Archief - Zelfherkenning bij honden?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ssup

Legacy Member
Ik heb 3 Yorkshire terriers(mini-Yorks)en die reageren ook niet bepaald raar op hun spiegelbeeld hoewel ze elk hun eigen enorm uitgesproken karrakter hebben tov andere honden.

Brecht

Legacy Member
mijn kat kijkt nie graag in de spiegel :p ze kijkt altijd weg ofzo, en als ze een andere kat ziet zou ze der direct 3 straten achter zitten :p

ElBramo

Legacy Member
Mja, die rode stip werkt denk ik niet bij een hond ze, mijn beestje zou dat niet kunnen schelen dat er iets rood op haar kopke zit. De verf moet ook geurloos zijn natuurlijk.

Mja, mijn hond heeft nooit raar gereageerd op een spiegel eigenlijk. Toen ze een paar maanden oud was eens getest en ze keek eens, maar dat was het ook...

Moest ze in die spiegel een kat zien! O jeeeee. En mijn hond is ook redelijk ambetant tov andere honden ze...
Ik denk dat ze doorheeft dat haar spiegelbeeld niet echt is, omdat ze niets ruikt?

denkimi

Legacy Member
ik denk dat het zo is: ze weten dat het geen echte hond is die ze zien in de spiegel, maar ze weten niet dat zij het zelf zijn.

Starrk

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Zelfherkenning moet je nog anders interpreteren...

mocht je subtiel een kleuring aanbrengen op je hond, dan zou hij dat niet merken in de spiegel dat er plots een rode kleuring op z'n snuit staat.
Een peuter zou al vewonderd kijken in de spiegel en denken 'wat is die rode vlek daar op mij' terwijl die hond daar absoluut geen besef van zal hebben.

Of hem een hoed opzetten (Mijn beagle loopt op momenten met een hoed door huis, britse afkomst :unsure: ).

Mijn hond kijkt, als het donker is, ook geregeld naar buiten...Of hij gewoon wat zit te staren, of echt zichzelf ziet is een ander paar mouwen.

Katten moeten die herkenning wel hebben, niet noodzakelijk zelfherkenning (anders zouden ze niet zo tegen die spiegel staan op te springen) maar gewoon soortherkenning. (Wat elk dier toch moet hebben? Zij realiseren zich toch niet dat er daar een spiegel staat en denken gewoon dat er een hondje/kat in een andere kamer zit? )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan