Archief - Wifi slecht voor de gezondheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Laurens100

Legacy Member
Ik heb onlangs nog gelezen dat een bepaalde duur aan wifi blootgesteld zijn, even schadelijk is als 20 minuten telefoneren met een GSM. Ik weet de exacte duur niet meer, maar ik herinner me nog dat het een zéér lange duur was. Wifi is dus héél wat minder schadelijk dan een GSM (ik denk zelf miniem tov GSM)

Maar het feit dat al die straling schadelijk is, kan je toch niet ontkennen hoor. Op lange termijn zullen we er wel de gevolgen van zien. Daarom probeer ik niet te overdrijven met bv. de GSM.

EternalSilence

Legacy Member
128MB zei:
Draadloos internetten mag dan wel handig zijn, het is niet goed voor de gezondheid. De Independent on Sunday ontdekte dat draadloos internetten bij jongeren gezondheidsproblemen kan veroorzaken. De Britse ‘gezondheidswaakhond’, het Health Protection Agency, heeft de alarmbel geluid en vraagt een officieel onderzoek naar de gevaren van draadloze communicatienetwerken, vooral die op scholen.

Sir William Stewart, hoofd van het bureau, wil leerlingen onderzoeken op mogelijke schadelijke gevolgen van de straling die draadloze netwerken verspreiden. De Britse leerkrachtenvakbond, met zijn 35.000 leden, schaart zich langs de kant van het HPA en eist een officieel onderzoek.

In verschillende landen klinken steeds luidere waarschuwingen over Wifi. In de Oostenrijkse provincie Salzburg zijn draadloze internetverbindingen op lagere scholen zelfs al verboden. “Wifi-verbindingen zijn gevaarlijk”, zegt men daar onverbloemd.

Het Wifi-alarm waarschuwt voor kanker en voortijdige seniliteit, als gevolg van de stralingen. En dat terwijl hotspots over heel de wereld uit de grond schieten als paddenstoelen.

Bron: http://www.lnm.eu/news.html?newsid=22461

Is dit nu ne keer de waarheid of is't weer gezeik als met de kankerverwekkende gsm?

je gaat van alles dood

wanneer gaan mensen het nu eens leren:

je bent geboren, om te sterven.

El_L4mor

Legacy Member
Doom Dragon zei:
je gaat van alles dood

dat zinnetje slaat op niets... wacht maar tot alle mensen plots op hun 30e sterven door een hersentumor. Dit is zeer overdreven natuurlijk, maar wie weet wat de gevolgen op lange termijn zijn. En als er dan gevolgen zijn, dan zullen mensen met een houding als de jouwe zeker niet de laatsten zijn om te klagen!!!

wees blij dat er nog wetenschappers zijn die zich voor jouw gezondheid inzetten, elke dag.

Crashtestdummy

Legacy Member
El_L4mor zei:
dat zinnetje slaat op niets... wacht maar tot alle mensen plots op hun 30e sterven door een hersentumor. Dit is zeer overdreven natuurlijk, maar wie weet wat de gevolgen op lange termijn zijn. En als er dan gevolgen zijn, dan zullen mensen met een houding als de jouwe zeker niet de laatsten zijn om te klagen!!!

wees blij dat er nog wetenschappers zijn die zich voor jouw gezondheid inzetten, elke dag.
em eeft nochtans gelijk zenne, tis gelijk wat ge doet, eet of drinkt, der zal altijd wel ne factor zijn die ervoor zorgt dat ge minder lang leeft

anders zouden we waarschijnlijk eeuwig leven :sop:

128MB

Legacy Member
Ik heb nog nooit iets gemerkt van die straling :p
Ik krijg alleen koppijn als ik te lang shooters speel.

SimonL

Legacy Member
Bjorn zei:
-moet dat echt draadloos :) ? al die dingen zijn perfect te vervangen met draden hoor :) ,
Dat is zéker niet altijd het geval. Niet alle huizen zijn voorzien voor die extra bedrading en door de pc-in-de-huiskamer-wens is wifi vaak een oplossing die voor de hand ligt (ook hier, bureau is nu enkel studeerkamer).

Doom Dragon zei:
je gaat van alles dood

wanneer gaan mensen het nu eens leren:
je bent geboren, om te sterven
Wil meneer eerst even nadenken voor hij met citaten (die eigenlijk absoluut geen steek houden) begint te gooien, alstublieft? Het is helemaal niet aangetoond of dit gevaar verwaarloosbaar is of niet. Uit het artikel is zelf eerder af te leiden dat dat wel zo is. Daarbij is het niet aan jou om uit te maken of we belang hechten aan dat tikkeltje extra aan levenskwaliteit of niet. (Sorry hoor, maar je lijkt je zogenaamde levenswijsheid ons wel te willen opleggen en dat werkt me dusdanig op de zenuwen.)
Dude87 zei:
em eeft nochtans gelijk zenne, tis gelijk wat ge doet, eet of drinkt, der zal altijd wel ne factor zijn die ervoor zorgt dat ge minder lang leeft

anders zouden we waarschijnlijk eeuwig leven :sop:
Hier sla je de dingen wat door mekaar, denk ik. Er zijn een heleboel andere zaken waar een mens aan kan sterven, dat hoeft niet per se een directe externe factor te zijn.

Darks

Legacy Member
Tja, kweet ook niet wat ik moet denken. Lichte stralingen zullen wel niet zoveel kwaad kunnen. Misschien wennen we er wel aan? Toch neem ik het zekere voor het onzekere:

- Ik plak mijn kop niet tegen de microgolf als ik iets opwarm
- Ik verstop liever een kabel langs de muur ipv wifi
- Als ik op kantoor zat en uren moest bellen per dag leek een vaste telefoon me wel nuttig.
- Kzal nooit onder een zendmast gaan wonen
- Ik ga niet in een garage goed staan inademen waar iemand net zijnen diesel heeft gestart.

Ezv. :)

Racemaniac

Legacy Member
ach, ze zitten overal paniek over te zaaien -_-. er was toch indertijd een post over de schadelijkheid van de GSM's. het kwam er gewoon op neer dat de gsm fabrikanten enorm veel onderzoek naar de schadelijkheid van de straling lieten doen om zeker te zijn dat er nix aan scheelde. Toen na véééél onderzoek er totaal geen aanwijzingen kwamen op enig gevaar, en ze de geldkraan dichtdraaiden, vonden de experten plots wel gevaarlijke dingen -_-...

en natuurlijk doet men nix liever dan angst zaaien om de mensen aan hun kant te krijgen. nix makkelijker om mensen bang te maken, ze kennen er toch nix van, en een bange mens volgt u direct als ge doet alsof ge er iets van kent :)

Equino

Legacy Member
Chance dat er iets van die stralingen die door een microgolf geproduceerd worden, ook werkelijk uit de microgolf komen é..

E zo zagen over die microgolf. Wat niet buitengeraakt, is ook niet schadelijk voor z'n omgeving. (Kooi van Faraday) En het voedsel kankerverwekkend maken doet het ook niet. Het enigste waar ge kanker zou kunnen van krijgen is wanneer het voedsel bedorven/schimmels/bacteriën bevat of aangebrand is en dat komt dan niet van die microgolf...

Moesten deze wel schadelijk zijn, als straling op zich, dan moet ge u meer zorgen maken over draadloze netwerken aangezien die dezelfde frequenties gebruiken.

Laat die microgolf toch voor wat het is. Ge kunt er alleen van sterven als er enen uwen kop inslaat met dat spel. :tongue:

SimonL

Legacy Member
Racemaniac zei:
en natuurlijk doet men nix liever dan angst zaaien om de mensen aan hun kant te krijgen. nix makkelijker om mensen bang te maken, ze kennen er toch nix van, en een bange mens volgt u direct als ge doet alsof ge er iets van kent :)
wth...

Ja, de Nationale Federatie ter Behoud van de Bekabeling heeft hier misschien voordeel bij.

Wat ik wil zeggen, wie bedoel je precies met "aan hun kant"? Heeft iemand er een commercieel voordeel bij als routers uit het straatbeeld verdwijnen? Eerder het tegendeel, lijkt mij.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan