Archief - Eksitdata HD Guard Pro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

paraDOTbe

Legacy Member
Wat is de HDD Guard pro ?
Het gaat hier om een Chip, die in een vrij PCI slot kan worden gestoken en met een simpele druk op de knop een volledige Backup van je HDD kan nemen! HDD met capaciteiten tot 256Gbyte worden aanvaard.

Waarom de HDD Guard pro ?
Op de vroegere site van Bit Tech kon je een review lezen.
De reviewer had een PC met WinXP draaien, een shitload aan MP3, games, etc etc etc etc
De HDD guard erin, backupje pakken, en de boel formatteren
Win 98 erop installen, paar games, office, etc etc etc beetje online gaan, blah blah norton blah blah
Rebooten - de keuze nemen van "restore system" en ja hoor, na een eindje start de PC op met WinXp volledig werkend, alle drivers, MP3 etc etc etc etc

Werkt het nu echt?
Er zijn verschillende reviewsites die blijven de HDD Guard pro aan tests onderwerpen en tot op heden zijn ze er niet in geslaagd om enig negatief punt aan te halen

Hoe werkt het?
Voordat de OS wordt ingeladen krijg je een basic menu waaruit je kan kiezen wat te doen
Je kan het instellen dat hij automatisch een backup neemt, je kan kiezen voor nooit, je kan zelfs over netwerken etc etc etc ....
Voor de rest is de fabrikant altijd zeer geheimzinnig gebleven over het hoe en het waarom van die chip (logisch ook, anders maken ze dat achter)
Ze blijven bij de logica van "als het werkt dan werkt het)


  • Aantal stuks beschikbaar : 3
  • Foto : http://para.sw33tn3ss.net/sales/hd_guard_pro.jpg
  • Staat van het product : Nieuw, in gesealed anti-static zakje. Wel zonder driver floppy/CD. Maar ik heb die online staan. Indien geweest kan ik er een geprinte manual bijgeven. Maar hetzelfde documentje zit ook bij de drivers.
  • Review : http://tweakers.net/nieuws/33058
  • Site : http://www.eksitdata.com/guard/
  • Prijs : De luttele sites die hem te koop aanbieden in het buitenland hebben prijzen tussen de € 40,00 en de € 60,00 per stuk. Hier in .be vind ik geen prijzen online. Hier staan ze te koop aan 30€ excl. verzending.
  • Verzending : € 2,00 (aangetekend indien gewenst : € 6,00).

Staat ook op :
http://tones.be/forum/viewtopic.php?t=37988
https://www.beyondgaming.be/archive/computer.104/eksitdata-hd-guard-pro.399712

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
dus als ge hd formateerd da vol staat met muziek enzo.. en ge hebt op backup gedrukt .. dan slaat dat alles op?

vind het raar dat zo'n klein ding zoveel gb kan opslaan :wtf:

paraDOTbe

Legacy Member
[HBV]-=XortioN=- zei:
dus als ge hd formateerd da vol staat met muziek enzo.. en ge hebt op backup gedrukt .. dan slaat dat alles op?

vind het raar dat zo'n klein ding zoveel gb kan opslaan :wtf:

uhu... Daar komt t op neer, fabricant wil t geheim ni prijs geven, duh!! :)

Maar t werkt dus echt volgens de reviews en testers!!

grtz

cool_boy_ke

Legacy Member
Voor een partitie van 12GB moeten we volgens de fabrikant denken aan een opname van 1,4MB
X = Data te backupen
(X/12)*1.4MB
Dus als je 250GB wilt back-uppen, dan kost dit slechts 29.1MB van uw harde schijf ?

Reden verkoop ? Zijn deze nooit getest geweest ?

paraDOTbe

Legacy Member
Reden verkoop? Heb er teveel gekocht op beurs.
Getest? Zoals in firstpost : Zijn nieuw en sealed...

freQ

Legacy Member
Om misverstanden te vermijden ... er wordt niet gebackupped, enkel de wijzigingen sinds het opstarten worden bijgehouden en indien gewenst terug ongedaan gemaakt.
(werkt echter wel op een even effectieve manier, heb er 10 draaien in een internetklasje en totnutoe geen problemen)

Th0masSss

Legacy Member
eigenlijk gewoon een soort restore point??

is dan idd iets heel anders e :/

paraDOTbe

Legacy Member
freQ zei:
Om misverstanden te vermijden ... er wordt niet gebackupped, enkel de wijzigingen sinds het opstarten worden bijgehouden en indien gewenst terug ongedaan gemaakt.
(werkt echter wel op een even effectieve manier, heb er 10 draaien in een internetklasje en totnutoe geen problemen)

Lees de review dan nog maar eens op tweakers...

Het hele systeem werd na installatie onderworpen aan een viertal tests. In de eerste twee tests werden folders verwijderd en instellingen gewijzigd. De derde test was al wat ruiger, hier werd praktisch alles van de schijf verwijderd wat maar te verwijderen was. Hierop volgende een defragmentatie en werd de harde schijf opnieuw vol gezet met data. Na een tweede defragmentatie volgde de reboot, die zou moeten zorgen voor een recovery. Het HDGuard Pro-systeem sloeg zich zonder al teveel moeite door deze drie uitdagingen heen. In de vierde proef werd dan ook alles uit de kast gehaald: de bestaande NTFS-partitie met Windows XP werd verwijderd, de partitie werd geformatteerd tot een FAT32-systeem en hier werd een Windows 2000-systeem op geïnstalleerd. Zelfs dit was geen probleem voor het kaartje, die netjes XP er opnieuw opzette.

Het backupped wel degelijk op één of andere manier, die de fabricant ni prijs wil geven. Ik zou voor de rest ook enkel replies willen zien van mensen die geïntresseerd zijn. dwz KOPEN!! vragen kunnen ten alle tijde via de wonderlijke pm functie van dit mooie forum...

grtz

paraDOTbe

Legacy Member
in een half uur alle drie verkocht op lotverkopen.be :D

grtz

mag dus closed!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan