Archief - Verlies van Package door de Post >_<

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dJeez

Legacy Member
Het grappige bij de Post is dat je soms de nazending krijgt en dan na enkele weken ook de originele zending in de bus ligt (is mij toch al enkele keren overkomen). Maar online stores houden doorgaans rekening met verlies door de Post.

btw Amazon verstuurt nu zijn zendingen naar België meestal aangetekend vanuit hun Duitse filiaal (als je in de VS bestelt), kwestie van zeker te zijn dat het ook gaat aankomen :p.

Joachim_staelen

Legacy Member
I hope sooo :) ondertussen wel al allebei de games op ebay besteld en vandaag krijg ik ze , of morgen .... ^^

FroFro

Legacy Member
dus nu edde da spel 3 keer? O,o geduld is de laatsten tijd toch ver te zoeken ze :p

URL

Legacy Member
Tiens... dit CD-WOW verhaal komt me bekend voor... ik wacht ook al meer dan anderhalve maand op een spel dat ze "al twee maal hebben verstuurd"...

Dit begint naar "bedrog" te ruiken...
Ik bedoel maar: ik heb al honderden artikels besteld via internet, van over heel de wereld en nog niets is verloren gegaan.

Ik bestel éénmaal bij CD-WOW en tot 2 keer toe gaat mijn pakketje verloren? :naughty:

Ik koop er alleszinds niks meer!

whacker

Legacy Member
Ik heb er al een twintigtal dingen besteld, nooit problemen gehad buiten 2 maal. De eerste keer is enkel het 'eerste' pakje van de twee toegekomen maar moest ik dus nog douanetaks betalen (ik denk dat zij dat nog hebben terugbetaald trouwens). Nu heb ik nog geen één van de 2 pakjes gekregen. Ik denk dat het probleem eerder zit in het feit dat de pakjes heel erg gemakkelijk te herkennen zijn. Die postbeambtes zijn ook niet stoem waarschijnlijk: 't enige wat in die pakjes zit zijn games, dvd's en cd's. Ze zullen redeneren dat dit meestal 'het risico' waard is.

Pred

Legacy Member
dju, net als ik de eerste keer iets bij cd-wow besteld heb, lees ik deze thread :sop:. Tis te hopen dat het aankomt!

SilentSpring

Legacy Member
whacker zei:
Ik heb er al een twintigtal dingen besteld, nooit problemen gehad buiten 2 maal. De eerste keer is enkel het 'eerste' pakje van de twee toegekomen maar moest ik dus nog douanetaks betalen (ik denk dat zij dat nog hebben terugbetaald trouwens). Nu heb ik nog geen één van de 2 pakjes gekregen. Ik denk dat het probleem eerder zit in het feit dat de pakjes heel erg gemakkelijk te herkennen zijn. Die postbeambtes zijn ook niet stoem waarschijnlijk: 't enige wat in die pakjes zit zijn games, dvd's en cd's. Ze zullen redeneren dat dit meestal 'het risico' waard is.

idd.
Dat er maar rap beetje concurrentie komt:D
Kiala is al iets beter, daar kunt ge tenminste tracken, maar niet iedereen heeft zo'n punt in z'n buurt.

Ik wacht ondertussen al een kleine maand op een dvd.
9 juni besteld, nog altijd 'pending despatch'.
Ze hebben hem niet in stock, en ze wachten zelf op bericht van hun leverancier wanneer ze hem krijgen.

Spijtige is dat Wow niet met zo'n indicatorke werkt zodat ge de levertermijn kunt zien. Haddek op voorhand geweten dat het zo lang zou duren haddek gewoon in Free Record Shop gekocht, de meerprijs van 2€ had ik er dan wel voor over gehad.

w00tw00t

Legacy Member
Geweldig.
Zal mijn verhaal eens gaan doen. Met vorig jaar kerstmis heeft mijn zus (uit Berlijn) een pakje verzonden naar ons met cadeaus oa een gouden gegraveerde pen. Na opzoekwerk is het gebleken dat het pakje hier door DE POST werd ontvangen en dezelfde dag werd het ook afgetekend door iemand anders dus maw handtekening vervalsing. Wss zou het gaan over een mederwerker van DE POST want kan gewoon niet anders. Pakje was verzekerd dus is mijn zus via advocat naar DE POST gestapt en ze zeiden dat ze het gaan onderzoeken.
Nu al bijna een jaar later laten ze haar weten dat er vnaf maart dees jaar een nieuwe wetgeving is: verdwenen pakjes worden alleen vergoed als er kastickets zijn voor de verzonden goederen. Natuurlijk heeft mijn zus die tickets nietmeer. Blijkt dus dat ze de procedure hadden gerekt tot de nieuwe wet kwam. Maar normaal valt ze onder de oude wetgeving? Dus maw ze is al bijna jaar bezig om +- 600 euro van DE POST te krijgen.

2 weken geleden had mijn moeder een pakje (kleren) verstuurd via DE POST naar Duitsland en het pakje is nog steeds niet aangekomen. Wss is het weeral "verlorengegaan" zoals altijd. Het zijn al zeker niet de eerste keren dat er iets gepikt word bij DE POST. Verschrikkelijk kankerbedrijf.

Arifiene

Legacy Member
w00tw00t zei:
Geweldig.
Zal mijn verhaal eens gaan doen. Met vorig jaar kerstmis heeft mijn zus (uit Berlijn) een pakje verzonden naar ons met cadeaus oa een gouden gegraveerde pen. Na opzoekwerk is het gebleken dat het pakje hier door DE POST werd ontvangen en dezelfde dag werd het ook afgetekend door iemand anders dus maw handtekening vervalsing. Wss zou het gaan over een mederwerker van DE POST want kan gewoon niet anders. Pakje was verzekerd dus is mijn zus via advocat naar DE POST gestapt en ze zeiden dat ze het gaan onderzoeken.
Nu al bijna een jaar later laten ze haar weten dat er vnaf maart dees jaar een nieuwe wetgeving is: verdwenen pakjes worden alleen vergoed als er kastickets zijn voor de verzonden goederen. Natuurlijk heeft mijn zus die tickets nietmeer. Blijkt dus dat ze de procedure hadden gerekt tot de nieuwe wet kwam. Maar normaal valt ze onder de oude wetgeving? Dus maw ze is al bijna jaar bezig om +- 600 euro van DE POST te krijgen.

2 weken geleden had mijn moeder een pakje (kleren) verstuurd via DE POST naar Duitsland en het pakje is nog steeds niet aangekomen. Wss is het weeral "verlorengegaan" zoals altijd. Het zijn al zeker niet de eerste keren dat er iets gepikt word bij DE POST. Verschrikkelijk kankerbedrijf.

Als de procedure is ingeleid onder de oude wet en lopende is moet zij verder behandeld worden onder de oude wet. Maw: De post is u blaaskes aant wijsmaken om niet te hoeven uitkeren.

w00tw00t

Legacy Member
Arifiene zei:
Als de procedure is ingeleid onder de oude wet en lopende is moet zij verder behandeld worden onder de oude wet. Maw: De post is u blaaskes aant wijsmaken om niet te hoeven uitkeren.

Dacht ik ook wel dusja zullen eens zien wat de reactie gaat zijn.

Arifiene

Legacy Member
w00tw00t zei:
Dacht ik ook wel dusja zullen eens zien wat de reactie gaat zijn.

Wat ge kunt doen is naar de wetswinkel ofzo gaan en het standpunt van een advokaat op papier laten zetten :)

Dakantochnie

Legacy Member
Onze vorige facteur (is ondertussen wel ontslagen) smeet brieven gewoon weg, waaronder enkele rekening van ons. Zodoende stond er op een mooie dag eens een deurwaarder aan onze deur terwijl wij op vakantie waren. Gelukkig hebben onze buren toen ons opgebeld, want anders waren ze gewoonweg onze spullen komen ophalen. Ik vertrouw al lang niet meer op De Post, verschrikkelijk bedrijf.

w00tw00t

Legacy Member
Arifiene zei:
Wat ge kunt doen is naar de wetswinkel ofzo gaan en het standpunt van een advokaat op papier laten zetten :)

Nuja ze heeft nu een advocaat op die zaak dus we zullen wel zien

whacker

Legacy Member
De enige manier da ge nog pakskes kunt versturen is idd aangetekend met verzekering maar blijkbaar kunnen ze dat ook al stelen.
Normaal wordt dat sinds 2 jaar ofzo bij elke stap gescand en kunnen ze zo achterhalen wie het kwijt heeft gedaan. Dan nog, geen gezever in dit geval: zij hebben iets mis gedaan dus zij moeten betalen. Ge zult ombudsman moeten inschakelen vrees ik.

VinceFeet

Legacy Member
Arifiene zei:
Als de procedure is ingeleid onder de oude wet en lopende is moet zij verder behandeld worden onder de oude wet. Maw: De post is u blaaskes aant wijsmaken om niet te hoeven uitkeren.

Inderdaad, zeg maar dat ze die nieuw wetgeving in hun kont boren. Wetten hebben nooit terugwerkende kracht. Ook vrij logisch aangezien uw zus niet kan rieken hoe de wetgeving in de toekomst gaat evolueren.

=CID=Drone

Legacy Member
arifiene heeft weldegelijk gelijk; het "probleem" is ontstaan onder de oude wet en moet dus ook zodanig behandeld worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan