Archief - waarom vinden wij een persoon aantrekkelijk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Joown

Legacy Member
goeieavond,

Ik had gisteren een discussie met een vriend van mij.
Waarom vinden personen een hij/zij aantrekkelijk?
Er moet toch iets zijn wat dat bepaald?! Ik dacht dat dit lag aan het feit dat wij karaktertrekken of uiterlijke kenmerken van je moeder/vader in de persoon zoeken en dat we ons daardoor aangetrokken voelen!
Ik heb al aan het zoeken geweest op het internet , maar kvind niets bruikbaars!:sop:
Kan iemand me verder helpen of beter een verklaring hebben voor dit toch wel uitzonderlijk fenomeen :cool: ?

grtz:oink:

Dieleman_F

Legacy Member
Voortplanting, allemaal voortplanting :p
waarom is een vrouw met wespentaille knapper dan een vrouw die gewoon recht is, omdat het betere kans op nakomelingen heeft (dacht ik :p)
en van dat op vader/moeder lijken heb ik ook al gehoord.

Hmgrwngd

Legacy Member
Symmetrie van het gezicht, de gulden snede, egale kleur , etc.

ShadesOfJae

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Voortplanting, allemaal voortplanting :p
waarom is een vrouw met wespentaille knapper dan een vrouw die gewoon recht
is, omdat het betere kans op nakomelingen heeft (dacht ik :p)

Hoe verklaar je dan dat men in de Middeleeuwen (of weet ik veel wanneer het was :) ) men dikke, molligere mensen aantrekkelijker vond ?

Bilbo

Legacy Member
sjah, het heeft iets te maken met wat wij als mens de beste keuze vinden om kinderen mee op de wereld te zetten, om zo kinderen te krijgen die een nog grotere kans hebben tot overleven.

Joown

Legacy Member
LugeR zei:
Hoe verklaar je dan dat men in de Middeleeuwen (of weet ik veel wanneer het was :) ) men dikke, molligere mensen aantrekkelijker vond ?

you tell me ?:p

DBK

Legacy Member
LugeR zei:
Hoe verklaar je dan dat men in de Middeleeuwen (of weet ik veel wanneer het was :) ) men dikke, molligere mensen aantrekkelijker vond ?
ik doe maar nen gok hé, maar ik denk da als ge toen dik waart wel genoeg voedsel enz had en dus wel een beetje nen hogere status hebt enz

denkimi

Legacy Member
LugeR zei:
Hoe verklaar je dan dat men in de Middeleeuwen (of weet ik veel wanneer het was :) ) men dikke, molligere mensen aantrekkelijker vond ?
dat is in veel streken in afrika nu ook nog zo. het is gewoon omdat een dikke vrouw zeker geen eten te kort heeft en dus gezonde nakomelingen op de wereld zal zetten.

ik dacht niet dat een wespentaille aantrekkelijk was, ik dacht eerder dat het de zandloperfiguur was. ook dat heeft met de voortplanting te zien: een breed bekken -> minder kans op sterfte bij de geboorte.


persoonlijk denk ik dat iemand aantrekkelijk is door het misterie dat rond een persoon hangt. het feit dat een man nooit vrouwen zal begrijpen en andersom maakt ze juist zo aantrekkelijk

Tha_nOn

Legacy Member
symmetrie in het gezicht zou aantrekken
gelijkheid in het gezicht of karakter zou aantrekken (dus dat ge trekken herkent van u bij de ander)
over het algemeen zou ge ook iemand zoeken die lijkt op uw mama/papa/nanny (die die u het meeste liefde heeft toegezonden bij de opvoeding ofzo?)

buiten dat zouden blonde vrouwen vruchtbaarder zijn, oudere mannen zouden meer zekerheid bieden


maar da zijn dan puur de dingen waar ne persoon overt algemeen rapper op valt
waarom iemand iemand aantrekkelijk vindt, who knows, tis een combinatie van factoren, enkele bovenstaande wss en enkele die gijzelf belangrijk vindt in iemand

metaphore

Legacy Member
ook het innerlijke telt :p
(maar niet zoals ge zou denken)

Geuren die mensen afscheiden kunnen voor de ene super aantrekkelijk zijn, en voor de andere afstotend (zoals bij dieren dus)

op de basis van geuren bepalen mensen onbewust of ge genetisch goede nakomelingen zoudt hebben...
Dus als ge vindt dat de lichaamsgeur van u vriendin echt erg is, dan ist geen goede keuze ;)

zarathustra

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Symmetrie van het gezicht, de gulden snede, egale kleur , etc.


gulden snede niet echt :p Dat schijnt namelijk een onzinverhaaltje te zijn.

Zedjah

Legacy Member
Als je de gulden snede zomaar willekeurig aanneemt, neem dan alles willekeurig aan ;)

Ik zou best wat empirisch bewijs willen zien dat het wel degelijk relevant is.

Tha_nOn

Legacy Member
idd geuren heeft ook effect + de lengte van iemand (vrouwen zouden een partner zoeken die 1.09 keer hun lengte is)

tijdens de vruchtbare periode van de vrouw zoeken(en zien wss) deze vooral machotypes (geen idee meer waarom maar dat is de verklaring waarom 10 tot 15% van de kinderen niet echt kinderen zijn van hun vermeende vader:p want voor de rest van de periode verkiest de vrouw 'een sloef' die voor hen zorgt)
(en neen daaruit moet ge neit gaan afleiden dat elke vrouw haar man bedriegt ofzo:p)

metaphore

Legacy Member
Zedjah zei:
Als je de gulden snede zomaar willekeurig aanneemt, neem dan alles willekeurig aan ;)

Ik zou best wat empirisch bewijs willen zien dat het wel degelijk relevant is.

ik dacht dat er bedoeld werd dat de gulden snede gewoon niet bestond :p
dat die relevant is met partnerkeuze, daar spreek ik me niet over uit.

Master P

Legacy Member
Ik dacht dat dit lag aan het feit dat wij karaktertrekken of uiterlijke kenmerken van je moeder/vader in de persoon zoeken en dat we ons daardoor aangetrokken voelen!

Qua uiterlijke kenmerken zou ik zeggen: juist NIET. Als preventie voor inteelt dan he. Over geuren is er zoiets gelijkaardigs: geuren van uw familie gaat ge minder aantrekkelijk vinden dan de geur van iemand waarmee ge geen genetische verwantschap hebt. Wat niet wil zeggen dat uw familie stinkt hé.

Joown

Legacy Member
ok nu weetk ik toch al wat meer :)
van die geuren wist ik helemaal niet eigenlijk
time to wash myself dan :p

placide

Legacy Member
sQuar3. zei:
ok nu weetk ik toch al wat meer :)
van die geuren wist ik helemaal niet eigenlijk
time to wash myself dan :p

dat is het hem net.
uzelf NIET wassen.
het zijn de ferormonen die je afscheidt waar een vrouw op reageert.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan