Bottom
Legacy Member
Beste telenetters
Het schooljaar zit er praktisch op, en ik mag trots melden dat ik ook afstudeer (met grote onderscheiding
).
Hoogst waarschijnlijk zal ik kunnen beginnen bij het bedrijf waar ik stage gelopen heb.
Ik ben nog niet van plan om een appartementje te huren ofzo en blijf dus voorlopig nog thuiswonend. Vanaf het moment dat ik een inkomen heb, zullen mijn ouders onderhoudskosten aanrekenen. D.w.z. dat ik een bedrag zal moeten afgeven voor de gemaakte kosten (elekticiteit, water, zij die de afwas doen e.d.).
Op volgend forum vond ik redelijk veel informatie terug:
http://www.femistyle.be/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Number=155866&page=0&fpart=1&vc=1
Zij spreken over de 3/3e regel:
1/3 voor kost en inwoon (dus betalen aan ouders)
1/3 als zakgeld
1/3 als spaargeld
Kunnen jullie je eigen ervaringen over deze situatie eventueel meedelen? Hoeveel betalen jullie? Wat vind je van de 3/3e regel?
Want bij mij thuis is er al een redelijk grote discussie geweest over het feit dat ik zou moeten afdragen aan mijn ouders en over het bedrag.
Het schooljaar zit er praktisch op, en ik mag trots melden dat ik ook afstudeer (met grote onderscheiding
).Hoogst waarschijnlijk zal ik kunnen beginnen bij het bedrijf waar ik stage gelopen heb.
Ik ben nog niet van plan om een appartementje te huren ofzo en blijf dus voorlopig nog thuiswonend. Vanaf het moment dat ik een inkomen heb, zullen mijn ouders onderhoudskosten aanrekenen. D.w.z. dat ik een bedrag zal moeten afgeven voor de gemaakte kosten (elekticiteit, water, zij die de afwas doen e.d.).
Op volgend forum vond ik redelijk veel informatie terug:
http://www.femistyle.be/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Number=155866&page=0&fpart=1&vc=1
Zij spreken over de 3/3e regel:
1/3 voor kost en inwoon (dus betalen aan ouders)
1/3 als zakgeld
1/3 als spaargeld
Kunnen jullie je eigen ervaringen over deze situatie eventueel meedelen? Hoeveel betalen jullie? Wat vind je van de 3/3e regel?
Want bij mij thuis is er al een redelijk grote discussie geweest over het feit dat ik zou moeten afdragen aan mijn ouders en over het bedrag.



)