Archief - Vrouwenbesnijdenis... altijd slecht?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ng

Legacy Member
den-kimi zei:
en gij denkt dat er zich veel mannen dat aantrekken in de landen waar dat nog gebeurt? daar is het rekken of scheuren

ja, dat die hun daarvan niks gaan aantrekken had ik wel al door. Maar gewoon ik begrijp zulke mensen niet.

cram

Legacy Member
Mensen die dat goed keuren,missen toch iets in hun hersenen hoor.

DBK

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Trouwens wat hebt ge daaraan als man, als dat dichtgenaaid is, dan kan die toch nooit deftig nat worden.
Bijgevolg met zo een vrouw vrijen moet toch niet prettig zijn. Ge krijgt uw penis daar toch nooit deftig in? :s
in die landen doen ze soms bepaalde kruiden op de vagina van hun vrouw zodat deze kurkdroog staat zodat ze meer wrijving hebben :s

Conqie

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
Andere cultuur, andere tradities. En wie zijn wij om over een andere cultuur te oordelen.

mensenrechten?
als die vrouwen dat niet willen, dan is het zo

Nu kan je zeggen, wie zijn wij om "politie" te spelen, ik vind persoonlijk dat we die taak hebben, omwille van onze ontwikkeling
En ja ontwikkeling is ook relatief, maar ik denk wel dat het duidelijk is...

^^pathfinder^^

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
mensenrechten?
als die vrouwen dat niet willen, dan is het zo
Die vrouwen hebben in hun cultuur helemaal nix te willen, zij moeten enkel kinderenbaren voor de man, zodat de stam verder blijft leven.

Ik persoonlijk vind ook dat wij die taak hebben om onrecht tegen mensen tegen te gaan. Maar ik bedoel maar dat we niet elke cultuur moeten gelijkstellen met de onze omdat we het volgens ons beter hebben(en imo hebben we het hier ook veel beter :>)

Conqie

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
Die vrouwen hebben in hun cultuur helemaal nix te willen, zij moeten enkel kinderenbaren voor de man, zodat de stam verder blijft leven.

en jij vindt dat allemaal maar normaal?
laat die vrouwen nog 200 jaar afzien tot ze ook EINDELIJK tot inzicht komen?

Dan heb ik liever dat we onze cultuur aan hun opdringen om eerlijk te zijn...
die vrouwen, ja dat zijn ook mensen, hebben daar niet voor gekozen, wie bepaald er dat de mannen degene zijn die de cultuur mogen kiezen?

DBK

Legacy Member
ik heb vorige week trouwens nog een artikel gelezen over vrouwenbesnijdenissen, ga eens zoeken in welk boekje dit was, stonden ook cijfers in over het aantal besnijdenissen hier in België

^^pathfinder^^

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
en jij vindt dat allemaal maar normaal?
laat die vrouwen nog 200 jaar afzien tot ze ook EINDELIJK tot inzicht komen?

Dan heb ik liever dat we onze cultuur aan hun opdringen om eerlijk te zijn...
die vrouwen, ja dat zijn ook mensen, hebben daar niet voor gekozen, wie bepaald er dat de mannen degene zijn die de cultuur mogen kiezen?



Ik geef u 200% gelijk, maar het is echt heel moeilijk uit te leggen wat ik erover denk.

Sinds dit jaar heb ik het vak antropologie, en voordat ik dit had dacht ik net hetzelfde als u, maar het zit allemaal veel dieper en ik heb echt geen klote goesting om een poging te doen om da hier een beetje uit te leggen.

Dit zou echt een heel fijne discussie kunnen worden, maar tbh heb ik er geen zin in, sry :)

Bolteh

Legacy Member
Kan me niet schelen wat andere culturen doen met hun lichamen. Er zijn culturen waar vrouwen elkaar vol zetten met lelijke littekens, wij vinden dat barbaars, zij vinden dat toppunt van schoonheid. Ik zal m'n dochter of vrouw nooit verplichten zoiets te doen, ik zal wel een scheef zien als ze zelf afkomen dat ze het willen, ma swat.

De meeste hier kijken te veel met ooglappen naar andere culturen, wake up, wij vinden hen barbaars, zij vinden ons barbaars! Wat is barbaars anyway? Laten we eens lekker filosofisch doen en Montaigne quoteren: "We kunnen hen wel barbaren noemen als we ons verstand als maatstaf nemen, maar niet als we hen met onzelf vergelijken.".

Wij (lees 'De Westerse cultuur') doen ook gore dingen met onze lichamen die barbaars lijken, uzelf laten volzetten met inkt onder uw vel, uzelf vol gaten laten schieten om er dan metaal tussen te steken, uw borsten/buik/billen/kinnen laten opensnijden om er dingen bij te steken of weg te halen, uw tanden laten uitbreken om er dan nieuwe witte porceleinen tandjes te laten insteken, enz... Toon zo'n beelden aan een bosjesman uit de rimboe en die zal over ons denken dat wij barbaren zijn.

Ja, een oordeel hebben mag, en we moeten uw persoonlijke opinie en oordelen respecteren, maar zo'n oordeel opdringen bij een cultuur? Get out of here! Onze Westerse cultuur is verre van perfect om onszelf als maatstaf te nemen om dan te beslissen welk ander mens niet voldoet aan die waarden die voor ons doodgewoon zijn.

Quilombo

Legacy Member
't gaat er dus om of vrouwenbesnijdenis ook positieve effecten kan hebben. het gaat niet om de omstandigheden waarin dat dat gebeurt.

stel je voor dat zoiets in ideale omstandigheden gebeurt (een westers ziekenhuis) etc., zou een normale vrouw dan een vrouwenbesnijdenis KUNNEN willen, niet uit godsdienstige overwegingen maar uit hygiënische redenen of wat dan ook (zie beginpost). of zijn die redenen allemaal larie?

(ff de vraag opnieuw gesteld want sommigen snappen écht niet waarover het hier in feite gaat)

ontopic: k zou t nie weten :p

Xuod

Legacy Member
Quilombo zei:
't gaat er dus om of vrouwenbesnijdenis ook positieve effecten kan hebben. het gaat niet om de omstandigheden waarin dat dat gebeurt.

stel je voor dat zoiets in ideale omstandigheden gebeurt (een westers ziekenhuis) etc., zou een normale vrouw dan een vrouwenbesnijdenis KUNNEN willen, niet uit godsdienstige overwegingen maar uit hygiënische redenen of wat dan ook (zie beginpost). of zijn die redenen allemaal larie?

(ff de vraag opnieuw gesteld want sommigen snappen écht niet waarover het hier in feite gaat)

ontopic: k zou t nie weten :p

Amai, hartelijk bedankt...eindelijk iemand die het snapt. Heb ik mijn zinnen dan zo slecht geformuleerd ofzo? :confused:

Dus mensen, nogmaals bedankt voor jullie mening en jullie uitleg, maar dat is(nogmaals) niet wat ik zocht.

Quilombo

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Trouwens wat hebt ge daaraan als man, als dat dichtgenaaid is, dan kan die toch nooit deftig nat worden.
Bijgevolg met zo een vrouw vrijen moet toch niet prettig zijn. Ge krijgt uw penis daar toch nooit deftig in? :s

lol jij snapt het precies niet goed.
op de eerste huwelijksnacht moet de man dat "open doen", zodat ie der wel in kan.

cram

Legacy Member
Quilombo zei:
lol jij snapt het precies niet goed.
op de eerste huwelijksnacht moet de man dat "open doen", zodat ie der wel in kan.

En als hij gedaan heeft word ze terug dicht genaaid zeker.:ironic:

Breen

Legacy Member
cram zei:
En als hij gedaan heeft word ze terug dicht genaaid zeker.:ironic:

Hij is geen onzin aan het verkopen hoor. Ze voeren die "operatie" uit zodat haar toekomstige man er zeker van kan zijn dat ze nog maagd is wanneer ze trouwen. Eens ze dan het huwelijk hebben geconsumeerd maakt het niet veel meer uit.

Gaat het argument dat die mensen dat liever zo hebben op als de mensen die daar nu studeren campagne voeren tegen die rituelen, de mensen proberen te overtuigen hoe slecht het wel niet is. Ook is vrouwenbesnijdenis verboden door vele van de regeringen, maar daar wordt geen controle op uitgevoerd.

In sommige dorpen leeft het idee dat AIDS te genezen is door sex te hebben met een maagd, waardoor jonge meisjes verkracht & besmet worden. Hoe je dat draait of keert, dat kan toch niet door de beugel?

Tha_nOn

Legacy Member
Xuod zei:
Amai, hartelijk bedankt...eindelijk iemand die het snapt. Heb ik mijn zinnen dan zo slecht geformuleerd ofzo? :confused:

Dus mensen, nogmaals bedankt voor jullie mening en jullie uitleg, maar dat is(nogmaals) niet wat ik zocht.


bij de man heeft dat velleke dat over de penis is (tenzij tijdens een erectie blabla) een functie, als die te klein is waardoor die spant over de eikel kan da pijn veroorzaken
en dan krijgt ge een besnijding \o/
anyway ze zeggen inderdaad dat dat hygiënischer maar dat is alleen hygiënischer voor mensen die de moeite niet doen om dat velleke anders naar achteren te trekken en er onder een beetje te wassen
dus het is niet persé hugiënischer

bij een vrouw hebt ge de buitenste schaamlippen (ik hoop dat ge weet wat dat is, biologieles enzo)
over het algemeen zijn die kleiner dan de binnenste schaamlippen, en verstoppen die de vagina gewoon een beetje (ik vermoed net zoals dat velleke om de eikel te beschermen)
maar er zijn inderdaad vrouwen waarbij die binnenste schaamlippen te groot zijn waardoor ze pijn doen (vraag me niet hoe of wat maar dat bestaat)
en als dat echt zo is worden die ook hier in belgië geopereerd om ze te verkleinen (niet wegsnijden)
geeft niet meer hygiëne, is alleen om de pijn te doen

dat kunt ge eventueel met een besnijdenis(mannelijk) vergelijken, maar ik dacht dat het aantal mannen dat een besnijdenis moest ondergaan voor medische redenen pakken hoger ligt dan vrouwen die echt pijn hebben van hun schaamlippen (al begint de trend te komen dat vrouwen gewoon hun schaamlippen laten bijwerken omdat ze denken dat ze te groot zijn, maar das dan weer esthetisch bijwerken)

maar eerlijk gezegd wil ik nog wel eens weten welke stammen enkel een stukje van de schaamlippen snijden, en dat verzorgd doen
meestal naaien ze ze zowiezo toe (met of zonder clitoris)
en dat zijn dingen die niet aanvaardbaar zijnt
als ge die vrouwen de keuze en de informatie geeft dan willen die dat ook niet


edit: Though much less common, other women opt to have the hood surgically trimmed or removed so as to permanently expose part or all of the clitoral head. Such a procedure is very much like male circumcision but should not be confused with more extensive forms of female circumcision which is a more radical and extensive amputation of parts of the genitals, usually including the clitoral head. (van wikipedia gewoon)

http://www.vibereview.com/browse/page/Female+Circumcision:+Eliminating+Misconceptions
mjah eentje die alles erond heeft laten verwijderen (schaamlippen en kapje dat zo over clitoris zit denk ik)
omdat ze dan fellere orgasmes zou krijgen:p
imo zever, das net zoals ze zeggen dat mannen die besneden zijn betere orgasmes zouden hebben (het zit allemaal in uw hoofd jongens)




maar dit:
It takes away excessive libido from women
It prevents unpleasant odours which result from foul secretions beneath the prepuce.
It reduces the incidence of urinary tract infections
It reduces the incidence of infections of the reproductive system.
is echt absolute zever
excessive libido wegnemen? ja als ge de clitoris wegneemt dan hebt ge er geen plezier meer in maar goed:p
en als ge de schaamlippen alleen wegdoet verandert dat niets, want dat heeft niet veel met uw genotsbeleving te maken
unpleasant odours? die worden afgescheiden van de vagina zelf om ze proper te houden, heeft de rest niets mee te maken, ge moet alleen maar uw vagina wassen (wauw wat een openbaring)
en die afscheidingen stinken eigenlijk alleen maar als uw vagine een infectie heeft opgelopen (ze moet die infectie zien weg te krijgen eh)
al hebt ge wel idioten die beweren dat een vagina altijd stinkt (maar ze worden wel helemaal wild dan als ze een vagina van dichtbij kunnen ruiken)
infecties? iedere vrouw zal wel ooit een infectie krijgen in haar leven daar, puur omdat het zo'n gevoelig plek is, enige wat ge kunt doen is wassen met water en niet te veel interefereren met hoe da vagina zichzelf vanbinnen schoonhoudt:p

holycrus

Legacy Member
Tha_nOn zei:
bij de man heeft dat velleke dat over de penis is (tenzij tijdens een erectie blabla) een functie, als die te klein is waardoor die spant over de eikel kan da pijn veroorzaken
en dan krijgt ge een besnijding \o/

eiglijk is de besnijdenis uitgevonden om de man aan zijn slavenrol te herinneren.
Om ons een te maken met de goden, basicly is een besnijdes the mark of our servitude aan de goden.
het is een ritueel, als het een oplossing was voor da probleem van da te klein velleke hadden ze het in de kliniek gedaan, maar nee da gebeurt niet, het wordt gedaan door rabbi's of weet ik wat nog allemaal niet, maar niet in een hospitaal, wel dat komt omdat het een ritueel is lol dat ons herinnert aan onze slavenrol.

Tha_nOn

Legacy Member
holycrus zei:
eiglijk is de besnijdenis uitgevonden om de man aan zijn slavenrol te herinneren.
Om ons een te maken met de goden, basicly is een besnijdes the mark of our servitude aan de goden.
het is een ritueel, als het een oplossing was voor da probleem van da te klein velleke hadden ze het in de kliniek gedaan, maar nee da gebeurt niet, het wordt gedaan door rabbi's of weet ik wat nog allemaal niet, maar niet in een hospitaal, wel dat komt omdat het een ritueel is lol dat ons herinnert aan onze slavenrol.

dat wordt alleen maar door de joden gedaan in die zin eh

hier in belgie zijn er genoeg jongens die last hebben van een te klein velletje en die worden inderdaad in een kliniek besneden

en ja het is ontstaan uit een ritueel, op zich heb ik niets tegen rituelen tenzij ze mensen beschadigen zonder een deftige reden
(dus inderdaad ik vind niet dat alle joodse jongetjes besneden moeten worden, maar goed die beschadiging is zeer kortstondig en tegenwoordig gebeurt dat ook hygiënisch enal)
tis niet omdat het een ritueel was dat ge het niet moogt gebruiken nu het effectief blijkt voor dat probleem eh

(en ik vermoed dat er vroeger niet bepaald klinieken waren zoals wij ze nu kennen, mss waren de rabbi's daar wel de artsen)

Quilombo

Legacy Member
*mot* nonneke: ga seksuologie studeren (alee, uw diploma afhalen want veel studeren zulde nimeer moeten doen :cool: )

Tha_nOn zei:
al hebt ge wel idioten die beweren dat een vagina altijd stinkt (maar ze worden wel helemaal wild dan als ze een vagina van dichtbij kunnen ruiken)

if it tastes like chicken, keep lickin', if it tastes like sprout, get the f**k out! gister gehoord :unsure:

Spliffsnatcher

Legacy Member
@killer queen

Je moet wel correct lezen:
vrouwenbesnijdenis is wel degelijk vanuit gezondheidsstandpunt niet altijd negatief.

Het gaat niet over het verwijderen van de clitoris zelf maar over het verwijderen van de preputium clitoridis of in begrijpelijke taal--> het "hoedje" over de clitoris. Maw identiek aan de mannelijke variant van besnijding. En ja dat kan zorgen voor intensievere orgasmes bij een vrouw.
Dit heeft geen negatieve gevolgen voor de vrouw en zoals bij de man is het hygienischer. Dus voor we hier weer andere culturen gaan veroordelen. dit is de meest voorkomende vorm al de andere vormen zijn eenvoudigweg barbaars en mogen wij perfect veroordelen.

Maak u geen illusies da arabische wereld heeft op vlak van techniek wetenschap en geneeskunde ver voor gestaan op de onze. Het zijn slechts een paar fanatiekelingen die natuurlijk de pers halen.


Barbaars = andere mensen iets opleggen
Dus dat zij onze tattoos lelijk vinden is hier helemaal naast de kwestie, het gaat hier over vormen van geweld die een ander wordt aangedaan en dat je vanuit je eigen cultuur perfect ter discussie stellen. Dat heeft hoegenaamd niets met cultuurverschillen te maken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan