Archief - Pokerchat - deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

schevemomma

Legacy Member
gilius_caesar zei:
Er zijn in de US casinos waardat ge effectief een hand moet laten zien om de pot te winnen. anders is het split.
Technisch gezien heeft bellande wel gelijk, maar ik vind het wel douchy om het te doen. Als ge ziet hoe hard PH word gebashed voor z'n "slowroll" in the big game, denk ik dat er evengoed op ballande mag gebashed worden.

Ma waarom op Bellande bashen dan? Als PH zegt : "you got it" en wilt mucken, moet hij toch zijn hand nimeer laten zien ? Snap gewoon ni wat er zo fout aan is in deze situatie?

Boske88

Legacy Member
yep

als helmuth bellande zn hand wilt zien, moet hij tonen waarmee hij gebluft heeft

zo simpel is het

CuRv3

Legacy Member
antwoord is hier al gezegd.

als je muckt geef je hand op en heeft ander meteen gewonnen. Wil je z'n hand zien moet je zelf showen.

schevemomma

Legacy Member
CuRv3 zei:
antwoord is hier al gezegd.

als je muckt geef je hand op en heeft ander meteen gewonnen. Wil je z'n hand zien moet je zelf showen.

Klaar en duidelijk in 1 zin :)

gilius_caesar

Legacy Member
Mja, er is ook geen regel tegen slowrollen, maar dat wil niet zeggen dat het OK is om te doen.

Chickenlal

Legacy Member
oh my, da doet mij denken aan een hand in UO Praag

Ik bluff de river met AQ high, hij called en ik zeg "u got it" en muck. Draait die gast ook AQ om voor de A high call :(

Hellrabbit

Legacy Member
schevemomma zei:
Ma waarom op Bellande bashen dan? Als PH zegt : "you got it" en wilt mucken, moet hij toch zijn hand nimeer laten zien ? Snap gewoon ni wat er zo fout aan is in deze situatie?

Zoals ge het zegt is het idd correct

Hetgeen niet klopte aan deze situatie was dat PH zen kaarten bijhield
Zolang PH kaarten voor hem heeft liggen gaat Bellande uiteraard niet mucken, maar hij hoeft ook helemaal niet eerst te tonen omdat hij PH gecalled heeft.

Regels zeggen duidelijk dat wie gecalled wordt eerst zen kaarten moet tonen, het is niet omdat PH "you got it" zegt, dat dat plots niet meer zou gelden omwille van zogenaamde poker etiquette

@ gillius, in zekere zin is dit wel een angle omdat PH op deze manier bellande zijn hand wilt zien zonder dat hij het zelf moet tonen, terwijl dat recht normaal gezien voorbehouden blijft voor de caller
en voor ge het weet krijgt ge idd situaties zoals die duitser tegen roland de wolfe waar de wolfe de pot verliest omdat hij zijn hand niet wilt tonen en dan achteraf komt klagen omdat hij een beter hand had en gemuckt heeft

gilius_caesar

Legacy Member
Ok, het is wel zo dat JRB het recht heeft te vragen dat hij effectief z'n hand mucked.
Hij zegt er echter wel direct bij dat hij zelf z'n hand wil mucken, en daar gaat het om.

Hellrabbit

Legacy Member
Is toch ook logisch?

Als PH geen info wilt weggeven, dan wilt hij ook zen hand mucken en hij heeft daar recht op ook... Waarom moet Bellande informatie weggeven als PH dat niet wilt, terwijl de regels net stellen dat het omgekeerd zou moeten zijn?

Als PH Bellande zen hand wilt zien moet hij enkel zen bluf tonen

gilius_caesar

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Is toch ook logisch?

Als PH geen info wilt weggeven, dan wilt hij ook zen hand mucken en hij heeft daar recht op ook... Waarom moet Bellande informatie weggeven als PH dat niet wilt, terwijl de regels net stellen dat het omgekeerd zou moeten zijn?

Als PH Bellande zen hand wilt zien moet hij enkel zen bluf tonen
Hij MOET dat niet, maar het getuigt wel van slechte 'pokeretiquette' (moest PH z'n hand gemucked hebben)

gilius_caesar

Legacy Member
Als 'niet spelen volgens de ongeschreven regels' een fout is, dan:
- maakt PH een fout om z'n hand niet te mucken terwijl ie toch zegt "you got it"
- maakt JRB een fout om z'n hand te willen mucken nadat PH z'n hand heeft gemucked

FrAnt1c

Legacy Member
CLIFFS:

Phil zegt you got it, maar houdt zen kaarten, zolang hij zen kaarten houdt hoeft belande niks te tonen. Indien phil wel gewoon zou mucken en zen kaarten wegsmeet, had het volgens phil good poker etiquette geweest als JRB zen kaarten getoond, MAAR PHIL HOUDT ZEN KAARTEN BIJ, DAAR GAAT HET OM.
In principe, als Phil zen kaarten mucked hoeft JRB het helemaal niet te laten zien, maar het zou zogezegd goed etiquette zijn, maar Phil heeft geen recht van spreken omdat hij zen kaarten bijhoud en dus zen bakkes moet houden aangezien em zich zelfs niet aan de officiele regels houdt dus niet moet beginnen zeiken over fucking kanker etiquette...

gilius_caesar

Legacy Member
Kunnen we er dan allemaal mee akkoord gaan dat nu PH in fout is, en moest PH z'n hand gemucked hebben zoals dat hoort, en JRB ook muckte, dat dat slechte pokeretiquette is aan JRB z'n zijde?

FrAnt1c

Legacy Member
Nah zelfs dat vind ik niet, is trouwens eerste keer dat ik hoor dat het zo hoort...

gilius_caesar

Legacy Member
idee erachter is van: het is al erg genoeg dat villain z'n bluff gecatched ziet, extra teasen hoeft niet.
Je moet maar eens int oog houden, er word NOOIT gemucked na een muck in een showdown.

Het is zelfs zo dat het in veel casino's (in een bepaalde staat, weet al niet meer dewelke) een regel is dat je je hand moeten laten zien om de pot te winnen bij showdown. Als beide spelers mucken is het een split pot.

Zeal

Legacy Member
Ehm nee gilius. Dat is geen "teasen", dat is informatie voor jezelf houden.

Er is maar 1 reden waarom iemand een bluf muckt, en dat is omdat hij geen info wil geven. Er is ook maar 1 reden waarom de winnaar op zijn beurt zou mucken, en dat is omdat ook hij geen info wil geven.

Ik zie niet in waarom speler A info mag verbergen en speler B dan "volgens etiquette" ineens wel die info moet vrijgeven.

De vergelijking met een slowroll raakt kant noch wal omdat slowrollen op zich totaal onnodig is. De outcome is precies hetzelfde: je toont de winnende hand.

gilius_caesar

Legacy Member
Je tegenstander op tilt krijgen is volgens mij vaak een grotere edge dan een winnende hand te laten zien.

Het is misschien ook een 'gewoonte' geworden in een poging om de regels overal zowat hetzelfde te houden, dunno bout that.

Je moet ook denken: iedereen houd zich eraan, dus jij krijgt altijd die informatie. Moet jij dan de douche gaan uithangen en ineens gaan mucken?

Zeal

Legacy Member
Een slowroll kan je niet vermijden, dit wel. Alles wat je moet doen is stoppen met kinderachtig zijn en je bluf opengooien. Als je ego dat niet aankan of als je denkt dat mensen dan ineens een sick read op je gaan hebben, dan moet je daar de gevolgen van dragen.

En nee niet iedereen houdt zich eraan wtf? Hier zitten nog mensen die dit belachelijk vinden hoor...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan