Archief - Asus A8V Deluxe (amd s939) met problemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anemony

Legacy Member
2 problemen:

je moet een paar keer het jumperke van de bios verzetten,
alvorens mobo wil starten.
zolang de pc in het stopcontact zit, start de pc normaal op.
als je de stekker uitdoet, dan moet je terug het truukje met de jumper opnieuw doen

er zijn 4 geheugenslots, maar mobo herkent maar in 2 slots een memory module, je kan dus hoogstens 2x 1gb insteken (ipv 4 latten)

ik moet wel eerst een ander mobo vinden aan een interessante prijs,
anders hou ik em wat langer,
want behalve die 2 vervelende dingen, ben ik er zeer tevreden van !

richtprijs: 30 euro

brechtvm

Legacy Member
heb identiek moederbord, dat binnenkort weggaat..
geen probs mee...
as new..(komt net uit rma)

als ik iemand vind om mn MSI NEO2 bios chip te flashen , dan is dit direct beschikbaar... :)

(dit ter informatie)

Brolpaq

Legacy Member
brechtvm zei:
heb identiek moederbord, dat binnenkort weggaat..
geen probs mee...
as new..(komt net uit rma)

als ik iemand vind om mn MSI NEO2 bios chip te flashen , dan is dit direct beschikbaar... :)

(dit ter informatie)

En uw bijdrage tot dit topic IS?

brechtvm

Legacy Member
Brolpaq zei:
En uw bijdrage tot dit topic IS?
dat die kerel zn moederbord dan mss kan repareren door een hotflash met het mijne ?

of wordt vriendelijkheid al niet meer geapprecieerd ? :sop:

twine

Legacy Member
Welk is de reden dat de 2 slots nimmer werken?
Is er nog garantie op?
Welke revisie is het plankje?

Afhankelijk van de antwoorden geef ik wel 30€

mega_stihl

Legacy Member
Anemony zei:
2 problemen:

je moet een paar keer het jumperke van de bios verzetten,
alvorens mobo wil starten.
zolang de pc in het stopcontact zit, start de pc normaal op.
als je de stekker uitdoet, dan moet je terug het truukje met de jumper opnieuw doen

er zijn 4 geheugenslots, maar mobo herkent maar in 2 slots een memory module, je kan dus hoogstens 2x 1gb insteken (ipv 4 latten)

ik moet wel eerst een ander mobo vinden aan een interessante prijs,
anders hou ik em wat langer,
want behalve die 2 vervelende dingen, ben ik er zeer tevreden van !

richtprijs: 30 euro
30€ is wel nogal veel vind ik voor iets dat enkele gebreken heeft

CmdrGod

Legacy Member
Is da geen probleem in de bios ("bug") waarbij de cpu ondervolt wordt wanneer ge geen cold boot doet?
Bios flash, downgrade of upgrade kan helpen.

Anemony

Legacy Member
twine zei:
Welk is de reden dat de 2 slots nimmer werken?
Is er nog garantie op?
Welke revisie is het plankje?
Afhankelijk van de antwoorden geef ik wel 30€

mem slots : geen idee, zou dat zelf ook wel willen weten :confused:

garantie: ik heb geen factuur, kosten om zelf op te sturen naar asus
vind ik teveel en duurt te lang

revisie: ik denk de eerste revisie, ik kijk vanavond eens op het mobo

biosupdate heeft probleem niet opgelost :cry:

Anemony

Legacy Member
garantie: ik heb geen factuur, kosten om zelf op te sturen naar asus
vind ik teveel en duurt te lang

twine

Legacy Member
ik ga er vanaf zien, mijn vragen worden niet beantwoord en ik heb genoeg geld om een nieuw mobo te kopen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan