Archief - Wat zijn we weer stoer!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Avilowca

Legacy Member
hatetn zei:
wie laat dan ook zien fiets in een station staan
ik ga u iets vertellen en zever nie
ik ben ooit op ne woensdagnamiddag lang et station in kortrijk gepasseerd en daar waren de flikken me een grote kniptang bezig ne hoop sloten door te nijpen en de fietsen gewoon in te laden
de politie u vriend da naar het station gaat om fietsen te pakken
zoals hun oplossing als hem gepakt is: ga naar et station en pakt ne anderen
hoe verwachte dan da ne gewone mens em aan de wet houdt als zij et nie doen

Dat gebeurt regelmatig. Meestal omdat de mensen de borden niet lezen die vaak weken van tevoren worden geplaatst met daarop aangegeven op welke data die bepaalde plaats strikt moet vrij zijn.

de flikken gaan heus geen fietsen stelen alsjeblieft zeg. Maar als die fietsen staan op een plaats waar ze niet 'meer mogen' staan moeten ze weg. Vroeger kwamen de flikken hie in leuven ieder jaar de oudemarkt opkuisen omdat er plaatst moest gemaakt worden voor Marktrock.

Mijn fiets was toevallig ook daarbij ( I learned the hard way ) en was al in de combi verdwenen. gelukkig kreeg ik hem terug.

Wel heb ik al verhalen gehoord van mensen wiens fiets was meegenomen, waarop ze een kleine toelage moesten betalen bij het recupereren in het depot.

Than again, dat is van horen zeggen...

hatetn

Legacy Member
Avilowca zei:
Dat gebeurt regelmatig. Meestal omdat de mensen de borden niet lezen die vaak weken van tevoren worden geplaatst met daarop aangegeven op welke data die bepaalde plaats strikt moet vrij zijn.

de flikken gaan heus geen fietsen stelen alsjeblieft zeg. Maar als die fietsen staan op een plaats waar ze niet 'meer mogen' staan moeten ze weg. Vroeger kwamen de flikken hie in leuven ieder jaar de oudemarkt opkuisen omdat er plaatst moest gemaakt worden voor Marktrock.

Mijn fiets was toevallig ook daarbij ( I learned the hard way ) en was al in de combi verdwenen. gelukkig kreeg ik hem terug.

Wel heb ik al verhalen gehoord van mensen wiens fiets was meegenomen, waarop ze een kleine toelage moesten betalen bij het recupereren in het depot.

Than again, dat is van horen zeggen...


idd t'is verboden u fiets in splinternieuwe fietsrekken te zetten:wtf:

Nooby007

Legacy Member
De oplossing: ga gwn te voet of gebruik het openbaar vervoer :p

Avilowca

Legacy Member
hatetn zei:
idd t'is verboden u fiets in splinternieuwe fietsrekken te zetten:wtf:

Je staat er natuurlijk niet bij stil dat die fietsenrekken misschien moesten worden verplaatst, of vervangen, ofdat de ruimte ervoor gewoonweg tijdelijk voor iets anders nodig was...

heus, impliceren dat de politie fietsen steelt :sop:

Mr. Punkfish

Legacy Member
het enige dat met mijne fiets al gebeurd is: remkabels en ketting kapotgeknipt. gewoon op klaarlichten dag, tussen tientallen andere fietsen is de mijne effe gevandaliseerd... twas toch maar een krot van half zen gat maar toch

hatetn

Legacy Member
Avilowca zei:
Je staat er natuurlijk niet bij stil dat die fietsenrekken misschien moesten worden verplaatst, of vervangen, ofdat de ruimte ervoor gewoonweg tijdelijk voor iets anders nodig was...

heus, impliceren dat de politie fietsen steelt :sop:


splinternieuw en ze zijn in de grond gebouwd kunde nie gewoon opheffen en verzetten
en niet alle fietsen e
hier werd een weggeplukt een stuk verder nog een

onsmozes

Legacy Member
Avilowca zei:
Je staat er natuurlijk niet bij stil dat die fietsenrekken misschien moesten worden verplaatst, of vervangen, ofdat de ruimte ervoor gewoonweg tijdelijk voor iets anders nodig was...

heus, impliceren dat de politie fietsen steelt :sop:

bwa, hoeveel man gaat er terug achter zijn fiets gaan vragen? als da 1 op 10 is zou ik het al sterk vinden. volgens mij gebeurt het wel meer dan eens dat die "depotfietsen" soms snel een ander baasje vinden hoor (nie da'k er problemen mee heb :unsure: )

Quilombo

Legacy Member
alweer iets bijgeleerd he: sleutel altijd van je fiets doen ;p
en jah: het is jammer dat zo'n dingen nu moeten, maar da's toch al langer dan vandaag, had je zeker kunnen weten.

Terrorist_Hell

Legacy Member
Bwa 'n paar fietsen samenhangen met 'n slot is bijlangie nie zo erg. Gebruik 'n ferme 'betondraad'-knijptang of 'n cirkelzaag & 't probleem is van de baan. De fietsen zijn er nog, en ge bent niets gestolen.

Ma 't is erger als ze uw fiets stelen. En tis nog erger als ze uw fiets stelen door u dervan te trappen, en nog wa spullen zoals 'n GSM enzo te eisen.

Ambetanteriken moeten er altijd wel zijn blijkbaar in deze maatschappij. 'n Fiets mooi laten staan in 'n fietsenrek is zelfs al teveel gevraagd. Of gewoon voor de leute de banden lek steken, de spaken kapot stampen, etc. Echt leuk is dat :sop:

Timmos

Legacy Member
ik volg niet: waarom stampte die kerel die sleutels ervan, ipv gewoon de sleutel eraf te halen (door slot dicht te doen blablabla) en rustig mee te nemen?

Wat heeft die er baat bij dan de sleutel er wordt afgestampt?

Myst!Q

Legacy Member
hatetn zei:
wie laat dan ook zien fiets in een station staan
ik ga u iets vertellen en zever nie
ik ben ooit op ne woensdagnamiddag lang et station in kortrijk gepasseerd en daar waren de flikken me een grote kniptang bezig ne hoop sloten door te nijpen en de fietsen gewoon in te laden
de politie u vriend da naar het station gaat om fietsen te pakken
zoals hun oplossing als hem gepakt is: ga naar et station en pakt ne anderen
hoe verwachte dan da ne gewone mens em aan de wet houdt als zij et nie doen

Jah, moet het mij niet zeggen, in kortrijk zijn't smeerlappen ze, die mannen hebben zelf nen speciale combi waar ze echt massaal veel fietsen in kunnen steken, kwas dervan verschoten ze, tzat echt vol é :s

boaz

Legacy Member
Timmos zei:
ik volg niet: waarom stampte die kerel die sleutels ervan, ipv gewoon de sleutel eraf te halen (door slot dicht te doen blablabla) en rustig mee te nemen?

Wat heeft die er baat bij dan de sleutel er wordt afgestampt?
dan zit da ijzer van die sleutel nog in da slot en kunt ge da ni me een reservesleutel opendoen e..een mooie afronding van z'n heldendaden.
En tscheelt da heel die rij zijn sleuteltje erop liet?

Myst!Q

Legacy Member
Timmos zei:
Wat heeft die er baat bij dan de sleutel er wordt afgestampt?

Wat voor baat heeft ie erbij als em de sleutel meeneemt ? Liever de sleutel deraf stampen en de fietser int zak zetten dan de sleutel gewoon mee te nemen, da zal wel de redenering geweest zijn ..

hatetn

Legacy Member
Myst!Q zei:
Jah, moet het mij niet zeggen, in kortrijk zijn't smeerlappen ze, die mannen hebben zelf nen speciale combi waar ze echt massaal veel fietsen in kunnen steken, kwas dervan verschoten ze, tzat echt vol é :s


idd twas ook zo-een
der zaten er al zeker 10 in en er konden er zeker nog zoveel bij

ComputerVISTA

Legacy Member
Der zijn al altijd mensen geweest die het niet kunnen laten ongevraagd en zonder toestemming aan andermans eigendom te komen en ze zullen er altijd zijn.

Ik vrees dat ge der gewoon moet mee leven hoor. Iedereen maak wel eens van die toestanden mee.

Lonewolf_69

Legacy Member
Is nog maar 1 keer gebeurd da mijne fiets gepikt is.
Khad hem zonder slot voor men zus haar deur laten staan omda ik daar voor 5 minuten moest binnen zijn. Na 5 min kom ik terug buiten.... fiets weg.

Dan voortlaatst, kwas met redelijk nieuwe fiets naart jeugdhuis gegaan. Khad hem daar vastgemaakt naast ne scooter aan een vuilbak op de parking.

Toen da ik terug buiten kwam zag ik mijne fiets & die brommer op de grond liggen. Mijn remkabels waren doorgesneden, lampen kapot, die tandwielen van men versnellingen (vanachter aan uwen band) waren in men spaken geshot, men ketting zelf was naar de zak...

Dien brommer zag er ook niemeer al te goe uit. Ook de remmen kapot, lichten kapot, spiegels eraf geslagen, ...

klacht gaan indienen bij de politie (kantoor ligt op 50 meter van die parking) samen met de eigenaar van dien brommer. Maarja, politie kan niets meer doen dan een verslag op te stellen he.

ng

Legacy Member
Timmos zei:
ik volg niet: waarom stampte die kerel die sleutels ervan, ipv gewoon de sleutel eraf te halen (door slot dicht te doen blablabla) en rustig mee te nemen?

Wat heeft die er baat bij dan de sleutel er wordt afgestampt?

Wat voor baat heeft hij erbij om ze mee te nemen?

Hij vond het gewoon leuk om te doen zeker.

Pomme

Legacy Member
hatetn zei:
ja in een nep uniform me wapens enal zeker
ik weet wa ik gezien en da et was wie ik zeg


Fietsen opkuisen doen ze hier in leuven ook. ze hangen papieren rond uwe fiets, met het bericht:"als ge uwe fiets voor dag x niet teruggenomen hebt, neemt de politie hem mee. ge kunt hem op adres x af gaan halen. joew ciao'kes baajkes".

Wat willen de flikken nu in godsnaam gaan flikken stelen, denkt ge ? :) In deze tijden van digitale camera's in gsm's willen die niet het risico lopen van gepakt te worden... :) don't be too para =)

Element02

Legacy Member
jaja moet maar een betere slot kopen , als ik een fiets nodig heb en ik zie 1 ongesloten dan ist de mijne , easy like that en die uitrekbare zijn de simpelste sloten om op te breken dus nie kopen

Sparky

Legacy Member
Element02 zei:
jaja moet maar een betere slot kopen , als ik een fiets nodig heb en ik zie 1 ongesloten dan ist de mijne , easy like that en die uitrekbare zijn de simpelste sloten om op te breken dus nie kopen


restecp
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan