Archief - Samsung SSD 850 EVO 500GB (SEALED)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ctbel

Legacy Member
Als je hem deze week hebt aangekocht, waarom dan niet gewoon terugsturen? Is wettelijk verplicht dat ze de ssd terugnemen binnen 2 weken en u volledige prijs terugbetalen.

Cerv.Be

Legacy Member
Idd, bij Coolblue dan nog. Easy return.

Sent from my OnePlus X using Tapatalk

T0M

Legacy Member
Deal is nu al voltrokken dus ik neem de tip mee voor in 't vervolg!

TheInvestigator

Legacy Member
IceMaN.* zei:
Idd, bij Coolblue dan nog. Easy return.
Indien je iets terugbrengt bij Coolblue kom je op een zwarte lijst. Ik heb het meegemaakt met een laptop. 2 weken nadat ik een vorige laptop teruggegeven had, in perfekte staat, werd mij een nieuwe aankoop van een andere laptop geweigerd. Niet officieel maar er werd mij gewoon gezegd dat de aankoop geweigerd was, reden onbekend volgens hen (de computer had de betaling volgens hen geweigerd). Mijn VISA rekening werd dus wel gedebiteerd en daarna 1 week later terug gecrediteerd. De ware reden heb ik nooit geweten. Ze spelen gewoon met uw voeten en zijn zeker niet de goedkoopste. Ik heb dat door TA laten onderzoeken en ook inlichtingen gevraagd aan de firma die de betalingen per VISA nagaat. Het komt er op neer dat een firma bepaalde criteria of instellingen op maat in het computer programma steekt die dus een betaling wel of niet laten kunnen doorgaan. Ik vermoed dus dat er automatisch mee rekening gehouden word dat u een artikel heeft teruggegeven. Een andere uitleg heb ik niet en zij ook niet.

T0M

Legacy Member
ghosterror zei:
Sterk verhaal dat van de 'zwarte lijst' bij coolblue.

Lijkt me nochtans plausibel. Alsof zo'n geautomatiseerd 24/7 bedrijf als coolblue geen dergelijke checks programmeert om misbruik tegen te gaan.

Enfin, ik ga het er nu niet voor laten een volgende keer maar lijkt me niet dat je zijn verhaal stante pede in 't belachelijke moet trekken.

ghosterror

Legacy Member
Doe ik zeker niet.En waar lees jij ergens dat ik het in het belachelijke trek??? In tegendeel, het doen mij 2x denken om er iets te kopen. Tot nu toe alles perfect verlopen bij coolblue. Nu ja nooit iets terug moeten sturen.

T0M

Legacy Member
ghosterror zei:
Doe ik zeker niet.En waar lees jij ergens dat ik het in het belachelijke trek??? In tegendeel, het doen mij 2x denken om er iets te kopen. Tot nu toe alles perfect verlopen bij coolblue. Nu ja nooit iets terug moeten sturen.

Oei, mijn excuses. Ik had de aanhalingstekens geïnterpreteerd als sarcasme. Mea culpa! Zelfreflectie: uitgaan van het goede in de mens :$

ctbel

Legacy Member
TheInvestigator zei:
Indien je iets terugbrengt bij Coolblue kom je op een zwarte lijst. Ik heb het meegemaakt met een laptop. 2 weken nadat ik een vorige laptop teruggegeven had, in perfekte staat, werd mij een nieuwe aankoop van een andere laptop geweigerd. Niet officieel maar er werd mij gewoon gezegd dat de aankoop geweigerd was, reden onbekend volgens hen (de computer had de betaling volgens hen geweigerd). Mijn VISA rekening werd dus wel gedebiteerd en daarna 1 week later terug gecrediteerd. De ware reden heb ik nooit geweten. Ze spelen gewoon met uw voeten en zijn zeker niet de goedkoopste. Ik heb dat door TA laten onderzoeken en ook inlichtingen gevraagd aan de firma die de betalingen per VISA nagaat. Het komt er op neer dat een firma bepaalde criteria of instellingen op maat in het computer programma steekt die dus een betaling wel of niet laten kunnen doorgaan. Ik vermoed dus dat er automatisch mee rekening gehouden word dat u een artikel heeft teruggegeven. Een andere uitleg heb ik niet en zij ook niet.

Juridisch zijn ze verplicht uw laptop kostenloos terug te nemen en ze kunnen op basis van dit éne voorval waarschijnlijk geen verkoopsweigering rechtvaardigen, dus tis logisch dat je hier geen uitleg voor zal krijgen. Echter is de wet niet altijd billijk. "Perfekte" staat is immers niet goed genoeg om die laptop terug als nieuw te verkopen. Als je die laptop hebt opgestart dan moet die laptop worden gereset naar fabrieksinstellingen, wat afhankelijk van de fabrikant wel wat kan kosten. Kan mij inbeelden dat ze dan liever 2 weken later geen nieuwe laptop verkopen aan dezelfde klant.

TheInvestigator

Legacy Member
ghosterror zei:
Doe ik zeker niet.En waar lees jij ergens dat ik het in het belachelijke trek??? In tegendeel, het doen mij 2x denken om er iets te kopen. Tot nu toe alles perfect verlopen bij coolblue. Nu ja nooit iets terug moeten sturen.
Het was een laptop van rond de €1000. Ik kon zonder het minste probleem deze retourneren. Hij was een of 2 keer aangezet. Het is van December 2014 geleden en ik herinner mij niet meer waarom het toestel mij niet beviel. Dat vroegen ze niet eens. Goed ik kreeg binnen de drie dagen mijn geld terug. Het toestel , een Lenovo, was met een Visa kaart betaald. Een week of 2 later bestel ik dus een ander toestel (ook een Lenovo) bij hen en betaal met creditcard online. Ik weet het niet meer maar mogelijk was het een andere creditkaart. Toen het toestel de Maandag daarop niet geleverd werd informeerde ik bij Coolblue en wist men te zeggen dat mijn betaling geweigerd was door hun systeem. Nochthans was het geld van mijn rekening, ttz mijn creditkaart was voor het bedrag van €~1000 gedebiteerd (want deze 2e koste ong. hetzelfde). Een dikke week later werd mijn CC dan ook terug voor dat bedrag gecrediteerd. Het enige dat ik te weten kwam van Coolblue is dat hun computer mijn betaling had geweigerd. Nogal evident welke de reden daarvan was.

Toen ik hen vroeg of ik nog eens mocht betalen werd mij gezegd dat mijn betaling ws. terug ging geweigerd worden.

TheInvestigator

Legacy Member
ctbel zei:
Juridisch zijn ze verplicht uw laptop kostenloos terug te nemen en ze kunnen op basis van dit éne voorval waarschijnlijk geen verkoopsweigering rechtvaardigen, dus tis logisch dat je hier geen uitleg voor zal krijgen. Echter is de wet niet altijd billijk. "Perfekte" staat is immers niet goed genoeg om die laptop terug als nieuw te verkopen. Als je die laptop hebt opgestart dan moet die laptop worden gereset naar fabrieksinstellingen, wat afhankelijk van de fabrikant wel wat kan kosten. Kan mij inbeelden dat ze dan liever 2 weken later geen nieuwe laptop verkopen aan dezelfde klant.
Zeer plausibele verklaring, maar dan hadden ze het me wel gewoon mogen zeggen. Ik denk dus dat ik gewoon op een zwarte lijst werd gezet. Maar hoelang ? Ik ga binnen enkele dagen een ijskast bij hen kopen. Het is een model dat enkel bij hen in voorraad is. Ik ga het voor alle veiligheid maar cash betalen.

ctbel

Legacy Member
TheInvestigator zei:
Zeer plausibele verklaring, maar dan hadden ze het me wel gewoon mogen zeggen. Ik denk dus dat ik gewoon op een zwarte lijst werd gezet. Maar hoelang ? Ik ga binnen enkele dagen een ijskast bij hen kopen. Het is een model dat enkel bij hen in voorraad is. Ik ga het voor alle veiligheid maar cash betalen.

Verkoop weigeren omdat u in het verleden gebruik hebt gemaakt van uw consumentenrechten? Dat gaan ze u echt niet op een blaadje meegeven.

Vermoedelijk zal uw koop-retour-koop een alarmbelletje hebben doen afgaan en ze zullen wel uit ervaring geleerd hebben dat in dergelijke gevallen het voordelig is om proactief op te treden. Zeker wanneer het gaat over twee laptops van hetzelfde merk en van rond dezelfde prijs. Dat je die laptop maar één of twee keer aan heeft gestaan doet er tevens niet toe, ze moeten die laptop terug naar fabrieksinstellingen zetten en dat zal hen geld kosten. Juridisch zijn ze (vermoedelijk) fout bezig, maar tis wel te begrijpen waarom.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan