Archief - Verlies van mens beste vriend.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atroxy

Legacy Member
Hallo beste 9live'ers,

Gisteren 24 juli 2007 is mijn jongste hondje (Chico) gestorven. En het ligt me zeer zwaar. Het was een reutje dat we gekregen hadden van enkele Duitse kennissen.

Zondag 22 juli begon Chico z'n eigen slecht te voelen, en waren we naar de het dierenziekenhuis gegaan om hem laten te onderzoeken. Daar zeiden ze dat hij iets had aan zijn darmen. Hij kreeg enkele spuitjes en wat pilletjes (2) om terug beter te worden. Ze zeiden als na het 2de pilletje hij nog altijd niet beter was, moesten we terugkomen op dinsdag 24 juli. Maandag zag Chico er niet echt beter uit, maar besloten om toch nog te wachten tot na het 2de pilletje, die hij op dinsdag ochtend moest krijgen.

Dinsdag rond 6u15 werd ik gewekt door Chico's noodkreet. Ik ben naar beneden gegaan om te kijken wat er was. Chico lag naast zijn mandje op de grond, pootjes langs zijn lichaam uitgestrekt en met zijn hoofdje plat op de grond. Ik kwam tot de constatatie dat Chico verlamt was geworden, en niet meer kon bewegen. We zijn zo snel mogelijk naar het dieren ziekenhuis gegaan en daar werd hij direct aan het infuus gelegd en trokken ze direct bloed.

Op de bloedtest konden we zien dat zijn nieren aan de slechte kant begonnen te raken en dat hij een te hoog suiker gehalte had. Ook zeide ze dat hij bloedarmoede aan het krijgen was (dat hij ergens bloed verloor). De gemiddelde lichaanstemperatuur van een hond ligt tussen de 38 en 39 graden celcius. Chico's temp was 33.8 graden. Hij was zwaar onderkoeld en had de voorbije 2 dagen niets meer willen eten. Ik zag hoe erg het was. Chico werd direct opgenomen, in de hoop hem nog beter te krijgen. Ik ben met een zeer bang hart mijn wagen ingestapt en naar huis gereden.

Rond de middag kreeg ik telefoon van mijn moeder, die zei dat het erg was, en dat we ons op het ergste moesten voorbereiden. Een uur later kreeg ik telefoon van de dierenarts die zei dat Chico was overleden.

De tranen zijn de ganse dag uit mij gelopen. Ik was mijn beste vriend kwijt.

Ik moest dit kwijt. Daarom postte ik dit op dit forum, zodat andere mensen kunnen zien hoe schattig Chico was, en hoe zwaar het is om hem los te laten. Geef

Geboren op 3 maart 2007. gestorven op 24 juli 2007 om 14u50.

Hier zijn enkele foto's van Chico.

Chico foto 1

Chico foto 2

Chico foto 3

russian

Legacy Member
Het is jammer om je hondje te verliezen. Sterkte. Ik denk dat enkel de tijd de wonden kan helen. Uiteindelijk moeten we toch vooruit denken/gaan...

Het zag er een wijs beestje uit.

boogje

Legacy Member
Ouch, echt jammer om te horen. Aan de andere kant: het zou erger geweest zijn moest hij al heel wat ouder zijn. Onze hond thuis ken ik sinds ik 2 jaar ben, en als mijn ouders dan weg waren dan ravotte ik steeds met mijn hond :) Ik hou mijn hart vast als zij nu dood gaat <.<

Veel sterkte

hatetn

Legacy Member
dus op een leeftijd van 6 maanden komt da beestje zo aan zijn einde
als em geen geboren afwijking heeft raad ik u aan om nooit geen huisdieren meer te nemen

Anoniem04

Legacy Member
Veel sterkte in ieder geval, als ge zelf een hond hebt kan je je al inbeelden hoe moeilijk het moet zijn als zoiets sterft.

Atroxy

Legacy Member
We hebben altijd honden gehad, en dit is de eerste keer dat we zo'n jong hondje moeten afgeven. Deze week nog komen we te weten waaraan hij exact gestorven is.

balbe

Legacy Member
triest triest

1 ding kan ik u zeggen. als ge denkt dat het heel erg gaat zoals de maandag, zoek dan gewoon DIRECT een dierenarts van wacht.

veel sterkte iig

Stichero

Legacy Member
sterkte man
de beste vriend van de mens, den trouwe viervoeter
zoiets verliezen kan alleen maar pijn doen ...
en tzag er een schattig hondje uit :(
toen ik naar Tokyo voor een jaar vertrok vorig jaar in september heeft mijn moeder een hond gekocht voor al die eenzame dagen (moeder is alleenstaand)
en toenk op bezoek kwam in maart wast al geen puppy meer lol
ma wel een lief beestje da wel
kan eigelijk nie wachten tot volgende maand om met 'hoshi' (japanse naam, betekent ster) in de tuin te spele ^^

Huasheng

Legacy Member
Zeer pakkend verhaal. Zeer mooi en schattig hondje. Ik heb geen hond, maar ben een grote hondenliefhebber. Veel sterkte.

KO

Legacy Member
Ik zal de eerste harteloze dan maar zijn...

Heb ik, of iemand anders, een thread gemaakt toen ik mijn oma kwijt was aan kanker ?
En ik kan u verzekeren dat iemand jarenlang zien aftakelen serieus aan u knaagt....

Hoe hard het ook klinkt: that's life, leer er mee leven, maar een thread op het forum lijkt mij compleet overbodig.

chosen1

Legacy Member
=[KO]=;8929642 zei:
Ik zal de eerste harteloze dan maar zijn...

Heb ik, of iemand anders, een thread gemaakt toen ik mijn oma kwijt was aan kanker ?
En ik kan u verzekeren dat iemand jarenlang zien aftakelen serieus aan u knaagt....

Hoe hard het ook klinkt: that's life, leer er mee leven, maar een thread op het forum lijkt mij compleet overbodig.

maar ge kunt uw hart wel eens luchten! de ene mens wilt dit (wa wrs wel het beste is) en de andere kropt alles op!

foghorn leghorn

Legacy Member
plz doe dat dan op irc ofzo, of in die thread van je ergernis van vandaag
of zoals ik in 10 min zal doen, in de glimlach van vandaag iets in de aard van dak ik al die jaren met mijn schattig hondje mijn beste vriend heb kunnen samenleven.
is wel niet echt van 'vandaag' maarkom :P, tis positief e :P

Equino

Legacy Member
chosen1 zei:
maar ge kunt uw hart wel eens luchten! de ene mens wilt dit (wa wrs wel het beste is) en de andere kropt alles op!

Das nu ook niet waar é.
Er zijn ook andere wegen dan opkroppen of op een forum posten.
Niet in uitersten denken ^^


Veel sterkte. Ge zullet nog nodig hebben eenmaal ge mensen begint te verliezen..

russian

Legacy Member
foghorn leghorn zei:
plz doe dat dan op irc ofzo, of in die thread van je ergernis van vandaag
of zoals ik in 10 min zal doen, in de glimlach van vandaag iets in de aard van dak ik al die jaren met mijn schattig hondje mijn beste vriend heb kunnen samenleven.
is wel niet echt van 'vandaag' maarkom :P, tis positief e :P

Het is aan de moderatoren om daarover te oordelen. En voorlopig blijft het draadje open omdat het de jongen toonbaar helpt om het verlies te verwerken.

Een beetje respect is hier wel op z'n plaats.

Dirty_Col

Legacy Member
Allez hup, de mods zijn weer flink hun best aant doen vandaag :) wat was er fout aan mijn post? Een epistel voor een hond... sorry maar toen mijn oma gestorven is een paar maand geleden heb ik er geen thread over gemaakt om 'mijn hart uit te storten'. Doe dat bij mensen die ge kent, zoals vrienden of familie... Mijn hond is ondertussen al 13 jaar oud en ik ben zeer gehecht aan haar. Ga ik een thread maken hier als ze dood is? Neen. Gaan er traantjes vloeien? Waarschijnlijk wel.

kows

Legacy Member
foghorn leghorn zei:
plz doe dat dan op irc ofzo, of in die thread van je ergernis van vandaag
of zoals ik in 10 min zal doen, in de glimlach van vandaag iets in de aard van dak ik al die jaren met mijn schattig hondje mijn beste vriend heb kunnen samenleven.
is wel niet echt van 'vandaag' maarkom :P, tis positief e :P

niemand verplicht u dit te komen lezen, laat hem dan doen
on topic: zo'n skoon beestje :(

russian

Legacy Member
Dirty_Col zei:
Allez hup, de mods zijn weer flink hun best aant doen vandaag :) wat was er fout aan mijn post? Een epistel voor een hond... sorry maar toen mijn oma gestorven is een paar maand geleden heb ik er geen thread over gemaakt om 'mijn hart uit te storten'. Doe dat bij mensen die ge kent, zoals vrienden of familie...

Je kan moeilijk een vooraf gedefinieerde weg volgen. En als deze weg de jongen vooruit helpt, is het draadje verantwoord. Ook ben je niet verplicht om het draadje te lezen.

On-topic graag.

KO

Legacy Member
russian zei:
Je kan moeilijk een vooraf gedefinieerde weg volgen. En als deze weg de jongen vooruit helpt, is het draadje verantwoord. Ook ben je niet verplicht om het draadje te lezen.

On-topic graag.

Ik denk dat je de persoon in kwestie beter helpt door hem eens de 'harde' kant van de wereld te laten zien.

Met dat politiek correcte softe gedoe hier altijd....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan