Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik zou voor de 13" gaan, voor te typen is dat zeker genoeg imo en je kan genieten van het reisconformt en eventueel thuis een grote vaste monitor eraan hangen (en dan direct véél groter als 15"MarG zei:Ik ben wat aan het twijfelen tussen een macbookpro 13" (laagste kloksnelheid) met 128 GB ssd en 4 gig of de laagste versie van de 15". Ik koos in het begin resoluut voor configuratie 1 omdat ik de laptop voornamelijk zal gebruiken voor unief, etc. Maar ik twijfel of het scherm wel groot genoeg is om bijvoorbeeld een thesis op te schrijven en of de resolutie niet aan de te lage kant is..Iemand enig idee? Zijn die SSD schijven overpriced btw?
).MarG zei:Ik ben wat aan het twijfelen tussen een macbookpro 13" (laagste kloksnelheid) met 128 GB ssd en 4 gig of de laagste versie van de 15". Ik koos in het begin resoluut voor configuratie 1 omdat ik de laptop voornamelijk zal gebruiken voor unief, etc. Maar ik twijfel of het scherm wel groot genoeg is om bijvoorbeeld een thesis op te schrijven en of de resolutie niet aan de te lage kant is..Iemand enig idee? Zijn die SSD schijven overpriced btw?
, da's wat ik ook gedaan heb
.phixiuZ zei:Zeker NIET gaan voor de SSD's die Apple aanbieden, zijn te duur en veel trager vergeleken met de SSD's. Koop u gewoon de basisconfiguratie van de 13" en koop er u zelf een Intel X25M 160GB bij en 4GB ram, gaat een stuk goedkoper zijn + nog een groot stuk sneller, da's wat ik ook gedaan heb
.
Is heerlijk om op te werken, gaat heel snel. Enjah, ik heb ook nog lang getwijfeld tussen de 15" en 13", maar de 13" is toch heel gemakkelijk om elken dag mee te pakken indien het moet, de 15" daarentegen is echt minder draagbaar, nuja da's nogal relatief/subjectief. En thuis/op uw kot hang ik dat gewoon aan een groot extern scherm en laat ik de laptop dicht.
MarG zei:Ben gisteren zelf eens in de fnac gaan zien. Ik vond de grootte van de 13" zeker volstaan voor een eindwerk of iets dergelijks op te maken. Ik vond het scherm van de 15" precies helderder (kan instelling zijn), hoewel ik dacht dat er geen verschil was tussen de pro-reeks buiten de resolutie. Je hebt wellicht gelijk inzak de SSD, maar ik weet enkel niet of ik het aandurf om zelf zo'n intelschijf erin te zetten (heb er geen ervaring mee). Soit, bedankt voor het advies!
.joriske18 zei:tijdens het doelloos rond surfen (Examens...) ben ik wel iets interessant tegen gekomen en ik vroeg me af of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben.
Ik zou mijn optische drive in mijn laptop vervangen door een harde schijf. De 500 gig harde schijf die ik nu heb zou ik verhuizen naar de plaats van de optische drive. Als bootschijf steek ik dan een SSD om het allemaal nog een beetje sneller te laten gaan.
Ik ben dit bedrijf tegen gekomen: MCE OptiBay Hard Drive for MacBook Pro, MacBook, PowerBook G4, and Mac mini
Voor 99$ krijg je ene optibay die in de plaats van de cd drive komt en waar je harde schijf in past. Momenteel krijg je er ook gratis een usb behuizing bij waar je cd drive dan in kan. (Op ebay zijn er goedkopere alternatieven te vinden)
Op tweakers is er ook een topic over maar daar spreken ze vooral over de nieuwe unibody's. Ik heb dus nog de iets oudere versie.
Iemand enige ervaring met deze techniek? Of met SSD's in het algemeen?
.Selderijstok zei:dan kan je toch ook wel vaarwel tegen je garantie zeggen? En een ssd om puur u boottime ter verkorten lijkt mij toch ook zot.
. Ikzelf heb de mijne door omstandigheden zeer goedkoop gehad, anders zou ik ze alvast niet gekocht hebben.
Zero Grav zei:Zijn er hier eigenlijk mensen die een Apple TV hebben?
Zoja, hebt ge ook ervaring met alternatieve software? Zodat ge dus niet alles via Apple moet laten verlopen maar bijvoorbeeld xbmc kunt gebruiken en uw media via een externe HDD kunt afspelen.
'k Heb wel interesse in zo'n toestel als het mijn 720p/1080p films rechtstreeks van een externe HDD kan afspelen. Maar als het enkel is om iTunes media af te spelen dan is het zijn geld feitelijk niet waard.
Hahahha noob. Het Apple logo natuurlijkGeneral Lee zei:Kunt ge dan niet beter direct een toestel kopen dat dat out of the box kan? Ik bedoel maar, wat is het nut van AppleTV als ge onmiddellijk de Apple software eraf zwiert en vervangt door zoiets![]()
