die mijn keuze bekritiseren : wat zouden jullie dan doen in mijn schoenen? Tis wel wreed gemakkelijk om mij af te zeiken, maar veel zinnigs komt er ook niet uit bij jullie.

Dommel is mij gewoon te traag, heeft zeer goeie limieten maar is gewoon te traag voor een veeleisende gebruiker als mezelf.
Dan denk je van pak VDSL boost bij belgacom .. oh maar wacht .. dat gaat weer niet op mijn lijn.
Dan kijk je maar bij telenet en het enigste wat overblijft is turbonet.

Het enigste alternatief buiten overstappen is gewoon wachten op iets beters (like dommel met hun VDSL2??)

Ik heb gewoon een serieus probleem: ik betaal me ziek aan volume packs en dan heb ik ook nog eens trage lijn (standaard adslke 430kb/s).
Als ik wat meer wist over dommel hun toekomstplannen zou ik tijdelijk kunnen overstappen naar een gewoon dommel abbo om dan binnen X maanden naar dat VDSL gedoe te gaan, but when ???

Japser

Legacy Member
Phaetor zei:
Aan al die gasten die mijn keuze bekritiseren : wat zouden jullie dan doen in mijn schoenen? Tis wel wreed gemakkelijk om mij af te zeiken, maar veel zinnigs komt er ook niet uit bij jullie.

Dommel is mij gewoon te traag, heeft zeer goeie limieten maar is gewoon te traag voor een veeleisende gebruiker als mezelf.
Dan denk je van pak VDSL boost bij belgacom .. oh maar wacht .. dat gaat weer niet op mijn lijn.
Dan kijk je maar bij telenet en het enigste wat overblijft is turbonet.

Het enigste alternatief buiten overstappen is gewoon wachten op iets beters (like dommel met hun VDSL2??)

Ik heb gewoon een serieus probleem: ik betaal me ziek aan volume packs en dan heb ik ook nog eens trage lijn (standaard adslke 430kb/s).
Als ik wat meer wist over dommel hun toekomstplannen zou ik tijdelijk kunnen overstappen naar een gewoon dommel abbo om dan binnen X maanden naar dat VDSL gedoe te gaan, but when ???
mail hun is me u probleem
Of kijk ook is naar edpnet ...
Die zijn een beetje sneller als dommel

deven

Legacy Member
ik haal de maximum speed met mijn expressnet abbo ( niet het turbo ), maar normaal is dit wel haalbaar hoor.


929.6 KByte/sec
(=7437 kbps)

van speedtest.nl

maar ik haal dus meer > 1100 - 1200.

Lord Seth

Legacy Member
Phaetor zei:
Aan al die gasten die mijn keuze bekritiseren : wat zouden jullie dan doen in mijn schoenen? Tis wel wreed gemakkelijk om mij af te zeiken, maar veel zinnigs komt er ook niet uit bij jullie.

Dommel is mij gewoon te traag, heeft zeer goeie limieten maar is gewoon te traag voor een veeleisende gebruiker als mezelf.
Dan denk je van pak VDSL boost bij belgacom .. oh maar wacht .. dat gaat weer niet op mijn lijn.
Dan kijk je maar bij telenet en het enigste wat overblijft is turbonet.

Het enigste alternatief buiten overstappen is gewoon wachten op iets beters (like dommel met hun VDSL2??)

Ik heb gewoon een serieus probleem: ik betaal me ziek aan volume packs en dan heb ik ook nog eens trage lijn (standaard adslke 430kb/s).
Als ik wat meer wist over dommel hun toekomstplannen zou ik tijdelijk kunnen overstappen naar een gewoon dommel abbo om dan binnen X maanden naar dat VDSL gedoe te gaan, but when ???
Als je je nu blauw betaald aan volumepacks, zal dit bij Telenet niet anders zijn :)

Cycloon

Legacy Member
Clioke16v zei:
ik haal de maximum speed met mijn expressnet abbo ( niet het turbo ), maar normaal is dit wel haalbaar hoor.


929.6 KByte/sec
(=7437 kbps)

van speedtest.nl

maar ik haal dus meer > 1100 - 1200.

Ik haal vaak zelf 1.2MB/s en dat ook met draadloze router :)

Avenger 2.0

Legacy Member
Om je vraag te beantwoorden...
Met een 54Mbit draadloze router haal je maximaal een 25Mbit (wanneer je er werkelijk naast zit). Zit je er een 10-tal meter vanaf met een muur of twee ertussen kan het goed zijn dat je maar een 5Mbit eruit haalt. De nieuwe draft-N draadloze routers gaan dan weer een stuk beter maar zijn nog redelijk duur.

Phaetor

Legacy Member
Lord Seth zei:
Als je je nu blauw betaald aan volumepacks, zal dit bij Telenet niet anders zijn :)

Nja ik zit zowat rond de 30-40gb meestal. En bij dat turbonet zou ik dan 35gb hebben, juist goed toch :)

Lord Seth

Legacy Member
Phaetor zei:
Nja ik zit zowat rond de 30-40gb meestal. En bij dat turbonet zou ik dan 35gb hebben, juist goed toch :)

Ik denk dat je je bij Telenet gaat mispakken. Je downloads gaan sneller binnen zijn (als jullie dat toch beweren dat er niet gelimiteerd wordt ;)), dan zul je automatisch meer downloaden.

GuntherDW

Legacy Member
ikzelf ben ook een grootgebruiker en kom van telenet xpressnet turbo, ma betaalde me ook blauw elke maand aan die volume packs

nu ben ik bij dommel (netconnect+boost), en ik moet zeggen da nu eig vlotter kan surfen dan als ik bij telenet zat
zelfs tijdens het downloaden door (en ik download anime series dus kaching veel GBjes :p)

owkey het mag dan geen 150MB/s zijn ma het is meer dan snel genoeg voor die prijs+datalimiet in belgie!

trouwens, als ge in een stad woont en ge geluk hebt komt dommel binne dit en een half jaar/ drie kwart v. een jaar af me 24/3mbps unlimited vo iets meer als de prijs van netconnect
benieuwd wa telenet daartegen gaat doen :)

trouwens, ge moet ook naar de router zelf kijken, als de router zelf de snelheid van het internet ni aankan gade ni veel kans hebbe da em het via wifi zo snel gaat kunne sture eh :p
m'n WRT54G kon bijvoorbeeld de 20mbit/s ni zo degelijk aan van xpressnet turbo, maar toch kon ik tege ~5MB/s naar een wired pc op het netwerk sture via wifi :crazy:

Cycloon

Legacy Member
Ofwel staan je instelling niet goed, ofwel vraagt de firewall van je router teveel processorkracht :)

Freekje

Legacy Member
Phaetor zei:
Hmmm zou kunnen :unsure: :D

oh wees maar 100% zeker

killgore zei:
en ik ben nu eenmaal iemand die gewoon snelheid boven limiet verkiest. Als ik een linux distro wil binnehalen of zo heb ik niet veel zin om daar uren op te wachten.

75% van de tijd kan je toch niet downloaden aan de snelheid dat je kan halen met 20mbit.

Laat u pc snachts downloaden en dan moede nie wachten want ge maft toch.

GuntherDW

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Ofwel staan je instelling niet goed, ofwel vraagt de firewall van je router teveel processorkracht :)

instellingen niet goed betwijfel ik, het was met both een clean install als met een "dirty" install
teveel CPU kracht, van een WRT54G zou ge toch imo meer mogen verwachten als ge tegelijk me die downloads aan ~4 a 5MB/s kunt sturen van wifi -> wired

het was met WPA2, TKIP+CCMP, ma de redelijk nieuwe hebbe vo AES hardwarematige support dus dit zou minder snelheidsbelastend moeten zijn, heb het niet unprotected geprobeerd omda ik van principe da ni toelaat :p

cool_boy_ke

Legacy Member
Freekje zei:
75% van de tijd kan je toch niet downloaden aan de snelheid dat je kan halen met 20mbit
Bronnen? Ik haal hier altijd m'n volle snelheid bij goede sites ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan