Kwertie
Legacy Member
Ik heb volgende laptop te koop:
Acer Aspire 1522 met:
AMD 3000+ 64bits
Geforce FX 5700Go 64mb
goede accu (90 à 120 minuten bij low-end gebruik)
60Gb
geen geheugen (iemand op mijn lijst verkoopt Sodimm 333mhz voor 256mb/18€)
azerty toetsenbord
15.4" TFT zonder dode pixels 1280x800
Mini-PCI wlan 54mbps
4 USB 2.0 poorten
DVD+/-RW
Gebreken
- geen geheugen dus
- LAN & modem poort zijn beide stuk omdat laptop eens gevallen is terwijl de kabel erin zat (werkte daarna nog bijna een jaar perfect)
- F12 toets was losgekomen en 'k heb deze er terug aan gelijmd met secondelijm, toets werkt nu, maar staat een beetje schuin
- Vrij veel krassen op de achterkant van het scherm (met StuBru sticker op)
- Adapter was kapot en ik gebruikte er een Compaq adapter op en heb zelf de fiche aangepast -> gevolg is dat bij het zwaar stressen de laptop ook energie nodig heeft van de batterij, dus als je 4 uur stressed werkt op stroom én batterij zal de laptop herstarten omdat hij geen stroom genoeg krijgt.
Tot zover de "kleine" gebreken
- Ik wil hiermee zeggen dat dit alles me niet heeft belet om er tot nu elke dag mee op school te werken, ik had er 1GB ram in gestoken.
Probleem is nu dat de beeldkaart hoogst waarschijnlijk kapot is, de laatste week voor het overlijden, kreeg ik al eens een groen scherm als hij stressed werd. Later in de week kwamen er strepen en blokken in windows en moest je herstarten. De laptop kreeg niét te warm, dit was gewoon tijdens het werken in Excel, dus ik was ook niet aan het gamen. Hoe langer hoe erger dit probleem werd.
Nu krijg ik dus totaal geen beeld meer als ik hem probeer aan te leggen, het fanneke blijft constant op z'n hardst blazen, na een minuutje krijg je even blokken te zien en dan opnieuw zwart beeld. Op een externe monitor exact hetzelfde.
Deze laptop is dus nog goed voor iemand met dezelfde laptop en een slecht schem met dode pixels ofzo, of iemand die toevallig een kapotte DVD+/-RW heeft of nood heeft aan een andere batterij of toetsenbord, adapter die er nu bijzit kan ook goed zijn in reserve...
Ik heb reeds een bod van 50€ op de HD
en een bod van 25€ op de batterij
Maar als iemand alles wil kopen tegen een hogere prijs (lees: minimum 125€) zal ik liever op z'n geheel verkopen
. Anders kijk ik zelf eens om die helemaal open te vijzen en CPU eruit te halen enzo
.
Laat off-topic maar achterwege, ik weet dat het lijkt alsof deze laptop veel afgezien heeft, maar toch valt het goed mee, ik bied hem hier gewoon aan voor als er iemand is die daar veel kennis en interesse voor heeft, je weet nooit dat iemand met dezelfde laptop een kapot scherm heeft of een azerty toetsenbord wil ofzo
.
Ik ben van Ardooie, bij Roeselare in West-Vlaanderen, leveren kan in de buurt, (straal 20km), verzending kan ook, aangezien het geen duur pronkstuk meer is
. Liefst afhaling uiteraard
.
Acer Aspire 1522 met:
AMD 3000+ 64bits
Geforce FX 5700Go 64mb
goede accu (90 à 120 minuten bij low-end gebruik)
60Gb
geen geheugen (iemand op mijn lijst verkoopt Sodimm 333mhz voor 256mb/18€)
azerty toetsenbord
15.4" TFT zonder dode pixels 1280x800
Mini-PCI wlan 54mbps
4 USB 2.0 poorten
DVD+/-RW
Gebreken
- geen geheugen dus
- LAN & modem poort zijn beide stuk omdat laptop eens gevallen is terwijl de kabel erin zat (werkte daarna nog bijna een jaar perfect)
- F12 toets was losgekomen en 'k heb deze er terug aan gelijmd met secondelijm, toets werkt nu, maar staat een beetje schuin
- Vrij veel krassen op de achterkant van het scherm (met StuBru sticker op)
- Adapter was kapot en ik gebruikte er een Compaq adapter op en heb zelf de fiche aangepast -> gevolg is dat bij het zwaar stressen de laptop ook energie nodig heeft van de batterij, dus als je 4 uur stressed werkt op stroom én batterij zal de laptop herstarten omdat hij geen stroom genoeg krijgt.
Tot zover de "kleine" gebreken
- Ik wil hiermee zeggen dat dit alles me niet heeft belet om er tot nu elke dag mee op school te werken, ik had er 1GB ram in gestoken.Probleem is nu dat de beeldkaart hoogst waarschijnlijk kapot is, de laatste week voor het overlijden, kreeg ik al eens een groen scherm als hij stressed werd. Later in de week kwamen er strepen en blokken in windows en moest je herstarten. De laptop kreeg niét te warm, dit was gewoon tijdens het werken in Excel, dus ik was ook niet aan het gamen. Hoe langer hoe erger dit probleem werd.
Nu krijg ik dus totaal geen beeld meer als ik hem probeer aan te leggen, het fanneke blijft constant op z'n hardst blazen, na een minuutje krijg je even blokken te zien en dan opnieuw zwart beeld. Op een externe monitor exact hetzelfde.
Deze laptop is dus nog goed voor iemand met dezelfde laptop en een slecht schem met dode pixels ofzo, of iemand die toevallig een kapotte DVD+/-RW heeft of nood heeft aan een andere batterij of toetsenbord, adapter die er nu bijzit kan ook goed zijn in reserve...
Ik heb reeds een bod van 50€ op de HD
en een bod van 25€ op de batterij
Maar als iemand alles wil kopen tegen een hogere prijs (lees: minimum 125€) zal ik liever op z'n geheel verkopen
. Anders kijk ik zelf eens om die helemaal open te vijzen en CPU eruit te halen enzo
.Laat off-topic maar achterwege, ik weet dat het lijkt alsof deze laptop veel afgezien heeft, maar toch valt het goed mee, ik bied hem hier gewoon aan voor als er iemand is die daar veel kennis en interesse voor heeft, je weet nooit dat iemand met dezelfde laptop een kapot scherm heeft of een azerty toetsenbord wil ofzo
.Ik ben van Ardooie, bij Roeselare in West-Vlaanderen, leveren kan in de buurt, (straal 20km), verzending kan ook, aangezien het geen duur pronkstuk meer is
. Liefst afhaling uiteraard
.