Archief - werken als pc hersteller, waar te beginnen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Block

Legacy Member
nTFs zei:
Zolang mensen onwetend zijn en te dom zijn om iets bij te leren worden ze afgezet door winkels. Iedereen kan imo formatteren of een onderdeel vervangen. Je moet gewoon de moeite er voor doen.

Dat kan je voor zo veel zaken doortrekken, iedereen zal ook mits eens te lezen olie kunnen vervangen van zijn wagen. Toch staan er een auto5 e.d. toch een massa auto's te wachten op versie olie.

Legendary d.C.

Legacy Member
Je kan ook je inschrijven, voor een A+ diploma. Het enigste wat je moet is examen afleggen( en slagen natuurlijk: meer dan 60%).
Je hebt dan een diploma dat wereldwijd erkent is. Als je dat heb ben je al een serieuze stap verder

Een voorbeeldje van zo een examen. Kies ComTIA A+ Hardware (220 -301

De vragen zij in het engels , de boek ook. Maar als je voor computertechnieker ga zou je daar geen problemen mee mogen hebben.

Ik dacht dat die examens om het half jaar gehouden werden, waarschijnlijk in de zomer en winter. Dus als je er nu begint te blokken zou ge het tegen na de zomer toch moeten kunnen halen.

Ik ga het alvast doen...

Firestyler

Legacy Member
Tones


Tones.be nieuwsbrief - 15/01/2007 13:19
Tones blijft uitbreiden en vernieuwen. Vandaag realiseren wij, met 10 werknemers, een omzet van meer dan 8 miljoen euro, waardoor wij de nummer één van de PC Componenten zijn in België. Medewerker zijn bij Tones betekent daarom deelnemer zijn aan een voortdurend succesverhaal.

Door de constante groei zijn wij op zoek naar gemotiveerde, polyvalente mensen (m/v) met gezond verstand, ervaren of niet (ook schoolverlaters zijn dus welkom), op voltijdse basis, waarbij orde en netheid een prioriteit is, met kennis van PC hardware.

Heb je interesse in de onderstaande job, stuur dan je CV met foto en motivatie en de desbetreffende job naar [email protected]

Shopmedewerker

Functieomschrijving:
Regime: Voltijds (Dinsdag tem Zaterdag)
Taalkennis: Vlot Nederlands- en Franstalig
Contractduur: Onbepaalde duur

Jobinhoud:
- klanten begeleiden bij de keuze van de juiste onderdelen, met respect voor de specifieke wensen;
- veelvuldig telefonisch contact met klanten;
- telefonische opvolging van orders;
- winkel aanvullen en producten prijzen;
- ontvangst en input van de binnenkomende goederen van ons magazijn;

Profiel:
- zelfstandig kunnen werken,
- klantvriendelijkheid;
- administratief onderlegd;
- geduldig;
- vlotte omgang met veeleisende klanten;
- vlot telefonisch contact;
- uitgebreide technische achtergrond is een vereiste;
- jong, enthousiast, gemotiveerd en representatief.
-------------------------------------------------------------------

TheCrow7

Legacy Member
Vlotte twee-taligheid is een serieus probleem in België. Ik veronderstel dat de TS ook niet direct perfect twee-talig is.


Legendary d.C. zei:
Ik dacht dat die examens om het half jaar gehouden werden, waarschijnlijk in de zomer en winter. Dus als je er nu begint te blokken zou ge het tegen na de zomer toch moeten kunnen halen.

Ik ga het alvast doen...

En waar kan je dat doen ?

Pergeke

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Vlotte twee-taligheid is een serieus probleem in België.

Allez, dat is toch de minimum? Als je zoals ik in het Brusselse werkt verwachtten ze dat je minimaal 3 talen kent. Daarom niet perfect schriftelijk maar toch vlot kunnen spreken. Engels is daarenboven een voertaal als technieker in de IT.

Forze

Legacy Member
Gemiddelde officiele netto-loon voor een startend pc-hersteller in een computerzaak zal rond de 950€-1100€ liggen, in grote bedrijven misschien meer maar dan presteer je 40+ uren.

Starterlonen in de keten waar ik werk liggen voor een verkoper rond de 1000€ netto (+160€ maaltijdcheques, kortingen, bonus wanneer targets worden gehaald; 34u werken & 35u betaald, overuren zijn normaal schaars; de enige vereisten zijn basiskennis Frans & Engels en een redelijke kennis PC's)

& toevallig zoeken wij dringend 1 a 2 mensen voor onze winkel in aartselaar

contact via email [email protected]

ThA JoS

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
4 normale banden +-500euro?
er zitten zeker nog andere nieuwe onderdelen in he of specialere dingen..
voor groot onderhoud betaal ik +-60euro..


en PC-techniekers werken als sanitairs, ze zijn er 5minuten mee bezig en rekenen een heel uur aan

lets see.. een plaats waar ik vroeger werkte.. 3 herstellers (+anderen maar zij maakten nieuwe pc's).. En laat ik zeggen samen 25 pc's per dag gemiddeld.. aan sommigen 5minutjes werk, aan anderen 2uur dusja..

en ze vroegen 34euro/uur/pc => 850/dag
met 'nieuwe' onderdelen gemiddeld per 5 pc's 100euro => 500euro/dag
3 techniekers maken dus 1350/dag
per maand.. 27000euro
dan zijn degenen die nieuwe pc-samenstellen nog niet bijgeteld..


3 herstellers, 2 andere, de boekhouder, de baas en de 2 verkopers
9*2000euro/loon (vet moja) => 18000euro

zitten we nog met 9000euro over, en pakt dat het massaal grote verkwisters waren, nog es -2000 elektriek en -1000 huur pand
is 6000euro winst per maand op de herstellingen alleen

dan krijgen ze nog es geld van Telenet en Belgacom ea van reclame
en als we de winst op verkoop er moeten bijtellen

zat dat bedrijf aan zeer zachtjes uitgedrukt 10.000euro winst per maand
en als we dan nog eens een zwakke maand hebben, zal ik den helft atrekken
5000euro winst per maand


Zalig

En 2000 * 2 = 4000€ dat de baas per werknemer al mag betalen

+ rsz + belastingen + nog veel meer :)

Ja hoor pcwinkels rekenen met een marge van 50% winst op hun producten :p
10% op zijn max, en de grote winkels zoals een tones rekent op een 2-3% winst.
Dus leef maar verder in uwen droomwereld, en als ge toch zo zeker zijt van uw stuk, komt dan af met degelijke argumenten en niet af met " ik heb daar gewerkt en ik weer ondertussen ook alles af van boekhouding etc :) "


Btw ik werk als technieker, overschat het inkomen als starter niet :)

Btw 2 : 25€ voor een herinstallatie met backup is GEEN geld, je bent rap 2 uur bezig - backup, format, windows xp, drivers, standaardsoftware, backup terugzetten. Een normale pcwinkel vraagt daar rond de 50-75€ voor en dat is een gerechtvaardigde prijs !

TheCrow7

Legacy Member
Pergeke zei:
Allez, dat is toch de minimum?

Het wordt inderdaad verwacht, ja. Maar eens je een paar jaar geen Frans meer hebt gebruikt (na je schoolperiode) blijft er nog weinig hangen.


Forze zei:
& toevallig zoeken wij dringend 1 a 2 mensen voor onze winkel in aartselaar

Ik zou direct kunnen beginnen, ware het niet dat mijn Frans niet zo denderend is. Afijn, het uitleggen toch, verstaan is geen probleem.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan