Archief - vakantie in frankrijk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

plexus

Legacy Member
Als je naar Avignon gaat, zit je in elk geval goed. Als je met de auto bent kun je sowieso eens naar de zee gaan, zelfs naar de Alpen, en er zijn meer dan voldoende steden die een bezoekje waard zijn daar: Avignon zelf uiteraard, Montpellier, Carcasonne, Orange, Narbonne (al vond ik dit niet zo speciaal), Arles, Nîmes... 'k vergeet er waarschijnlijk nog wel een deel ;)

De Camargue vond ik ook heel mooi, was mee 't school dat we daar naartoe geweest zijn. Zalige fietstocht gedaan , maar pas wel op, 't waait er enorm hard altijd :) Aigues Mortes is ook zeker de moeite.

Côte d'Azur kunde eens bezoeken als tussendoortje, maar ik vind er niet veel aan. Overdreven duur en overhyped, en eigenlijk niets speciaals aan. Saint-Paul-de-Vence raad ik dan wel weer aan, vooral als je wat in kunst geïnteresseerd zijt.

Die streek is zeker aan te raden, ge gaat het u niet beklagen!

Spliffsnatcher

Legacy Member
Wees gerust frankrijk is perfect te doen met de wagen.
heb het al een paar keer gedaan meestal met nog een stukje spanje bij.

Voordeel:
je gaat en staat waar je wilt
je kan zo lang blijven als je wil
je leert meer volk kennen als je lang op een bepaalde camping blijft, maar dat is wel sneller het geval als je jongerenbuurten bezoekt.
je maakt het zo duur als je zelf wil, je kan natuurlijk de wagen volproppen met eten en drank. Maar de bakkers zijn daar toch enorm goed :)

Aanraders
Heel het zuiden van frankrijk, begin in monaco en rijdt zo helemaal de kustlijn af tot in barca/salou/en daar ferry naar ibiza.. op die tour kom je dingen tegen zoals gorges de verdun, marseille(beetje fel uitzien helpt om daar de fijne plekken te vinden), st-tropez, kasteel van carcasonne, strand strand strand en strand, goeie en leuke campings, massas veel privestrandjes, in monaco het een beetje gaan uithangen en voor de volle 100 euro gaan gokken :). enz.... gewoon de natuur alleen al is zalig
zeker overal is stoppen om wijn te proeven en te kopen.
Kant van de atlantische oceaan, biaritz enconsoorten zit vol met surfers inde zomers en zaaalige feestjes.

Afraders
Camargue: ubersaai maar je rijdt er zoiezo wel door als je de kust afrijdt. buiten een paar ponys en stinkende flamingos is er niet veel te zien.
Sommige badsteden aan cote d'azur: veel te hoog bommagehalte
als je in een reisgids leest: deze kerk is zeker de moeite van te bezoeken NIET doen: ik zelf sta gek van architectuur, maar reisgidsen slagen erin om u altijd naar de meest cliche mogelijke plaatsen te sturen

!!!! Neem zeker een stuurslot mee !!!
!!!! ALs je een frans merk van auto hebt, laat die nooit ver van je tent als je snacht wildkampeert, de mijne was op een morgen compleet leegerroofd, chance dat de visa mee in de tent was. toch nog de vakantie kunnen verderzetten met ginder kleren te kopen. ze hadden met een schroevendraaier klein gaatje geslagen in men handvat meer was niet nodig!!!!

reken voor 20 dagen elk zo een 1000 euro, autostrade zou ik niet pakken tenzij je gehaast bent om in het zuiden te geraken, maar op de gewone wegen kan je perfect 140 rijden en nooit geflits worden. snacht rijdt daar zelfs geen kat dus heel de baan voor u zelf.

zorg wel dat u wagen genoeg vermogen heeft, want van het moment dat je moet inhalen op een helling is dat echt wel meegenomen. en ga zeker voor je vertrekt even langs de garage om alles te laten nazien, kleine dingen zoals ruitenwisservloeistof zijn kut om ineens zonder te zitten met al die beesten die op vooruit plakken.

wat wij ook soms doen is tent op de camping laten, dat is perfect veilig, wildkamperen niet. en dan van daaruit met kleinere rugzak een grote stad bezoeken, tot smorgens uitgaan jeugdherberg binnenkruipen en met de auto terug bollen richting tent.

Als je perse kunst en oude gebouwen wilt zien, doe dat wanneer je 50+ bent, het nachtleven in sommige steden is te fijn om te missen, vooral midden frankrijk en surfersoorden dan. als je snapt hoe de underground feeestjes hier in brussel werkendan ga je daar zeker geen moeite hebben met ze te vinden.

enige nadeel van met u lief op conge gaan, op vakantie loopt iedereen er in bikini of kortgerokt bij dus rondzien wordt moeilijk, maar daarvoor bestaan er zonnebrillen :)

kickass88

Legacy Member
Ik denk niet dat we de kanten van salou opgaan.. we vermaken ons wel in de andere dorpen/steden :D



Spliffsnatcher zei:
enige nadeel van met u lief op conge gaan, op vakantie loopt iedereen er in bikini of kortgerokt bij dus rondzien wordt moeilijk, maar daarvoor bestaan er zonnebrillen :)

hehe, mijn lief geeft mij genoeg kijkplezier bij haar alleen al ;) en verder..: kijken kan geen kwaad toch (met de handjes op de rug :p )

kickass88

Legacy Member
1000 euro voor 20 dagen is erg veel geld!
gokken gaan we zeker niet doen
Spanje is net iets te ver, salou trekt ons niet

we gaan een rustige *geniet* vakantie houden met ons tweetjes.. Natuur, dorpen, kleine steden, elkaar, ... you get the picture ;)

Spliffsnatcher

Legacy Member
@virtualdude

en jij studeert voor priester?


1000 euro valt goed mee, als je er vanuit gaat dat wij daarvan alles maar dan ook alles betaald hebben. Benzine, elke dag smorgens smiddags en savonds eten, duiktrip, cafebezoek snachts, campingverblijf......

normaal bekijk ik ook men geld, maar vakantie is altijd wel uitzondering geweest.
en als je naar frankrijk gaat moet je toch ook wel kunnen proeven vande lokale keuken. elke avond je opwarmmaaltijdje is misschien leuk voor 1 dag maar geen 20 dagen.

En bij het woord salou moet je natuurlijk niet direkt denken aan de vele marginale cafes, maar wees gerust de spaanse kust heeft qua natuur ook genoeg te bieden

EvilTwin

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
ik zou de ardèche enz proberen... wij zijn 2j op rij op vakantie geweest daar op de grens met de ardèche en longuedoc rousillion fzoiets noemde die provincie.

een streek met heuvels ala ardennen ma dan wel feller uitgesnede enz... tzijn juist bergen ma dan belange ni zo hoog. schoon groen enz, veel campings en schoon dorpkes :)

we zaten in de buurt van le vans waar da piet huysentruyt zen restaurant heeft


Zijn we vorig jaar ook geweest. Voor bij Piet te gaan eten moet zeker een paar maanden op voorhand reserveren. Tis een klein restaurantje en ik kan u verzekeren die kan echt uitstekend koken zenne. Maar no worries, in Frankrijk zijn er echt veel goeie restaurants zenne.

In de streek zelf ist vooral wandelen en fietsen geblazen. We hadden er een chaletje gehuurd met 2 koppels voor een 500 Euro voor 10 dagen.

Tis natuurlijk niet echt meer Parijs of omstreken he. Ik geloof dat we er een uur of 8 - 9 over gereden hebben.

Je kan natuurlijk ook naar de Champagnestreek es gaan. Niet echt goedkoop, maar wel ne keer de moeite. Tis ongeveer een 3-tal uurtjes rijden, perfect om eens op weekend te gaan eigelijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan