Archief - Vraag over banken en visa

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jebac

Legacy Member
Mana, ik woon nog bij ouders, ik heb totaal geen uitgaven, ik heb redelijk wat geld op mijn rekeningen staan en dan nog weigeren ze mijn visa aanvraag? :s

@GhO$T

Ik kan zelfs niet in het rood gaan met mijn kbc rekening :s ik kan niet onder nul gaan. Hoe, wrm watte beats me :s Weet ik niet.

Ja maar dat ergert mij nu juist dat jullie dan wel blijkbaar zonder moeite visa kaarten krijgen en terwijl mijn bank dan zegt dat jullie lullen om het zo te zeggen, da het niet zo werkt bij hun. Ja ik heb het toen elke keer vermeld over dat veel mensen van op een forum (naam heb ik niet vermeld :D) dat ze zonder problemen een visa kregen en die keek verbaasd en die zei tegen mij ahja? Zo werken wij hier niet.

Mana

Legacy Member
btw, mijn ouder zaten vroeger bij de fortis, en toen ik begon online gamen heb ik een visa aangevraagd en was dat ook geen probleem. Ze moesten me niet vragen als ik werkte omdat ze zagen dat er maandelijks direct loon gestort werd op mijn rekening en dat mijn werkgever zelf ook fortis was.
Dus 't is maar hoe je't bekijkt.

Enne dat je nog bij je ouders woont wil niets zeggen, ook al heb je veel geld op je rekening staan, het staat er wel, maar komt er ook bij?
En misschien wat erg om te zeggen, maar zeker een mogelijkheid, misschien hebben je ouders wel een zware hypotheek lopen op hun huis bij die bank en kunnen ze niet aanvaarden dat je ouders voor je borg staan. Dat jij bij hen inwoont brengt uiteindelijk ook kosten bij.

fromalk

Legacy Member
Stancke zei:
Als je nog ten laste bent van je ouders, zijn zij toch logischerwijs aansprakelijk? Of zie ik het verkeerd?

jama zn ouders zitten bij een andere bank dus kbc kan hun financiele toestand neit verifiëren

je kan trouwens ook zeggen dat je student bent (weldra zult zijn) en bv 100€ zakgeld van je ouders krijgt bv per week, dat werd bij mij ook aancaard voor mn 2de kaart

fromalk

Legacy Member
GhO$T zei:
Mensen, zo'n KBC kredietkaart die ze gratis geven aan jongeren is niet te vergelijken met een gewone kredietkaart aanvraag hé. Er zijn daar totaal geen zo'n strenge voorwaarden voor en je hoeft helemaal geen vast inkomen te bewijzen. De limiet is dan ook maar iets van een 600€.

Heb je misschien een geschiedenis van veel in't rood te gaan op u rekening?

Bij mij was dat totaal geen probleem. Langsgeweest bij de bank om dat te vragen (was 19 toen denk ik) en das direct zonder problemen in orde gekomen. Geen aanvraag moeten invullen / geen lastige vragen gekregen over vast inkomen... gewoon papiertje ondertekenen en de kaart werd mij toegestuurd.

Mijn ouders staan hiervoor zeker ook geen borg ofzo.

Heb nochtans ook geen vast inkomen en mijn saldo bij de KBC is bijlange zo groot niet.

en n/o maar wat zit je allemaal te lullen over 'mensen die stoefen met hun visa'. Mogen ze hier al niet laten weten dat je er bij KBC gratis ene kan krijgen, gewoon omdat het bij jou toevallig niet lukt misschien?

u ouders staan sowieso garant voor u als ge te diep ih rood gaat en standaard is het 1250€ waarbij max 600€ op 1 dag mag afgehaald worden

GhO$T

Legacy Member
Jebac zei:
Mana, ik woon nog bij ouders, ik heb totaal geen uitgaven, ik heb redelijk wat geld op mijn rekeningen staan en dan nog weigeren ze mijn visa aanvraag? :s

@GhO$T

Ik kan zelfs niet in het rood gaan met mijn kbc rekening :s ik kan niet onder nul gaan. Hoe, wrm watte beats me :s Weet ik niet.
Heeft er dan nog iemand een volmacht over u rekening?

Toen ik -18 was kon ik ook niet onder nul gaan (en uiteraard ook geen visa kaart aanvragen); toen ik meerderjarig was ben ik uitgenodigd bij de bank om wat formulieren te gaan tekenen en te bevestigen dat m'n ouders niet langer meer een volmacht hadden op mijn rekening.

Misschien is dat bij jou niet gebeurd en kan je daarom geen Visa krijgen ofzo?

fromalk zei:
u ouders staan sowieso garant voor u als ge te diep ih rood gaat en standaard is het 1250€ waarbij max 600€ op 1 dag mag afgehaald worden
Heb het papierke hier nog liggen, limiet is 625€ per maand. En heb dit bedrag al bij meerdere gehoord die zo'n gratis Visa van KBC hebben.
En hoe kunnen mijn ouders borg staan als ik meerderjarig ben en ze niet getekend hebben voor die Visa kaart?

fromalk

Legacy Member
die papieren heeft hij idd mss neit getekend maar dat staat los van het onder nul mogen gaan

k ag onder nul gaan sinds ik visa heb, dat doet bcc om zeker te zijn dat zij hun geld wel krijgen. Het bedrag dat je onder 0 mag is identiek aan de limiet van je visa

Jebac

Legacy Member
Nee niemand heeft volmacht over mijn rekening :s Ik alleen, heeft totaal niks met mijn ouders te maken, ik heb die rekening al van mijn 18+

Jebac

Legacy Member
Mana zei:
En misschien wat erg om te zeggen, maar zeker een mogelijkheid, misschien hebben je ouders wel een zware hypotheek lopen op hun huis bij die bank en kunnen ze niet aanvaarden dat je ouders voor je borg staan. Dat jij bij hen inwoont brengt uiteindelijk ook kosten bij.

Mijn ouders zitten bij Dexia en ik bij KBC, dus heeft totaal niets met elkaar te maken.

GhO$T

Legacy Member
Jebac zei:
Nee niemand heeft volmacht over mijn rekening :s Ik alleen, heeft totaal niks met mijn ouders te maken, ik heb die rekening al van mijn 18+
Dan zal het waarschijnlijk gewoon zijn omdat je nog niet lang genoeg klant bent? Misschien systeem om te voorkomen dat er jongeren overstappen naar hun, gewoon om die gratis visa te krijgen, waarna ze op hun 25 terug zouden weg zijn (als de visa betalend wordt).

Ik zit al heel m'n leven bij kbc net zoals m'n ouders. Zo'n dingen zullen ze wel snel zien in hun systeem als ze beslissen om u al dan niet zo'n kaart te geven.

fromalk

Legacy Member
Heb het papierke hier nog liggen, limiet is 625€ per maand. En heb dit bedrag al bij meerdere gehoord die zo'n gratis Visa van KBC hebben.
En hoe kunnen mijn ouders borg staan als ik meerderjarig ben en ze niet getekend hebben voor die Visa kaart?

bij kbc zal het dan standaard 625 zijn, dat bedrag van 1250 is berekend geweest op basis van wat mijn ouders garant konden staan, zij hebben daar ook nooit voor getekend ofzo maar het is wel zo. Fortis liet me ook toe een bedrag dat stukken hoger was als limiet te hebben als wat k nu heb maar om het een beetje veilig te houden heb k het zo gelaten

en dat u ouders garant staan voor u financiele toestand zolang u dommicil bij hen staat ben ik 200% zeker van. Als jij 18 bent bv, woont thuis en hebt een ongeval met de wagen waarbij je iemand dood rijd, bij wie gaan ze dan het geld halen? Tis een extreem voorbeeld maar het toont aan wat k wil zeggen

fromalk

Legacy Member
Jebac zei:
Mijn ouders zitten bij Dexia en ik bij KBC, dus heeft totaal niets met elkaar te maken.

volgens mij is dit gewoon de enige belangrijke reden dat je geen visa krijgt, k zou zeggen wandel morgen is bij dexia binnen en zeg dat je een spaarrekening wilt openen en vraag of het mogelijk is een visa te krijgen ;)

Jebac

Legacy Member
Ik zal morgen nog eens proberen bij KBC, als ik weer geweigerd wordt, dan probeer ik het bij Dexia. Maar ik betwijfel het dat ze mij "zomaar" visa zullen geven. Ik voel het gewoon :D Daar zal ik ook last hebben.

Mana

Legacy Member
fromalk zei:
volgens mij is dit gewoon de enige belangrijke reden dat je geen visa krijgt, k zou zeggen wandel morgen is bij dexia binnen en zeg dat je een spaarrekening wilt openen en vraag of het mogelijk is een visa te krijgen ;)

zichtrekening en visa okee

spaarrekening en visa niet okee ;)

GhO$T

Legacy Member
fromalk zei:
en dat u ouders garant staan voor u financiele toestand zolang u dommicil bij hen staat ben ik 200% zeker van. Als jij 18 bent bv, woont thuis en hebt een ongeval met de wagen waarbij je iemand dood rijd, bij wie gaan ze dan het geld halen? Tis een extreem voorbeeld maar het toont aan wat k wil zeggen
Ahzow, wist ik niet. Klinkt idd wel logisch als je 't zo stelt.

d2itemnet

Legacy Member
Eerst wilden ze mij ook gn geven omdat ik gn vast inkomen heb, daarna heb ik loonbriefjes van mn weekendwerk ingediend en direct ene gekregen

Muffins

Legacy Member
Even een opmerking: Moesten zijn ouders een zware hypotheek hebben staan bij Dexia, kan KBC dit zeker controleren via de kredietcentrale. Anders zouden mensen gemakkelijk meerdere leningen bij verschillende banken kunnen aangaan.
Of het nu ook gecontroleerd wordt in Jebac zijn geval weet ik niet direct. Het kan inderdaad gewoon zijn dat ze meer garantie op borg willen, of ze je strafblad gaan nakijken. ( Schiet me niet dood, maar vertelde je hier niet ooit eens een verhaal dat je in aanraking bent gekomen met het gerecht wegens stalking ed?)

Anarchist12911

Legacy Member
Een paar maanden geleden waren ze zelfs nog VISA kaarten aan het uitdelen in de Carrefour. Je moet natuurlijk niet werken om een visa-kaart te krijgen, maar je moet wel kunnen aankomen dat je toch op andere manieren uw geld verdient *kuch* of genoeg geld al op uw rekening hebt staan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan