Archief - Trek uw plant !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gavin

Legacy Member
legalise it!
-nee, geen drugs!
kijk alcohol
-dat is iets anders
gij hebt geen recht van spreken want ge hebt het nog niet geprobeerd
-gij hebt geen recht van spreken want ge zijt verslaafd
wij moeten uw mening niet want die is negatief (deze vond ik wel hilarisch :D )
-low-life addict!
seutemieke!


zeker ni openbaar maken. thuis doet ge wat ge wilt, maar int openbaar mag er geen last van zijn
eveneens voor alcohol, lawaaierige zatlappen zijn van hetzelfde allooi

^MystiQ

Legacy Member
Gavin zei:
zeker ni openbaar maken. thuis doet ge wat ge wilt, maar int openbaar mag er geen last van zijn
eveneens voor alcohol, lawaaierige zatlappen zijn van hetzelfde allooi

En toch krijg ik de algemene indruk dat mensen meer last ondervinden van een zatlap in het openbaar dan iemand die gesmoord heeft. Niet ?

Op uw eerste stukje van uw post vind ik het niet echt nuttig van te reageren eerlijk gezegd maarja :)

Genious

Legacy Member
Gavin zei:
legalise it!
-nee, geen drugs!
kijk alcohol
-dat is iets anders
gij hebt geen recht van spreken want ge hebt het nog niet geprobeerd
-gij hebt geen recht van spreken want ge zijt verslaafd
wij moeten uw mening niet want die is negatief (deze vond ik wel hilarisch :D )
-low-life addict!
seutemieke!

Als ge wilt vergelijken met alcohol:
500 000 mensen in België hebben een problematische alcoholconsumptie en 800 000 mensen lijden onder alcoholmisbruik (dus die 500 000 zitten daar wel al in, de andere 300 000 zijn hun gezinnen etc) (stond eens vermeld in de Metro)

800 000 man op een volledige populatie van iets meer dan 10 000 000 (cijfer wel nog van 2005), dat is heel veel, zeker als je bedenkt dat er geheelonthouders zijn (prolly niet veel, maar toch) en een heleboel die nog veel te jong zijn om er echt mee in contact te komen.

maar nu dwaal ik weer naar andere drugs af :$

^MystiQ

Legacy Member
Osi` zei:
Bwa, met een zatlap kunt ge goe mee lachen. Maja, ze zijn vaak niet serieus en zitten meer te brabbelen dan te praten. En een stoner kan dan nog vrij goed serieus praten. Alleen de joint mag dan stinken voor iemand, maar een zatlap stinkt dan wel uit z'n bakkes.

Ma liever iemand die stoned is dan iemand die zat is in m'n buurt. Stoners hebben dan ook geen zin om te vechten ofzo of ambras te maken, gewoon, relaxen en gezellig doen. Iemand die dronken is, kan dat ook, maar toch .. het gebeurt wel vaak dat de aggresie begint op te komen.

Vooral als dan hun uit hun botten beginnen te klappen da ge aan hun lief gezeten hebt en da ze hun eigen zatte zever dan nog beginnen te geloven ook, dan gaan ze maar al te graag op de vuist. Keb ook ooit al eens mogen ondervinden da zo ne zatlap begonnen was tegen mijne maat, het gevolg was dat die jongen maanden last eeft gehad aan zijne neus ( ze was namelijk ferm gebroken ) aangezien mijne maat der ne serieuze toek op eeft gegeven toen da diene gast me zijn vlak hand begint te slaan. Maarja, achohol is allemaal niet erg hé mensen :woohoo:

Smell the irony .. :)

Loziete

Legacy Member
Ik heb persoonlijk redelijk veel ervaring met cannabis. Heb zelf 6 jaar gerookt en dat was toch dagelijk een joint of 5. Nu ben ik reeds 8 maand gestopt en ben daar enorm tevreden mee. Wat men zegt over cannabis dat het maar een soft-drug is klopt gedeeltelijk.
Toch komt ge er op een bepaalde manier heel afhankelijk van. De manier waarop ge u leven gaat leiden verloopt compleet anders. Ge gaat u leven zodanig leiden dat ge toch altijd een plaatsje vind voor wiet.

Langs de andere kant ga ik ook niet de heilige afhangen door te zeggen dat het moet worden verboden en bla bla bla... Ik vind het nog steeds beter af en toe een joint te smoren dan dagelijks u pint of 2,3 nodig te hebben.

Maar er mag geen verkeerd beeld naar jongeren worden gegeven. Dat ze een pint kunnen vervangen door een joint anders zijn we verkeerd bezig.

^MystiQ

Legacy Member
peelaard zei:
Ik heb persoonlijk redelijk veel ervaring met cannabis. Heb zelf 6 jaar gerookt en dat was toch dagelijk een joint of 5. Nu ben ik reeds 8 maand gestopt en ben daar enorm tevreden mee. Wat men zegt over cannabis dat het maar een soft-drug is klopt gedeeltelijk.
Toch komt ge er op een bepaalde manier heel afhankelijk van. De manier waarop ge u leven gaat leiden verloopt compleet anders. Ge gaat u leven zodanig leiden dat ge toch altijd een plaatsje vind voor wiet.

Langs de andere kant ga ik ook niet de heilige afhangen door te zeggen dat het moet worden verboden en bla bla bla... Ik vind het nog steeds beter af en toe een joint te smoren dan dagelijks u pint of 2,3 nodig te hebben.

Maar er mag geen verkeerd beeld naar jongeren worden gegeven. Dat ze een pint kunnen vervangen door een joint anders zijn we verkeerd bezig.

Ik ben voor drugs waar het principe geld .. Mens > drug en niet drug > mens, drugs zoals heroine hebben na dat 1 keer gebruiken een enorm zware afkick, heroine is 1 van de ergste en dat raad ik echt iedereen af, heb eens gesproken met iemand die dit gedaan heeft en zijn afkick heeft toch bijna een tweetal dagen geduurd, da was een gevoel ( volgens zijn woorden ) die niet te omschrijven was, de drang om te hergebruiken was gigantisch groot en iemand met een zwak karakter plooit en op dat moment heerst de drug over de mens.

Hetzelfde gebeurt eigenlijk als ge 5 joints / dag gaat smoren, das totaal niet gezond niemeer en ge verliest eigenlijk de controle over uzelf.

Ik denk dat cannabis 1 van de weinige drugs is waar da als ge er verstandig mee omgaat een drug is waar ge enorm veel genot van kunt hebben en enorm veel plezier van kunt beleven.

Nog zo een drug zijn paddos, een enorm leuke drug op het moment dat je roze mannekes voor u ziet verschijnen en dergelijke meer maar op het moment ge in paniek raakt en nen 'bad trip' ( zoals ze wel eens noemen ) krijgt dan moede der ook niemeer van weten. Kzou eens moeten zoeken achter die teksten van iemand die een bad trip heeft gehad.

En ga zo maar verder. Maar cannabis is een drug waarbij het veelal mens > drug blijft, zelfs al ben je onder invloed ervan. Ik heb mijzelf nooit domme dingen weten doen onder invloed van cannabis, ook niet dat ik erna gehoord heb of gelijk wat. Zelfs toen we eens smoorden bij iemand ben ik daar gewoon blijven pitten en dat had ik besloten met een skeef hoofd. Probeer maar eens dezelfde keuze te maken onder invloed van alchohol .. :)


Enja, noem mij maar een Pro cannabis gebruiker, kweet het, ik verdedig cannabis, maarja :)

Hellrabbit

Legacy Member
Genious zei:
Als ge wilt vergelijken met alcohol:
500 000 mensen in België hebben een problematische alcoholconsumptie en 800 000 mensen lijden onder alcoholmisbruik (dus die 500 000 zitten daar wel al in, de andere 300 000 zijn hun gezinnen etc) (stond eens vermeld in de Metro)

800 000 man op een volledige populatie van iets meer dan 10 000 000 (cijfer wel nog van 2005), dat is heel veel, zeker als je bedenkt dat er geheelonthouders zijn (prolly niet veel, maar toch) en een heleboel die nog veel te jong zijn om er echt mee in contact te komen.

maar nu dwaal ik weer naar andere drugs af :$

Als ge dat eens zou plaatsen in zijn context (hoeveel mensen er effectief alcohol consumeren) zoude wss al wel op gans andere conclusies komen

maar nee ... we bekijken alles in absolute cijfers en plots is alcohol een hard-drug :ironic:

Cartek

Legacy Member
verschrikkelijk hoe sommige mensen zo gebrainwashed zijn door de maatschappij en vooral door hun ouders dat ze zo tegen weed gekant zijn. ik zeg zeker niet dat je het moet roken of ooit doen, maar zeggen dat mensen de bak in moeten als ze een joint roken is absurd. voor mij zijt ge dan even narrowminded als een non.

^MystiQ

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Als ge dat eens zou plaatsen in zijn context (hoeveel mensen er effectief alcohol consumeren) zoude wss al wel op gans andere conclusies komen

maar nee ... we bekijken alles in absolute cijfers en plots is alcohol een hard-drug :ironic:

Alchohol is altijd al een hard drug geweest, alleen zijn er veel te veel mensen die dit ontkennen. Een hard drug is voor mij een drug waarbij het principe van drug > mens geldt.

En bij een teveel aan alchohol treedt dit effect in werking, of had je het nog niet door, de meerderheid onder invloed van alchohol kruipt toch aan het stuur, waarom zou dit toch zijn terwijl ze zich toch voorgenomen hebben van niet dronken aan het stuur te zitten ? :)

Hellrabbit

Legacy Member
de wereld heeft meer nood aan zelfverzonnen definities die dan nog eens voor eigen interpretatie vatbaar zijn !

^MystiQ

Legacy Member
Hellrabbit zei:
de wereld heeft meer nood aan zelfverzonnen definities die dan nog eens voor eigen interpretatie vatbaar zijn !

Zoals cartek al zei, narrowminded, kheb daar dan ook niets meer aan toe te voegen achter deze post van u :)

LOBO0901

Legacy Member
Osi` zei:
Zeker dat je 20 jaar zijt?
Ik kan al van ver ruiken dat de flikken gewoon ergens een eindje u gaan opwachten als jij uw oogst mag gaan halen. Ik ben gewoon vrij zeker dat zoiets ooit gaat gebeuren.
Zo verdienen die mannen nog eens lekker extra geld (de flikken dus)
.

Ja inderdaad de flikken worden betaald per Pv dat ze maken. Hoeveel brengt een Pv drugs tegenwoordig op ? :wtf:
Volgens mij zelf wa teveel gebruikt jong, nog maar eens bewijs dat het de hersenen aantast he :evil:

Hellrabbit

Legacy Member
Math'ke zei:
Zoals cartek al zei, narrowminded, kheb daar dan ook niets meer aan toe te voegen achter deze post van u :)


narrowminded?

pakt da driekwart van mijn vrienden smoren, ik zit altijd als enige niet-smoorder daar tussen
ik erger mij daar TOTAAL niet aan
die mensen amuseren hun eigen, ik heb er geen last van
voor mij mogen ze dat ook gerust legaliseren, mij niet gelaten

maar ik krijg het SCHIJT van mensen die alcohol beginnen diaboliseren om hun eigen drug goed te praten of die int algemeen wiet zitten ophemelen als ongeveer en de ultieme drug die niets kwaad kan : newsflash, dat is niet zo

Genious

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Als ge dat eens zou plaatsen in zijn context (hoeveel mensen er effectief alcohol consumeren) zoude wss al wel op gans andere conclusies komen

maar nee ... we bekijken alles in absolute cijfers en plots is alcohol een hard-drug :ironic:
Als ge in absolute cijfers kijkt is dat imo al redelijk veel, in relatieve cijfers zou ipv problematische gebruikers / totale bevolking moeten het volgende doen: problematische gebruikers / totaal aantal gebruikers
dat cijfer van totaal aantal gebruikers ligt onvermijdelijk lager dan dat van totale bevolking, dus wordt der verhouding alleen maar erger hoor.


Hellrabbit zei:
maar ik krijg het SCHIJT van mensen die alcohol beginnen diaboliseren om hun eigen drug goed te praten of die int algemeen wiet zitten ophemelen als ongeveer en de ultieme drug die niets kwaad kan : newsflash, dat is niet zo
Ik diaboliseer alcohol dus niet, ik stel enkel vast dat het vaak eigenlijk nogal vaak leidt tot problemen. Ik spreek ook cannabis niet goed.

Hellrabbit

Legacy Member
Genious zei:
Als ge in absolute cijfers kijkt is dat imo al redelijk veel, in relatieve cijfers zou ipv problematische gebruikers / totale bevolking moeten het volgende doen: problematische gebruikers / totaal aantal gebruikers
dat cijfer van totaal aantal gebruikers ligt onvermijdelijk lager dan dat van totale bevolking, dus wordt der verhouding alleen maar erger hoor.



Ik diaboliseer alcohol dus niet, ik stel enkel vast dat het vaak eigenlijk nogal vaak leidt tot problemen. Ik spreek ook cannabis niet goed.

Ge moet dan ook de vergelijking maken bij andere drugs waar veel minder verslaafden zijn, maar waar het aantal gebruikers op de gehele bevolking mss een fractie is van die van alcoholgebruikers. En vaak is enorm relatief.

Blanco

Legacy Member
Alle drugs doet kwaad, maar het verschil is dat iemand die af en toe eens een joint smoort direct nen junkie genoemd wordt, iemand die alle dagen zijn 4 pinten drinkt is dan ne levensgenieter. Mijn ouders drinken dagelijks hun pinten en ik kan u verzekeren dat het geen pretje was om daardoor opgevoed te worden.
Ik hemel wiet niet op, ik krijg er trouwens het schijt van van die gasten die er bijna een ritueel van maken, voor mij is een joint zoiets als het af en toe eens drinken van ne goeien trappist of een glas wijn, niet meer niet minder.

Genious

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Ge moet dan ook de vergelijking maken bij andere drugs waar veel minder verslaafden zijn, maar waar het aantal gebruikers op de gehele bevolking mss een fractie is van die van alcoholgebruikers. En vaak is enorm relatief.

Das prolly waar, maar:
1) daar ken ik niet zo meteen de cijfers van.
2) het ging er mij gewoon over om juist te tonen dat het niet is omdat alcohol legaal is, dat het goed is en dat men daarom dus ook maar cannabis moet legaal maken.

Hellrabbit

Legacy Member
Ik had dan ook niets tegen uw posts in het algemeen, maar als het over dit soort cijfers gaat is mensen hun besef van statistiek meestal ver te zoeken

alexii

Legacy Member
Alle drugs zouden gelegaliseerd moeten worden, ik zie trouwens ook niet in waarom de éne drug dan wel zou mogen en de andere niet. Uiteindelijk komt het toch allemaal op hetzelfde neer, het leven een beetje leuker en mooier maken dan het is. Als alles legaal zou zijn zouden verslaafden bovendien gemakkelijker kunnen geholpen worden, de drugs zelf zal van een betere kwaliteit zijn omdat de overheid er tussen zit (wat de kans op rotzooi nemen minimaliseert) en door verkoop in bijv. drugshops dwingt minder mensen de illegaliteit in te duiken en is er meer sociale controle (voor onder meer verslaving).

Mits alles goed geregeld zou zijn, zou ik me niet kunnen voorstellen dat dit problemen zou geven. Maar het is natuurlijk onmogelijk omdat de samenleving vol zit met mensen die ontwetend zijn en vol vooroordelen zitten over drugs.

En voor de duidelijk, ik pak niet alle drugs, ik snap gewoon niet hoe je iemand zijn recht om zijn behoefte te willen bevredigen moet afpakken of ze dwingen het op onwaardige wijzen te moeten doen. Uiteindelijk 'schaad' je er alleen maar jezelf mee en niet je medemens.

Alcohol, een legale en sociaal aanvaarde drug, haalt mijn stelling precies wel een beetje onderuit, maar weinig mensen willen dit ook als een drug beschouwen of ze minimaliseren het als drugs zijnde, en de verkoop ervan omvat dan ook een minimum aan controle.

Bovendien is moralisatie van drugs wel één van de minst intelligente dingen ooit.

DA_MadAce

Legacy Member
alexii, er is echt wel drugs die totaal, maar dan ook totaal niet gezond is. Coke, meer anvaard tegenwoordig, is daar één van. En alle chemische brol ook.


Tis eigenlijk heeel simpel.

*****Gebruik, maar met mate.*****

En geen enkele drug is 100% onschadelijk. Chizofrenie is een jaren 70 urban myth, maar neurotisch gedrag en achtervolgingswaanzin kunnen best het gevolg zijn van overdreven cannabis gebruik. Ken zo een paar mensen. Er is geen fysieke ontwenning (hoewel die met THC opgefokte skunk da aan het veranderen is) maar de psychologische is des te erg.
Spreekt voor zich dat men dan heeeel veel moet gebruiken. Maar dit gaat geleidelijk en kan heel veraderlijk zijn.

Wie hard drugs wil legaliseren (buiten voor medische toepassingen, wat dacht ik al zo was) is niet goed bij zijn/haar hoofd. It's that simple.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan