Archief - Wie controleert de wereld?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

democracy02

Legacy Member
Parnakra zei:
Ah komaan, zelfs al was er één of andere organisatie die de ultieme macht had, dan zou je er toch moeilijk alles over te weten kunnen komen in 30 minuten? En dan nog via het internet?

Dit begint echt zielige proporties aan te nemen.
waar heb ik gezegd dat je in 30 minuten tijd alles kunt te weten komen erover? :niceone:
jullie lezen gewoon wat jullie willen lezen, en wat je niet wil lezen daar antwoord je op alsof je er alles over weet.




het internet is een oneindige bron van informatie. ook al zit er tussen die informatie enorm veel zever. er staat veel informatie op die je wel kan doen bijleren en overtuigen over het bestaan van de samenzwering.

maar net zoals eten zal de informatie die u kan overtuigen (en helpen) niet als een vliegend vork in u mond komen te vliegen. we kunnen het eten voor u neus leggen, maar niet opeten in uw plaats.

mvg

killgore

Legacy Member
democracy02 zei:
redeneringen opgebouwd die het bestaan afbreken van een samenzwering, door iemand die er ook maar het minste van afweet en als een ezel weigert er (enkele) halve uurtje(s) tijd aan te besteden voor z'n mening te vormen.

je zegt altijd geef ons bewijs &
als we een referentie da je eens kritisch (maar volledig!!) mag lezen. dan doe je het niet omdat je
a) geen tijd hebt
b) omdat jouw intuïtie zegt dat het zever is

en weer hebde mijn argumenten niet weerlegd.

Terrorist_Hell

Legacy Member
Parnakra zei:
Wanneer ga je eens inzien dat het internet géén deftige bron is?

't Zijn pdf-files van boeken, wijsneus. Ik zet ze op internet zodat JIJ ze niet hoeft uit te lenen in de bib ofzo.

democracy02

Legacy Member
killgore zei:
en weer hebde mijn argumenten niet weerlegd.
al u argumenten zijn weerlegd ge zijt gewoon te blind om ze te zien.


en weet je wat, bezie mij als de grootste idioot van de wereld het kan me geen ruk schelen wat al de mensen als jij van me denken.

de reden waarom ik deze thread startte is om anderen te helpen, maar personen als gij kunnen niet anders doen dan naast de kwestie te staan zeveren, negatief doen & blind zijn.

net om die reden antwoord ik in het vervolg niet meer op u posts.

nog een prettige dag iedereen (jij ook killgore) :)

Parnakra

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
't Zijn pdf-files van boeken, wijsneus. Ik zet ze op internet zodat JIJ ze niet hoeft uit te lenen in de bib ofzo.

En net zoals 99% v/h internet BS is, zjin 80% van alle boeken BS.

Je moet die boeken online zwieren omdat ze hier hoogstwaarschijnlijk niet te verkrijgen zijn, en dat zal wel komen doordat ze zo ongelooflijk interessant en geloofwaardig zijn, zeker?

Bacon

Legacy Member
killgore zei:
door mijn posts te lezen

Mag ek er u op wijzen dat geschiedenis & economie en nog enkele studie-objecten behoren tot de tak van de SOCIALE wetenschappen. Deze verschillen inderdaad van de exacte wetenschappen (niet dat je daar iets onomstotelijk kunt bewijzen aangezien je geen universele waarheden hebt die wij kennen - ma das offtopic).
In dergelijke wetenschappen gaat men een sociale gebeurtenis (dus een resultaat van menselijk handelen) UITGEBREID bestuderen op een zo objectief mogelijke basis (regel 1: alles is subjectief, er is geen universele waarheid bekend, je kan er enkel naar streven). Dit gebeurd aan de hand van vele factoren te onderzoeken, dus niet enkel alleen politieke spelletjes, maar ook economische situaties, sociale situaties ("niveau" van het volk bv), zelfs verdomde geografische situaties (bv. volk woont in gebied dat tot woestijn aant vergaan is en verovert daarom vruchtbaar land).
Dat noem ik een wetenschappelijke evaluatie van die historische gebeurtenissen. "bewijzen" is mssch een verkeerd woord voor de meesten hier, maar zoals ik zei: je kan niets bewijzen, zelfs zowat alles behalve de wiskunde is onbewijsbaar wegens dat ontbreken van universele waarheden. Een grondig onderzoek dat zoveel mogelijk factoren in rekening brengt en zich baseerd op alle factoren en situaties noem ik een bewijs. De meeste bewijzen in exacte wetenschappen zijn niet anders opgebouwd trouwens: zoveel mogelijk verschillende testsituaties opstellen en daaruit een universele wet halen.

Wat is er dan fout aan die belachelijke filmpjes?
Zoals ik zei: vele feiten maar zeer kort en eenzijdig voorgesteld, bv. bij de moord op JFK (kweet niet meer in welk filmpje ik het juist gelezen of gezien heb) zou je al moeten rekening houden met de algemene sociale situatie in amerika op dat moment (en dan kom je met die 2 filmpjes niet toe qua duur ze :p), zijn gehele bewind, eventuele rampen in dat jaar, ..., dit gebeurde hier totaal niet, em zou gewoon tegengewerkt hebben :ironic:. Dat de veroordeelde moordenaar (excuus, naam kwijt) wrsch "vals" veroordeeld is, is zeer goed mogelijk, hierover zijn al veel meer (vooral journalistieke) onderzoeken naar gevoerd. Ma is het daarom de illuminati hun werk? Dan geloof ik nog veel liever dat het CIA of NSA was ze, waar trouwens zeer veel onderzoeken op terugvallen (ma die worden wrsch bestuurd door illuminati :p?).


En hier redeneer je dus verkeerd. Je gaat er van uit dat jij of iemand anders een bredere kennis zou hebben en dat wij enkel de verbanden in die video zien. En daarom klopt jouw argument ook niet. Het is niet omdat jij het onderwerp niet verder bestudeert hebt dat er geen verdere aanwijzingen zijn, je wil ze gewoon niet zien. Dat wil niet zeggen dat de personen die die filmpjes of docu's gemaakt hebben hun onderzoek niet gedaan hebben.

Uw tweede deel van uw argument slaagt dus ook alleen maar op uw realiteit, jij kan mss de sociale omgang niet inschatten omdat je dit onderwerp met tunnelvisie aanpakt. Dat moet je niet op ons afschuiven.

Parnakra

Legacy Member
Bacon zei:
en 100% van de statistieken?

Blablabla, weeral dat drog-argument.

Die getallen zijn verre van representatief, maar ze geven wel mijn boodschap kracht bij. Aangezien je met zo'n standaardzin antwoordt vermoed ik dat je wel snapt wat ik bedoel, maar je er gewoon niets zinnigs op te zeggen hebt.

Terrorist_Hell

Legacy Member
Parnakra zei:
Blablabla, weeral dat drog-argument.

Die getallen zijn verre van representatief, maar ze geven wel mijn boodschap kracht bij. Aangezien je met zo'n standaardzin antwoordt vermoed ik dat je wel snapt wat ik bedoel, maar je er gewoon niets zinnigs op te zeggen hebt.

Dus jouw statistieken zijn anders wél zinnig? Je komt evenzeer met evenveel met standaardzinnen af als "wat 'n bullshit" & "internet is 80% zever", terwijl je je eigen mening ook best wel baseert via internet of de media. Stupid is as stupid does.

De boeken zijn bij mijn weten slechts verkrijgbaar op Amazon etc. of in Amerika zelf. Waarom weinig mensen ze lezen? Omdat de officiële mensen die instaan voor bib's etc. ze niet aankopen omdat net die boeken tegen alles en nog wat ingaan. En daar gaat het hier om. Maar wees vrij om je vast te houden aan jouw 'realiteit'.

Bacon

Legacy Member
Parnakra zei:
Je moet die boeken online zwieren omdat ze hier hoogstwaarschijnlijk niet te verkrijgen zijn, en dat zal wel komen doordat ze zo ongelooflijk interessant en geloofwaardig zijn, zeker?

Ja het feit dat ze engelstalig zijn heeft er natuurlijk niets mee te maken. Je moet anders maar eens een boekenwinkel binnenstappen en achter eender welk boek vragen dat je op amazon vind, ze gaan het 9/10 niet binnenhebben. Wil dat zeggen dat het slechte boeken zijn?
Probeer anders maar eens een boekenwinkel bellen en vraag of ze een boek van icke bestellen, zolang je een ISBN nummer hebt zal dat geen probleem zijn.

Je kan ze natuurlijk ook online bestellen maar o-ho het boze internet met z'n slechte informatie hé. Er zou zo eens een misconceptie moeten zijn in 1 van de dingen die je dagelijks leest of ziet. :sop:
Het internet heeft waarschijnlijk meer effect op de media dan de drukpers in zijn tijd dus ik denk dat je het een klein beetje onderschat.

Parnakra

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Dus jouw statistieken zijn anders wél zinnig?

En dan zeggen ze dat ik lees wat ik wil lezen... :ironic:

En ja, ik kom ook af met zo'n standaardzinnetjes, maar tot nu toe heb ik jullie er nog geeneen van zien weerleggen. Dat zegt al veel over hoe sterk jullie theorie wel niet is.

Bacon zei:
Ja het feit dat ze engelstalig zijn heeft er natuurlijk niets mee te maken.

Tuurlijk niet, want geen enkel Engelstalig boek wordt in het Nederlands vertaald.

En jij geeft nog ietwat degelijk argumenten, Terrorist_Hell die dan afkomt met dingen als 'bibliotheken weigeren ze aan te kopen omdat ze tegen alles ingaan' daarentegen...

Bacon zei:
Het internet heeft waarschijnlijk meer effect op de media dan de drukpers in zijn tijd dus ik denk dat je het een klein beetje onderschat.

Tuurlijk heeft het internet een grotere invloed. De drukpers liet toe om informatie sneller te verspreiden, het internet laat toe om het nog sneller (en in grotere mate) te verspreiden. Maar de snelheid waarmee informatie verspreid wordt is niet recht evenredig met de waarheid die erachter zit.

Nu, ik trek mij terug uit deze discussie, het ziet er niet naar uit jullie zullen inzien hoe gebrainwashed jullie eigenlijk zelf wel niet te zijn.

killgore

Legacy Member
Bacon zei:
En hier redeneer je dus verkeerd. Je gaat er van uit dat jij of iemand anders een bredere kennis zou hebben en dat wij enkel de verbanden in die video zien. En daarom klopt jouw argument ook niet. Het is niet omdat jij het onderwerp niet verder bestudeert hebt dat er geen verdere aanwijzingen zijn, je wil ze gewoon niet zien. Dat wil niet zeggen dat de personen die die filmpjes of docu's gemaakt hebben hun onderzoek niet gedaan hebben.

Uw tweede deel van uw argument slaagt dus ook alleen maar op uw realiteit, jij kan mss de sociale omgang niet inschatten omdat je dit onderwerp met tunnelvisie aanpakt. Dat moet je niet op ons afschuiven.


Ik zeg niet BREDERE kennis, maar BREDERE INTERPRETATIE van de feiten en bredere bestudering. Maw: het geheel beschouwen ipv enkel de beperkte visies.

groot verschil.

En da 2e argument was toevoeging aan 1e, waarom dat de aanpak in jullie benadering fout is. Heeft niets met mijn visie te maken, ze beschouwen die feiten gewoon veel te eenzijdig en beperkt.

Nu ja: same as parnakra, discussie heeft geen nut meer en kwind mij te zwaar op, cya :).

Terrorist_Hell

Legacy Member
Parnakra zei:
En jij geeft nog ietwat degelijk argumenten, Terrorist_Hell die dan afkomt met dingen als 'bibliotheken weigeren ze aan te kopen omdat ze tegen alles ingaan' daarentegen...

Nochtans klopt dit.

Terrorist_Hell

Legacy Member
Parnakra zei:
Tuurlijk heeft het internet een grotere invloed. De drukpers liet toe om informatie sneller te verspreiden, het internet laat toe om het nog sneller (en in grotere mate) te verspreiden. Maar de snelheid waarmee informatie verspreid wordt is niet recht evenredig met de waarheid die erachter zit.

Dat is dan ook één van m'n standpunten.

Nuja, jij gelooft de officiële verhalen, ik niet. Beide gebruiken we 't internet als één vd bronnen, maar dat 80% van de onzin slaat op MIJN argumenten, komt jou gewoon goed uit. Je weet simpelweg niet beter.

KN-StrideR

Legacy Member
duidelijk gemaakt door amateurs ... zit vol spelfouten... anecdotes die over vanalles en nog wat kunnen gaan. De jongen heeft wel fantasie; misschien moet em eens een boekje schrijven.

democracy02

Legacy Member
KN-StrideR zei:
duidelijk gemaakt door amateurs ... zit vol spelfouten... anecdotes die over vanalles en nog wat kunnen gaan. De jongen heeft wel fantasie; misschien moet em eens een boekje schrijven.
moest je de aangehaalde argumenten in dat filmpje nagaan zou je merken dat het overstroomt met waarheid.

maar voeg u gerust toe bij de rest van de professionals die alles weten zonder op te zoeken.

& spelfouten zijn toch zo belangrijk hé..

Bacon

Legacy Member
killgore zei:
Ik zeg niet BREDERE kennis, maar BREDERE INTERPRETATIE van de feiten en bredere bestudering. Maw: het geheel beschouwen ipv enkel de beperkte visies.

groot verschil.

Och gaan we mierenneuken dan, hoe ga je iets breed interpreteren zonder dat je een brede kennis hebt?

Ander woord, zelfde betekenis. Het gaat erom dat jij aanneemt, zonder er verder naar te kijken, dat mensen die jouw standpunt aannemen automatisch een bredere kijk hebben op de dingen dan wij.

Per definitie ben jij dan degene met een nauwe visie.

Bacon

Legacy Member
Parnakra zei:
Blablabla, weeral dat drog-argument.

Die getallen zijn verre van representatief, maar ze geven wel mijn boodschap kracht bij. Aangezien je met zo'n standaardzin antwoordt vermoed ik dat je wel snapt wat ik bedoel, maar je er gewoon niets zinnigs op te zeggen hebt.

Ze geven inderdaad uw verdraaide visie van de werkelijkheid kracht bij, dat is meestal wat een leugen doet.

Parnakra

Legacy Member
Bacon zei:
Ze geven inderdaad uw verdraaide visie van de werkelijkheid kracht bij, dat is meestal wat een leugen doet.

Nog één laatste post dan.

Leugen my ass.

Er staat immens veel BS op het internet => FEIT.
Er zijn immens veel boeken die niets waard zijn => FEIT.

Nu zou ik dat allemaal mooi kunnen uitleggen, maar om het mij gemakkelijk te maken plak ik er enkele cijfers op, omdat cijfers indruk maken op het soort mensen dat deze theorieën gelooft.

(99% v/d mensen is gebrainwashed :ironic: )

Terrorist_Hell

Legacy Member
Parnakra zei:
Er staat immens veel BS op het internet => FEIT.
Er zijn immens veel boeken die niets waard zijn => FEIT.

(99% v/d mensen is gebrainwashed :ironic: )

Er staat immens veel aangenomen BS op het internet => FEIT.
Er zijn immens veel 'correcte' boeken die niets waard zijn => FEIT.

Wat jij feiten noemt, kan ik dus ook feiten noemen.

99% v/d mensen is gebrainwashed: :ironic: ==> :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan