Archief - 1gb Kit Twinmos (AA4T - UTT chips)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brechtvm

Legacy Member
For Sale :

2 x 512 mb ram Twinmos (PN AA4T)

Doen 250@2-2-2-5 op 3.3 volt.

Met koperen heatspreaders van coolermaster.

Met factuur

chips : UTT (bevestigd destijds door troman)
(is echter niet handig als uw mobo maar 2.8vDimm geeft :p)

Reden verkoop : omdat ik nu corsair TCCD heb, en nooit een DFI heb kunnen kopen voor nf4 waardoor ik ze kon optimaal laten prestéren


MinimumPrijs : 100€
MeeneemPrijs : 150€

  • boden via pm worden genegeerd !
  • Ik sluit af als ik vind dat de prijs me aanstaat, of als de meeneemprijs geboden is.
  • Bieden gebeurd exclusief
  • Ik behoud me ALLE recht om al dan niet te verkopen
  • Verder wens ik GEEN offtopic in deze thread !
  • Verzending gebeurd op kosten & risico van de koper
  • Ik behoud me het recht, om niet aan bepaalde mensen te verkopen...
  • Door te bieden, of hieronder te posten, verklaar je je akkoord met bovenstaande voorwaarden !

Andere sites :
http://www.tones.be/forum/viewtopic.php?t=36765

linux

Legacy Member
Tis toch niet omdat ge toevallig goede chips erop hebt zitten dat ze meer waard zijn dan nieuw?
nieuw kunt ge deze ook hebben voor € 40 per stuk ofzo...

brechtvm

Legacy Member
linux zei:
Tis toch niet omdat ge toevallig goede chips erop hebt zitten dat ze meer waard zijn dan nieuw?
nieuw kunt ge deze ook hebben voor € 40 per stuk ofzo...
alé vooruit...
zal dit maar door de vingers zien als 'off topic'

ge hebt een kans van 1 op 1'000'000 dat ge deze chips gaat ebben...
deze waren zeer moeilijk in belgie te krijgen...
voor de rest zijn het value chips..

piotke

Legacy Member
brechtvm zei:
[*]Ik behoud me ALLE recht om al dan niet te verkopen
Is uw minimum prijs ech teen minimum prijs, of verkoop je past bij de meeneem ?

brechtvm zei:
Doen 250@2-2-2-5 op 3.3 volt.

Zelf getest ? Screentje ? Bewijsje ? Omdat je nog niet zeker weet dat het UTT is maar je het hebt van "horen zeggen"

bulls

Legacy Member
indien ze 250/ 2-2-2-5 doen aan 3,3v ZONDER fouten!!factuur en bewijs dat ze het doen bied ik 100euro

groetjes

bulls

Legacy Member
kan je foto posten van dat ram?goed groot dat we de chip kunnen zien:p

brechtvm

Legacy Member
ram is overgekocht van een vriend, en zoals ik al zei :
als je maar 2.8vDimm kan geven ben ik beter dat ik mn TCCD's gebruik hé ;)

chips deden bij hem 250mhz @ 3.3vDimm

gaat pas weg vanaf 130~140€

ivm de chips : i'm not that kind of guy that will remove heatspreaders...
maar kan je verzékeren dat het wel degelijk die chips zijn

XTRATEC

Legacy Member
brechtvm zei:
ram is overgekocht van een vriend, en zoals ik al zei :
als je maar 2.8vDimm kan geven ben ik beter dat ik mn TCCD's gebruik hé ;)

chips deden bij hem 250mhz @ 3.3vDimm

gaat pas weg vanaf 130~140€

ivm de chips : i'm not that kind of guy that will remove heatspreaders...
maar kan je verzékeren dat het wel degelijk die chips zijn

Waarom vermeld je dan een minimumprijs van €100?

Weet je waarvoor minimumprijs staat? --> dat is de laagste prijs waarvoor je het artikel laat gaan

brechtvm

Legacy Member
XTRATEC zei:
Waarom vermeld je dan een minimumprijs van €100?
zoals kivirno enzo, laat ik het open staan tot als ik de prijs behaal die me aanstaat...
minimumprijs is er dus wel, maar heb al verschillende prijsschattingen laten doen, en die gingen steeds boven 120€ dusja

XTRATEC

Legacy Member
brechtvm zei:
zoals kivirno enzo, laat ik het open staan tot als ik de prijs behaal die me aanstaat...
minimumprijs is er dus wel, maar heb al verschillende prijsschattingen laten doen, en die gingen steeds boven 120€ dusja

Als de prijsschattingen richting €120 gaan, vermeld dan ook €120 als je minimumprijs en niet €100, je geeft de mensen (alweer) een vertekend beeld!

brechtvm

Legacy Member
bulls zei:
indien ze 250/ 2-2-2-5 doen aan 3,3v ZONDER fouten!!factuur en bewijs dat ze het doen bied ik 100euro

groetjes
noted...
ik ga nog proberen aan een screentje te geraken, maar beloof niets
factuur included


van bij forcom :
Twinmoss DDR 512MB PC-3200 € 45.95

90€ voor value reeks dus..
voor 100€ hou ik ze dus nog wel even..
ze liggen hier al zo lang niets te doen, dus een paar weken/maand kan er wel nog bij ;)

info :

UTT – This is the newest of the Winbond ram. It is very similar to BH-5, but requires a little more voltage. UTT ram can achieve the clocks that BH-5 can, but also requires more voltage. Most people recommend using around 3.4-3.6 volts for this ram. One thing this has over BH-5 is that its overclock is not hindered by the fact that it is double sided ram rather than single sided. BH-5 did its best when 2x256mb modules were used, and this UTT ram can achieve the same clocks using 2x512mb modules. This is very handy, as 2x256mb ram is considered not enough by most of today’s standards. One area where this ram falls short of BH-5 is that it is slightly inconsistent. BH-5 is as close to guaranteed results as you can get, where as this ram is somewhat of a hit or miss. It is also much more complicated to identify. Most people look for two small dimples in the ram chips themselves, as the ram will not say UTT on it. You must look for the winbond characteristics, which can be a real chore. Once you find a set of this, apply the right voltage, you could very well have a 1gb set of ram that will do 275 MHz at cas2-2-2-X. These ram chips are commonly found in OCZ Gold VX series, OCZ Value VX series, TwinMos Speed Premium series, Mushkin Blue and some other various Value Ram selections. This ram is very inexpensive if you can find it in the value series offerings. Figure on about $150 for 1gb of it. If you are not willing to take the risk, I would probably suggest finding some BH-5 on the used market. Update on UTT It seems there are two flavors to not in the UTT. There are the BH type chips and the CH type chips according to a few sources. The only real difference is the BH type requires less voltage at lower speeds such as 200mhz. The CH type requires at least 3 volts usually to boot at 200mhz 2-2-2. In the end, the two tend to overclock the same with the same amount of voltage. If you are on a lower voltage system, try to find the BH type chips.

brechtvm

Legacy Member
een foto kan ik wel nemen :
chips1cl.jpg

voor zover ik weet zijn die ijzeren 'puntjes' op de chips wel een goed teken
(srry voor de slechte kwaliteit van de foto)

JeyTee

Legacy Member
heb wel interesse ja, en de verkoper in die thread haalde blijkbaar die fsb op die timings. t is dus geen off topic, eerder een bevestiging dat het ram de door u opgegeven speeds wel degelijk haalt.

vandaar ...

brechtvm

Legacy Member
JeyTee zei:
heb wel interesse ja, en de verkoper in die thread haalde blijkbaar die fsb op die timings. t is dus geen off topic, eerder een bevestiging dat het ram de door u opgegeven speeds wel degelijk haalt.

vandaar ...

thx...
( & srry:$ )

brechtvm

Legacy Member
Massman zei:
heb wel interesse, maar ik dacht dat er in de rules stond dat je hier niet met oog op winst mag verkopen ?
*zucht*
als je geen interesse hebt, bied dan niet !
er is al een bod van 100€ ... punt uit...
als je m wilt hebbe > hoger bieden dus
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan