Archief - OFFTOPIC: Heeft er iemand een idee ..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tomcatt

Legacy Member
:offtopic:
robijntje007 zei:
Het enige wat ik ken is de wet van ohm en meer ook ni...
op aso onderwijs krijgt ge meestal ni veel van die dingetjes.
volgend jaar mss wat meer (toegepaste informatica@geel ook iemt daar mss? )

nja , das waar ASO geeft je idd niet veel praktische leerstof
Jammer, ik ga ook informatica doen, mar niet in Geel :oink:
ik zou dan 2 uur elektronica krijgen en dat moet wel een beetje helpen denkik

back on topic
wachten is de boodschap :sleep:

ng

Legacy Member
tomcatt zei:
:offtopic:


nja , das waar ASO geeft je idd niet veel praktische leerstof
Jammer, ik ga ook informatica doen, mar niet in Geel :oink:
ik zou dan 2 uur elektronica krijgen en dat moet wel een beetje helpen denkik

back on topic
wachten is de boodschap :sleep:

Veel zal je daar toch niet leren dat zal helpen met casemodden.

switchblade

Legacy Member
Misschien nu en dan een miniwedstrijdje organiseren (gewoon voor de eer en de fun ;) ).
Er wordt bijvoorbeeld een simpele, goedkope kast afgesproken door de 'jury', deze laatste geeft een tijdslimiet, iedereen gaat die kast kopen & modden,
foto's & log worden ingestuurd door de modder naar de jury of gewoon posten
op hett forum (elk hun eigen topic ofzo?).
De jury geeft op een bepaald aantal aspecten punten (afwerking, originaliteit, weet ik veel wat nog)
en voila, het forum leefde weer een maandje ofzo \o/


...

nee? :sad:

tomcatt

Legacy Member
effe een kastje kopen voor de fun ......... daar heb ik niet zo een grote portomonee voor.
laat je dat project een half jaar lopen dan lukt het misschien wel.
goed idee maar ik weet niet of er zoveel modders speciaal voor deze eer en fun een kast bouwen voor 9lives...
zoals ik al zei, goed idee maar moeilijk te verwezenlijken ;)

@ Night Ghost 128
ik weet het niet maar als je ervoor helemaal niets elektronica hebt gehad dan moet je toch iets te weten komen :D

Robijntje007

Legacy Member
Ja en iedereen heeft hier tijd, geld en goesting om een case te modden voor een wedstrijdje :wtf: dan moet je ook weer hardware zorgen enzo (enkel voeding ziet er ma raar uit :p) en ik denk ni da iedereen da hier zou doen...

gunnie

Legacy Member
we zouden zo nog eens een lot oude AT cases op de kop moeten kunnen tikken zoals een paar jaar geleden ;)

switchblade

Legacy Member
daarvoor geen kast van 100€ he, zo'n antieke kast van om en bij de 10-20€ ofzo :)
of idd, een lot cases proberen te bemachtigen.. maar waar? :D

Xzeco

Legacy Member
gewoon bij een webshop de goedkoopste case ofzo bestellen.

En aangezien je dan een grote hoeveelheid besteld om een mooie kortng ofzo vragen?

Voor 20€ heb je al een nieuwe case

tomcatt

Legacy Member
cases kan je ook zelf maken als het nodig is. (doe ik liever :D )
in ieder geval is de hardware erin ook wel niet onbelangrijk.
Op containerpark heeft een maat van mij ook 2pc cases gevonden, zo gaat het ook natuurlijk :p

Robijntje007

Legacy Member
allé als het toch om zo een prijzen gaat dan wil ik mss wel mee doen...

1) Dus er zouden dan cases aangekocht kunnen worden met een "groepskorting".
2) Gaan dat casemods zijn met hardware in of niet?
3) Maximumbedrag mss opstellen?
4) Hoeveel man zou hier eventueel nog mee mee willen doen?
5) Hoelang de tijd wnt ni iedereen kan daar iedere dag aan bezig zijn (kot, hobby, lief,...)

switchblade

Legacy Member
voor die vragen opgelost worden is het mss beter om een andere vraag voorrang te geven: wie (1 of meer?) wil zich bezighouden met dit alles op poten te zetten? (contact opnemen met shops, betalingen verwerken, jury samenstellen, ...)

ik wil mij er gerust mee bezighouden, maar zeker niet op mijn eentje :)

1) zou het aantrekkelijkst zijn me dunkt
2) als er hardware ingaat, zullen er wss minder deelnemers zijn (budget enzo), misschien een el cheapo voeding nemen en that's it?
3) maximumbedrag voor wat? enkel de case of het volledige modproject per persoon?
4) een poll zal wss wel meer vertellen
5) dunno :D

bijkomende vraag: gaat gunnie met zo'n wedstrijd akkoord? :p

Xzeco

Legacy Member
Hardware kan je ze niet laten kopen.

Als ze hun huidige config blijven behouden gaan er niet veel zijn die speciaal ervoor nieuwe hardware gaan kopen.


Met een poll kan je valsspelen.

Ikk zou voorstellen 50/50

Dus 50% beslist de jury en 50% dan een poll.

Robijntje007

Legacy Member
*Ik heb echt geen zin om mijn hardware in een andere case te vershouwen zé... Ik weet ni hoe gellie daar over denkt...
*Qua hardware en geld kan je zeggen: case en voeding = 45€
==> dan heeft iedereen dezelfde basis en dus geen voorsprong ofzo.
Dan kunnen we ook nog een maximum bedrag opleggen voor het casemodden (materialen, gereedschap dus niet)
En als we eventueel er een echte wedstrijd van maken zou ik sponsors zoeken en aan prijzen denken. (dan zou ik de hardware wel mee in de case laten nemen en een hoger limiet)
*Ik zou dan ook volledige support vragen van de mods om het eventueel wa meer in de spotlights te kunnen zetten fzo? (of is dit al te hoog gegrepen? :p)

ps: Ik zou me hier alvast voor willen inzetten

tomcatt

Legacy Member
ik zal al eens kijken wie zoiets " wil " sponsoren
in ieder geval: ik wil ook wel mee doen

vinteg

Legacy Member
vraag is aan de manne van bytes@work, jaha of dergelijke. wie weet hebben die nog enkelle oudere cases die in hun showroom stonden die ze voor e prikske weg willen doen.
ik zou gerust willen meedoen moest ik al het materiaal enzow hebben maar onze hardewaren (dremel accesoires enzow en jaawel zelfs boren) krijgen hier meestal de neiging om te verdwijnen. ben zelf verre van een casemodfreak of een kunner van de casemodkunst. enige wadak goed kan is painten van kasten (afhangend van de omstandigheden en materiaal natuurlijk)

^MystiQ

Legacy Member
Het zou wel de max zijn mocht Tnet met zo een wedstrijd kunnen uitpakken, we kunnen er news over maken op de homepage. Dit zou dus echt wel de max zijn.

Helaas kan ik zelf wel niet meedoen wegens de studies. Kga er geen tijd voor hebben. Ik wel als jury zetelen en ik zal het zeker volgen ;)

nigel555

Legacy Member
Ps over die wedstrijd als we groen ligt verkrijgen, sponsers, enzoverder.
Wil ik gerust ook wel in jury meedoen, aan wedstrijd zelf ga ik mij niet wagen :lol: reden kheb ervaring met moosen en brielen maar met echt een case te modden 0 de botten :p

En meschien kijken als je dit doet het in een vakantie te plaatsen, meer mensen hebben dan tijd :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan