Atroxy
Legacy Member
Hallo beste 9live'ers,
Gisteren 24 juli 2007 is mijn jongste hondje (Chico) gestorven. En het ligt me zeer zwaar. Het was een reutje dat we gekregen hadden van enkele Duitse kennissen.
Zondag 22 juli begon Chico z'n eigen slecht te voelen, en waren we naar de het dierenziekenhuis gegaan om hem laten te onderzoeken. Daar zeiden ze dat hij iets had aan zijn darmen. Hij kreeg enkele spuitjes en wat pilletjes (2) om terug beter te worden. Ze zeiden als na het 2de pilletje hij nog altijd niet beter was, moesten we terugkomen op dinsdag 24 juli. Maandag zag Chico er niet echt beter uit, maar besloten om toch nog te wachten tot na het 2de pilletje, die hij op dinsdag ochtend moest krijgen.
Dinsdag rond 6u15 werd ik gewekt door Chico's noodkreet. Ik ben naar beneden gegaan om te kijken wat er was. Chico lag naast zijn mandje op de grond, pootjes langs zijn lichaam uitgestrekt en met zijn hoofdje plat op de grond. Ik kwam tot de constatatie dat Chico verlamt was geworden, en niet meer kon bewegen. We zijn zo snel mogelijk naar het dieren ziekenhuis gegaan en daar werd hij direct aan het infuus gelegd en trokken ze direct bloed.
Op de bloedtest konden we zien dat zijn nieren aan de slechte kant begonnen te raken en dat hij een te hoog suiker gehalte had. Ook zeide ze dat hij bloedarmoede aan het krijgen was (dat hij ergens bloed verloor). De gemiddelde lichaanstemperatuur van een hond ligt tussen de 38 en 39 graden celcius. Chico's temp was 33.8 graden. Hij was zwaar onderkoeld en had de voorbije 2 dagen niets meer willen eten. Ik zag hoe erg het was. Chico werd direct opgenomen, in de hoop hem nog beter te krijgen. Ik ben met een zeer bang hart mijn wagen ingestapt en naar huis gereden.
Rond de middag kreeg ik telefoon van mijn moeder, die zei dat het erg was, en dat we ons op het ergste moesten voorbereiden. Een uur later kreeg ik telefoon van de dierenarts die zei dat Chico was overleden.
De tranen zijn de ganse dag uit mij gelopen. Ik was mijn beste vriend kwijt.
Ik moest dit kwijt. Daarom postte ik dit op dit forum, zodat andere mensen kunnen zien hoe schattig Chico was, en hoe zwaar het is om hem los te laten. Geef
Geboren op 3 maart 2007. gestorven op 24 juli 2007 om 14u50.
Hier zijn enkele foto's van Chico.
Chico foto 1
Chico foto 2
Chico foto 3
Gisteren 24 juli 2007 is mijn jongste hondje (Chico) gestorven. En het ligt me zeer zwaar. Het was een reutje dat we gekregen hadden van enkele Duitse kennissen.
Zondag 22 juli begon Chico z'n eigen slecht te voelen, en waren we naar de het dierenziekenhuis gegaan om hem laten te onderzoeken. Daar zeiden ze dat hij iets had aan zijn darmen. Hij kreeg enkele spuitjes en wat pilletjes (2) om terug beter te worden. Ze zeiden als na het 2de pilletje hij nog altijd niet beter was, moesten we terugkomen op dinsdag 24 juli. Maandag zag Chico er niet echt beter uit, maar besloten om toch nog te wachten tot na het 2de pilletje, die hij op dinsdag ochtend moest krijgen.
Dinsdag rond 6u15 werd ik gewekt door Chico's noodkreet. Ik ben naar beneden gegaan om te kijken wat er was. Chico lag naast zijn mandje op de grond, pootjes langs zijn lichaam uitgestrekt en met zijn hoofdje plat op de grond. Ik kwam tot de constatatie dat Chico verlamt was geworden, en niet meer kon bewegen. We zijn zo snel mogelijk naar het dieren ziekenhuis gegaan en daar werd hij direct aan het infuus gelegd en trokken ze direct bloed.
Op de bloedtest konden we zien dat zijn nieren aan de slechte kant begonnen te raken en dat hij een te hoog suiker gehalte had. Ook zeide ze dat hij bloedarmoede aan het krijgen was (dat hij ergens bloed verloor). De gemiddelde lichaanstemperatuur van een hond ligt tussen de 38 en 39 graden celcius. Chico's temp was 33.8 graden. Hij was zwaar onderkoeld en had de voorbije 2 dagen niets meer willen eten. Ik zag hoe erg het was. Chico werd direct opgenomen, in de hoop hem nog beter te krijgen. Ik ben met een zeer bang hart mijn wagen ingestapt en naar huis gereden.
Rond de middag kreeg ik telefoon van mijn moeder, die zei dat het erg was, en dat we ons op het ergste moesten voorbereiden. Een uur later kreeg ik telefoon van de dierenarts die zei dat Chico was overleden.
De tranen zijn de ganse dag uit mij gelopen. Ik was mijn beste vriend kwijt.
Ik moest dit kwijt. Daarom postte ik dit op dit forum, zodat andere mensen kunnen zien hoe schattig Chico was, en hoe zwaar het is om hem los te laten. Geef
Geboren op 3 maart 2007. gestorven op 24 juli 2007 om 14u50.
Hier zijn enkele foto's van Chico.
Chico foto 1
Chico foto 2
Chico foto 3
sterkte
Ik hou mijn hart vast als zij nu dood gaat <.<
, tis positief e