Archief - UPC introduceert volgende maand 60Mbps-abonnement

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lon$daLe

Legacy Member
heeft niks met BE te maken + er zijn topics genoeg over datalimieten of providers op algemeen -.-

freeza

Legacy Member
idd maar de providers hier mogen er wel een voorbeeld aan nemen

chosen1

Legacy Member
freeza zei:
idd maar de providers hier mogen er wel een voorbeeld aan nemen

ik zie Telenet al denken:

"Oh shit straks komt er een andere kabelmaatschappij met supersnel internet! we moeten ook onze limieten en bandbreedte optrekken! ... oh wait..."

djbramz

Legacy Member
België en Nederland zijn twee totaal verschillende landen op vlak van internetproviders. Jammergenoeg.

SuperstarDragon

Legacy Member
ik wil gewoon laten zien dat de verschil steeds groter wordt niet alleen op vlak van unlimited verbruik maar ook qua internet snelheden en de prijs verhouding.

TheFuckingDutchman

Legacy Member
60mbps heeft een belg niks aan zolang die idiote datalimieten niet verdwijnen.

L0k1-

Legacy Member
chosen1 zei:
ik zie Telenet al denken:

"Oh shit straks komt er een andere kabelmaatschappij met supersnel internet! we moeten ook onze limieten en bandbreedte optrekken! ... oh wait..."

was ook zo met UPC hier in Belgie, toen hebben ze die gewoon opgekocht. Gaven vlakaf toe dat het UPC netwerk in Leuven en Brussel van betere kwaliteit was dan het hunne :)

de mensen die bij UPC zaten kregen gratis 20-30 gig extra dacht ik, dus die spaarden mooi 20-30 euro uit.

SuperstarDragon

Legacy Member
ik vraag me af hoeveel geld telenet verlies als er geen volume blokken meer bestaat bij mijn nicht die koopt zeker 5 a 7 blokken extra bij per maand.

Lord Seth

Legacy Member
Moh, UPC was van het moederbedrijf Liberty Global, datzelfde bedrijf dat moeder is van Telenet. Dat Telenet UPC heeft opgekocht is beetje dubbel.

Nuja, die 50 Mbps is er enkel gekomen door de druk van KPN en andere glasvezel aanbieders. Dat hier die 50 Mbps komt is voor dit jaar en volgend jaar onmogelijk.

KizZamP-

Legacy Member
Wat een bummer als je de threadnaam ziet en denkt van "Oh, YAAAY!" en dan kijkt dat het over Nederland gaat.

Puhh.

Slabby

Legacy Member
I~MushrooM zei:

HELL YEAH ! Infected Mushroom rules :oink:

On-Topic: idd teleurstellend dat het enkel Nederland is voorlopig.
Binnen een jaar of 3-4 gaan we in België zoiets kunnen verkrijgen schattek.

FredWP

Legacy Member
SuperstarDragon zei:
ik wil gewoon laten zien dat de verschil steeds groter wordt niet alleen op vlak van unlimited verbruik maar ook qua internet snelheden en de prijs verhouding.

No offense but, het enige wat je daar mee bereikt is het nog meer in de Belg zijn gezicht duwen dat de monopolie van Belgacom en Telenet geen lachertje is.

Ze hebben hier downloaddagen georganiseerd, jarenlang petities gehouden, cijfers vanuit een ander land gaan Telenet en Belgacom echt niets laten doen. Zij weten goed genoeg welke status zij hebben tegenover andere ISP providers in Europa.

Zolang België dit toelaat, gaat er niks veranderen.

En klagen helpt niet, mensen klagen jaren, ik klaagde jaren, maar nu ben ik bij Dommel, en ik heb nooit meer geklaagd. Voor mij is het amusement om te zien dat mensen nog hoop proberen te zoeken door te klagen, terwijl zij het zelf in hun eigen handen hebben (je moet niet bij Belgacom/Telenet blijven, er zijn genoeg betere, goedkopere alternatieven).

azirtoo

Legacy Member
ja maar ik woon te ver van de centrale. Heb dit pas nog nagevraagd en wooonde 5-6 km van de centrale. Een jaar of 2 geleden toen ik bij scarlet was had ik dit ondervonden, maximum snelheid van 1mbps en voortdurend uitvallen van de verbinding, terwijl ik nu 15 mbps heb en NIET uitvallen van de verbindng. Ik moet dus hopen dat telenet de limieten omhoog doet.. Aluwel de 20 gb is toch al een goed begin...

GhO$T

Legacy Member
Is zo'n giga-snel abbo momenteel wel nuttig? Misschien voor bepaalde professionelen maar voor de gemiddelde internetgebruiker lijkt het mij zwaar overkill.

Als je vandaag de dag surft aan 4Mbps (adsl) of 10-20Mbps (kabel) merk je amper het verschil, het is 9/10 altijd wachten op de website waar je mee in verbinding staat. Een nog snellere verbinding zal daar niks aan helpen.

Ok je kan fantastisch snel downloaden, maar je zal altijd gebonden zijn aan een limiet (ofwel x-aantal gb ofwel FUP) dus das ook maar relatief dat voordeel.
En België kennende zal je de prijs in holland x3 mogen doen eens het hier beschikbaar wordt, dus niet bepaald interessant voor de gemiddelde particulier.

Galactic

Legacy Member
UPC is een soort zusterbedrijf van Telenet. Bestaat trouwens zelfs al langer dan Telenet, dus zeker geen nieuwe provider ;)

De snelheidsverhogingen bij Telenet zijn trouwens ook maar max 1 jaar van ons verwijderd.

FredWP

Legacy Member
Galactic zei:
UPC is een soort zusterbedrijf van Telenet. Bestaat trouwens zelfs al langer dan Telenet, dus zeker geen nieuwe provider ;)

De snelheidsverhogingen bij Telenet zijn trouwens ook maar max 1 jaar van ons verwijderd.

Maar in Nederland heb je zo iets wat men noemt concurrentie. Hier in ons land zit Telenet/Belgacom samen te werken, alle kleine bedrijfjes op te kopen zodat ze de consument verder kunnen uitbuiten met zo weinig mogelijk te geven, zo hoog mogelijke prijs door te rekenen, en alle extra functies nogmaals aanrekenen.

In Nederland heb je dat dus niet, als Belgacom/Telenet daar zou beginnen op dezelfde manier als ze bezig zijn bij ons, houden ze het geen volledig jaar vol.

Ik ben al blij dat Schedom in België is begonnen (onder Dommel). Je zou denken waarom komen Nederlandse ISPs niet hier naar toe, maar België is maar een klein land voor zo iets te beginnen (waar Belgacom/Telenet meester is over het netwerk).

Je zou je misschien afvragen waarom Dommel niet tevreden is met het verder distribueren via het Belgacom netwerk, en hun eigen ADSL2+ netwerk aan het aanleggen is, maar dat is duidelijk genoeg.

De volgende upgrade voor zowel Belgacom als Telenet (raar dat ze allebei in de zelfde periode upgrades door gevoerd hebben, coalitie? ;)) zal waarschijnlijk binnen 10 - 15 jaar zijn. Hier heb je niet hetgene wat normaal is bij concurrentie, de ene ISP doet dan weer iets groots, en de andere moet wel volgen om bij te blijven, hier spreken ze het met elkaar af.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan