Archief - Dual AMD MP 2000+ TB B's + MSI MegaRAID 150.6+BBU + Tyan MP

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ow_jeih

Legacy Member
Voila, mijn server mag weg wegens upgrade :)

Het gaat over:
Server
- AMD 2000+ CPU's + boxed coolers (Thorougbred B, dus niet warm :D )
- MSI K7D Master-L (met rode PCB, beste MP bord)
- 2*256MB PC2700 DDR RAM

MINIMUMPRIJS: 200euro
MEENEEMPRIJS: 250euro

RAID controller
- LSI MegaRAID 150.6 (RAID 0/1/5)
- BBU

MINIMUMPRIJS: 200euro
MEENEEMPRIJS: 225euro

Uitleg:
Dual AMD MP server is ideale server imho, ben er altijd zeer tevreden van geweest :)
kan 2 latten gewone DDR aan, heeft 2*PCI-X (66MHz) en AGP

BBU van controller heb ik aangekocht omdat ge dan uw schijven in 'write-back' kunt zetten. Moest er dus een power-cut zijn tijdens een LAN ofzo en ge zijt aan het schrijven naar uw RAID5 array, dan is die niet corrupted ;)

Tyan MP
Nog een Dual MP bordje, mag weg omdat ik het aangekocht had voor een projectje, maar er komt nix van :(

Heeft 4*PCI-X sloten (66MHz) en AMD MP chipset

MINIMUMPRIJS: 75euro
MEENEEMPRIJS: 110euro

Pictures:
PICS van server
PICS van LSI MegaRAID 150.6
PICS van Tyan Thunder MP

Bieden = kopen, anders blacklist
Verzenden kan, maar aangetekend en op kosten van koper
Afhalen kan, in Antwerpen (Brasschaat) of Gent (Oostakker)

Tekoop op:
TONES
LOTVERKOPEN

ravenous

Legacy Member
kan da wa dienen als desktop pc ook?
hebt ge bencharks van die server?

Ow_jeih

Legacy Member
dat kan heel goed dienen als desktop PC maar dan moet ge hetvolgende doen:
- PCI soundcard (Audigy ofzo)
- USB2.0 PCI kaart (USB 1.1 onboard)
- SATA PCI kaart (geen SATA onboard)

door die 2 CPU's is surfen etc echt wel een luxe, maar om te gamen moet ge het niet kopen. :)

Ik heb geen benchmarks van deze dual setup omdat ik benchmarks maar zever vind meestal ;)

Als ge wilt doe ik er een paar :)

Gamen kunde wel, ik speel maar 1 spel (Football Manager 2006 in windowed mode). surfen/chatten/... en FM2006 blijft zeer vlot draaien dankzij de 2 CPU's :)

Ow_jeih

Legacy Member
LSI + Tyan + 2*256MB ECC RAM verkocht aan Dieter_be @ TONES

Ow_jeih

Legacy Member
Ik verkoop dus nog altijd het volledige pakket met volgende items:
- AMD MP 2000+ (Tbred B's) dus modded XP->MP + BOXED coolers
- MSI K7D Master-L moederbord
- 2*256MB PC2700 (non-ECC/REG) maar die latjes werken perfect in eerste 2 slots :)

ocùn

Legacy Member
ben je die server al kwijtgeraakt? is dat stevig genoeg om bv een goei dedicated hl2 server van te maken?
heb wel interesse, moet is overleggen met een paar vrienden :)

scud

Legacy Member
- AMD 2000+ CPU's + boxed coolers (Thorougbred B, dus niet warm )
- MSI K7D Master-L (met rode PCB, beste MP bord)

190 incl

zou dien als gameserver voor lannekes ( moha / cod / hl2 / etc ? ) moet lukken met dit pcken of nie ?

mvg

nsa_archive

Legacy Member
scud zei:
bod ingetrokken wegens geen reactie -_-

ooit eraan gedacht dat sommige mensen nog een leven hebbe buiten fora ? :)

ik kan u er zelfs bij vertellen dat ow_jeih dit weekend verhuisd is ... en dus niet zen pc heeft gechecked ...

nuja, your loss zou ik zo zegge :-)

Ow_jeih

Legacy Member
1) bod ONDER minimumprijs, daarvoor blijft alles hier
2) ik ben verhuisd, maar wegens issues werkt EDPNET nog niet (ADSL syncronisatie nog ni goed ofzo). Morgen/overmorgen zou het gefixt zijn

nsa_archive

Legacy Member
En sowieso is 150e nen veel te lage prijs voor dat sys :-)

en idem voor de 190 die daarna ge-edit is (als ik goe herhinner ten minste :) )
Zeker gezien de prijzen die je momenteel betaald voor axp's :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan