Galactic zei:
UPC is een soort zusterbedrijf van Telenet. Bestaat trouwens zelfs al langer dan Telenet, dus zeker geen nieuwe provider
De snelheidsverhogingen bij Telenet zijn trouwens ook maar max 1 jaar van ons verwijderd.
Maar in Nederland heb je zo iets wat men noemt concurrentie. Hier in ons land zit Telenet/Belgacom samen te werken, alle kleine bedrijfjes op te kopen zodat ze de consument verder kunnen uitbuiten met zo weinig mogelijk te geven, zo hoog mogelijke prijs door te rekenen, en alle extra functies nogmaals aanrekenen.
In Nederland heb je dat dus niet, als Belgacom/Telenet daar zou beginnen op dezelfde manier als ze bezig zijn bij ons, houden ze het geen volledig jaar vol.
Ik ben al blij dat Schedom in België is begonnen (onder Dommel). Je zou denken waarom komen Nederlandse ISPs niet hier naar toe, maar België is maar een klein land voor zo iets te beginnen (waar Belgacom/Telenet meester is over het netwerk).
Je zou je misschien afvragen waarom Dommel niet tevreden is met het verder distribueren via het Belgacom netwerk, en hun eigen ADSL2+ netwerk aan het aanleggen is, maar dat is duidelijk genoeg.
De volgende upgrade voor zowel Belgacom als Telenet (raar dat ze allebei in de zelfde periode upgrades door gevoerd hebben, coalitie?

) zal waarschijnlijk binnen 10 - 15 jaar zijn. Hier heb je niet hetgene wat normaal is bij concurrentie, de ene ISP doet dan weer iets groots, en de andere moet wel volgen om bij te blijven, hier spreken ze het met elkaar af.