Archief - televisiekabel trekken naar kamer?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shyheim

Legacy Member
splasH^ zei:
Leidingen door u vloer kan wel ;D maar als ge zelf is na denkt wete toch ook wel waar u boiler sta en waar alle kraantjes zijn en of die de vloer moeten passeren of ni eh ;)

mja ma elektriciteitsbedrading mss ni e...

Arifiene zei:
rigghhhttt, raf zijn manier van reageren (beetje onzeker jongen? omdat een meisje het wel kan en gij niet :p)
ge vraagt gwn aan uw pa waar leidingen/kabels lopen en daar boort ge vooral niét
tis nogal moeilijk
pussy :p

edit: neem zo'n boorpin die iets breder is dan uwe kabel eh, dan kunt ge direct recht boren, als ge een dunnere pin neemt krijgde uw kabel der ni door, moete bijschaven en das prutsen

mja mijn ma die weet da ook ni langs waar da loopt ze. :)
lijkt mij ook nogal logisch da uw boorpin dikker moet zijn als uwe kabel, nee? :D

Cyc1oon zei:
Men legt leidingen vaak/altijd naar het midden van de vloer. Als je een gaatje boort in de hoek van je ruimte ben ik 99,9% zeker dat je geen leidingen/draden gaat meehebben (natuurlijk geen hoeken pakken waar een stopcontact ofzo zit :lol: )

mja kpeis ni dat er stopcontact lope... ma tprobleem is, tussen mijn kamer en de garage zit nog een kamer. en naast dié kamer is ons waskot, dus daar lope doffice waterleidingen he. maar of die via die kamer daarnaast gaan weet ik nu niet direct...

X_Forcemaster_X zei:
Splitter op "de" TV kabel in de kelder, en dan de kabel naar boven trekken idd. Kheb hier zelf nu 1 jaar TV op men kamer. Ons pa had dieje kabel gewoon mee door da gat waar de verwarmingsbuizen doorgaan getrokken, dan nog een gaatje naar de zolder en twas gefixt.

Der moet wel ne versterker op, kheb vrij slecht signaal op sommige zenders, en ik erger mij daar echt DOOD aan, lol.

ne splitter das iets dak dan zal moete kope? wa bedoelde juist?
wa is ne versterker? :D

Cycloon

Legacy Member
LessThanJake zei:
mja kpeis ni dat er stopcontact lope... ma tprobleem is, tussen mijn kamer en de garage zit nog een kamer. en naast dié kamer is ons waskot, dus daar lope doffice waterleidingen he. maar of die via die kamer daarnaast gaan weet ik nu niet direct...

Gewoon altijd van hoek naar hoek gaan met uwe kabel, normaal mag da geen probleem zijn :)

Annun

Legacy Member
Wij hebben thuis ook zo'n draadloos ding. Heeft zijn eigen tuner dus we kunnen een andere post kijken dan beneden. Beeld is goed zolang de microgolfoven niet opstaat.

slash

Legacy Member
ge kunt ook gewoon de tv kabel door een buis trekken die ter al is (als ter plaats in is)

SilentSpring

Legacy Member
LessThanJake zei:
twas het duurste dat er was :unsure: kheb het ni zelf betaald ma bon ^^
op de video beneden bedoelt ge? :unsure:

idd.
Enige nadeel is wel dat als er dan beneden iemand naar de video kijkt ben je verplicht boven ook naar die video te kijken.

cura

Legacy Member
en als der iemand de microgolf aansteekt ebde storing!
ik toch :unsure:
best wel lastig, serieus stresserend lawaai
voor de rest werkt het wel fantastisch (en niemand kijkt beneden ooit naar die videospeler dus geen last daarvan)

russian

Legacy Member
Indien de afstand groot is, moet je een signaalversterker overwegen.

Licargon

Legacy Member
LessThanJake zei:
ne splitter das iets dak dan zal moete kope? wa bedoelde juist?
wa is ne versterker? :D

Geen idee, kzen genen elentrieker. Da was zo'n blokske, ons pa vees de TV kabel uit elkaar, verbond de kabels me da blokske en kon ze nen extra kabel eruit laten komen.

Nen versterker versterkt het TV signaal neem ik aan, kheb hier wel redelijk slecht beeld, dieje jabel is 2 keer gesplitst, ene keer voor men zus, ene keer voor mij, en men zus heeft WEl goei beeld -_-

demon326

Legacy Member
X_Forcemaster_X zei:
Geen idee, kzen genen elentrieker. Da was zo'n blokske, ons pa vees de TV kabel uit elkaar, verbond de kabels me da blokske en kon ze nen extra kabel eruit laten komen.

Nen versterker versterkt het TV signaal neem ik aan, kheb hier wel redelijk slecht beeld, dieje jabel is 2 keer gesplitst, ene keer voor men zus, ene keer voor mij, en men zus heeft WEl goei beeld -_-

als u zus beter beeld heeft dan u wilt het gewoon zeggen dat uwen kabel slecht aangesloten zit aan de versterker/splitter en of tv:)

whacker

Legacy Member
nielseke zei:
Hoe langer de draad, hoe slechter het beeld.

VijfTV is hier één grote ramp... Terwijl het beneden oh zo zuiver speelt :(

Kan ook van uw kabel afhangen. De meeste kabels die ze verkopen in den Brico ofzo zijn "gewone" en die hebben een grotere weerstand dan speciale kabels (bijvoorbeeld de meeste coax kabels voor satelliet hebben een lagere weerstand en geven dus beter beeld over grotere afstanden). Deze kunnen wel heel wat meer kosten.

Forza

Legacy Member
iemand zo'n linkske van ne wireless transmitter ?

dacht da da enkel ging als ge t zelfde zag als op de hoofdtv

stijn87

Legacy Member
Hoe werkt zo'n versterker dan precies, hoe en waar moet je die aansluiten? Heeft daar iemand miss een foto van, want ik heb er geen gedacht van hoe dat in elkaar zit?

EternalSilence

Legacy Member
Annun zei:
Zo ene hebben wij. Ik denk wel ne oudere versie want wij kunnen de volgorde van de kanalen niet aanpassen. Da stoort echter niet.

http://www.eshop.nl/product_info.php?products_id=131019

dat is wel interresant.

dus we moeten dan de transmitter tss de tv beneden en de kabel aansluiten?

en die transmitter zend dan signalen uit, en ik zou dan boven naar tv kunnen kijken als ik de ontvanger aan mijn tv boven hang
(is dit ook mogelijk om die ontvanger aan je pc te hangen, (als je zo een TV in kaart hebt ??)


een winkel waar ze dit verkopen?

Stimpy

Legacy Member
haaa de raf ge hebt er precies gene kaas van gegeten he :D
ge moet gewoon wete hoe ge nen kabel moet trekken e, technisch ist ni ingewikkelder dan nen tuinslang in uw kamer krijgen

dag e raf

Squealer

Legacy Member
Ivm die draadloze dingen.
Als ge wireless internet ebt, ister veel kans da ge het op uwen buik kunt schrijven. Constant storing (meestal ritmische "plopkes" int beeld en hett geluid)

Annun

Legacy Member
-P|b-SqUeaLeR zei:
Ivm die draadloze dingen.
Als ge wireless internet ebt, ister veel kans da ge het op uwen buik kunt schrijven. Constant storing (meestal ritmische "plopkes" int beeld en hett geluid)

Ik heb ook draadloos internet en heb daar gene last van. Alleen de microgolf helpt het om zeep (die staat dan ook nog eens recht tussen de zender en de ontvanger)

Ivm met die vraag van het aansluiten. Ge sluit da gewoon met een splitterke aan op uw kabel en daar dus uwe zender op.

jeroenvde

Legacy Member
makkelijkere oplossing is digitale tv :p
heb je enkel internet nodig, en tegenwoordig kan je dat gemakkelijk via elk stopcontact ;) dus dan moet je geen internet draad trekken...

waarom vinden zo zo iets niet uit voor de TV... hmmmh

Seraph

Legacy Member
LessThanJake zei:
vooreerst: ik ben totaal onwetend over televisiekabels en die shit, maar ik zou graag kabeltelevisie willen op mijn kamer. enkele vragen die ik mij dan stel: is het eenvoudig of eerder complex, kan ik het zelf of laat ik het beter doen, wat ga ik nodig hebben, waar moet ik op letten, ...

hopelijk is dit ook het juiste subforum. het is tenslotte een serieuze vraag.

misschien niet onbelangrijk: de garage bevindt zich onder mijn slaapkamer, en daar staat den bak van telenet. misschien heeft dat daar ergens iets mee te maken ofzo.

yuuuuuuw!

Gemakkelijk als je geen 2 linker handen hebt. :)
Je meet ongeveer de afstand van de binnenhuisversterker naar je kamer. Je gaat naar een winkel van integan of consoorten en vraagt daar achter RG6 coax kabel, met deze kan je maximaal 30 m ver gaan.
Gebruik a.u.b. geen witte "supermarkt" kabel deze is meestal van slechte kwaliteit en dient maar voor korte afstanden zoals van wandcontactdoos naar tv. Gebruik je die toch dan kan je wel eens last krijgen van storingen; zoals vele handige harry's hier al zijn komen melden. :p

Kabel leggen, kabel wegwerken, kabel strippen aan de uiteinden, aansluiten aan binnenhuisversterker en wandcontactdoos. Belangrijk, bij het aansluiten aan de binnenhuisversterker gebruik je de uitgang met markering TV4dB! Nu trek je die witte kabel van het wandcontactdoos naar je tv en klaar is kees.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan