Wees gerust frankrijk is perfect te doen met de wagen.
heb het al een paar keer gedaan meestal met nog een stukje spanje bij.
Voordeel:
je gaat en staat waar je wilt
je kan zo lang blijven als je wil
je leert meer volk kennen als je lang op een bepaalde camping blijft, maar dat is wel sneller het geval als je jongerenbuurten bezoekt.
je maakt het zo duur als je zelf wil, je kan natuurlijk de wagen volproppen met eten en drank. Maar de bakkers zijn daar toch enorm goed
Aanraders
Heel het zuiden van frankrijk, begin in monaco en rijdt zo helemaal de kustlijn af tot in barca/salou/en daar ferry naar ibiza.. op die tour kom je dingen tegen zoals gorges de verdun, marseille(beetje fel uitzien helpt om daar de fijne plekken te vinden), st-tropez, kasteel van carcasonne, strand strand strand en strand, goeie en leuke campings, massas veel privestrandjes, in monaco het een beetje gaan uithangen en voor de volle 100 euro gaan gokken

. enz.... gewoon de natuur alleen al is zalig
zeker overal is stoppen om wijn te proeven en te kopen.
Kant van de atlantische oceaan, biaritz enconsoorten zit vol met surfers inde zomers en zaaalige feestjes.
Afraders
Camargue: ubersaai maar je rijdt er zoiezo wel door als je de kust afrijdt. buiten een paar ponys en stinkende flamingos is er niet veel te zien.
Sommige badsteden aan cote d'azur: veel te hoog bommagehalte
als je in een reisgids leest: deze kerk is zeker de moeite van te bezoeken NIET doen: ik zelf sta gek van architectuur, maar reisgidsen slagen erin om u altijd naar de meest cliche mogelijke plaatsen te sturen
!!!! Neem zeker een stuurslot mee !!!
!!!! ALs je een frans merk van auto hebt, laat die nooit ver van je tent als je snacht wildkampeert, de mijne was op een morgen compleet leegerroofd, chance dat de visa mee in de tent was. toch nog de vakantie kunnen verderzetten met ginder kleren te kopen. ze hadden met een schroevendraaier klein gaatje geslagen in men handvat meer was niet nodig!!!!
reken voor 20 dagen elk zo een 1000 euro, autostrade zou ik niet pakken tenzij je gehaast bent om in het zuiden te geraken, maar op de gewone wegen kan je perfect 140 rijden en nooit geflits worden. snacht rijdt daar zelfs geen kat dus heel de baan voor u zelf.
zorg wel dat u wagen genoeg vermogen heeft, want van het moment dat je moet inhalen op een helling is dat echt wel meegenomen. en ga zeker voor je vertrekt even langs de garage om alles te laten nazien, kleine dingen zoals ruitenwisservloeistof zijn kut om ineens zonder te zitten met al die beesten die op vooruit plakken.
wat wij ook soms doen is tent op de camping laten, dat is perfect veilig, wildkamperen niet. en dan van daaruit met kleinere rugzak een grote stad bezoeken, tot smorgens uitgaan jeugdherberg binnenkruipen en met de auto terug bollen richting tent.
Als je perse kunst en oude gebouwen wilt zien, doe dat wanneer je 50+ bent, het nachtleven in sommige steden is te fijn om te missen, vooral midden frankrijk en surfersoorden dan. als je snapt hoe de underground feeestjes hier in brussel werkendan ga je daar zeker geen moeite hebben met ze te vinden.
enige nadeel van met u lief op conge gaan, op vakantie loopt iedereen er in bikini of kortgerokt bij dus rondzien wordt moeilijk, maar daarvoor bestaan er zonnebrillen
