Archief - pentium4 3.2GHz processor s478 (512/533)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cissen1

Legacy Member
Ik verkoop deze processor uit m'n defecte laptop (beeldkaart van de laptop is stuk). De processor werkt dus nog perfect.

3.2Ghz CPU, op socket 478, met 533 FSB en 512kb cache

Er zit dus vanzelfsprekend geen koeling bij (met de koperen heatsink ben je wss niet veel, van een laptop).

Minimumprijs is 30€
Meeneemprijs is 45€
Sluiting: 26/11 om 20u, of als de meeneemprijs vroeger behaald wordt.

Verzendingskosten en risico voor de koper.
Afhalen liefst, leveren kan ook in de buurt, tegen kilometervergoeding.
Ik ben van Ardooie, bij Roeselare in West-Vlaanderen.

successor

Legacy Member
ik ga er bij moeten zeggen dat wil je op 3.2GHz draaien , dan moet je een zeer goed OC moederbord hebben (hoge FSB) of een moederbord dat EIST ondersteunt.

de standaard multiplier is namelijk 16 of 18x , en dan kom je uit op 2.4GHz oid. met EIST kan je dan de hoge multi aanspreken.

deze processor zal wel een stukje koeler zijn dan zijn desktop tegenhanger omdat deze maar 1.3 volt nodig heeft.

als je een MXM beeldkaart nodig hebt, een maat van mij heeft nog een FX5700, PM me voor zijn adres.

Kwertie

Legacy Member
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt hoor? Ik ken cissen1 persoonlijk en heb die cpu ook gezien, het lijkt me een gewone desktop cpu die nu in een laptop zat. Het betreft dus géén mobile cpu, de cpu zelf hebben we er al uitgehaald en alles wijst op een gewone desktop cpu hoor. Zelfs het ram-geheugen was zo'n groot DDR geheugen en géén sodimm...

Er zat dan ook helemaal geen MXM beeldkaart in, het is een 15" model van Fujitsu Siemens geweest. Alles hing op het moederbord zelf dus geen aparte beeldkaart te plaatsen hiervoor.

SuSEQ

Legacy Member
Zowel de mobile als de desktop P4 parts zaten op socket 478 totdat 775 langskwam. Voor zover ik weet, zijn er na de overgang naar s775 geen mobile P4's uitgebracht. Het enige verschil dat een mobile P4 had, qua uitzicht, is het ontbreken van een heatspreader.

Gr, SuSEQ

faselna

Legacy Member
Kwertie zei:
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt hoor? Ik ken cissen1 persoonlijk en heb die cpu ook gezien, het lijkt me een gewone desktop cpu die nu in een laptop zat. Het betreft dus géén mobile cpu, de cpu zelf hebben we er al uitgehaald en alles wijst op een gewone desktop cpu hoor. Zelfs het ram-geheugen was zo'n groot DDR geheugen en géén sodimm...

Er zat dan ook helemaal geen MXM beeldkaart in, het is een 15" model van Fujitsu Siemens geweest. Alles hing op het moederbord zelf dus geen aparte beeldkaart te plaatsen hiervoor.

Klopt heb zelf zo een laptop gehad en is gelijk aan desktop processor :)

successor

Legacy Member
ze zijn gelijk qua core ja , maar ik heb een pentium 4 2.8 en een pentium 4 3.2 mobile gehad (1e northwood en 2e prescott) beiden trouwens met heatspreader. heb een mobile celeron cpu gehad die er geen had , en die cpu's doen ook geen speedstep.

en ze zullen werken in een socket 478 desktop bord ja, maar als je mijn post eens leest dan zeg ik dat ze op een lagere multiplier gaan draaien omdat 90% van de desktop bordjes geen EIST ondersteunt .....

post hier eens de SL spec, en zoek hem zelf eens op met google, je gaat zien dat die processor verschillende multipliers ondersteunt, en als je een bord hebt die dat niet kant (ondersteunt) dan gaat die processor werken op de laagste multiplier die er in dat rijtje staat.

als het een mobile celeron is dan neem ik mijn woorden uiteraard terug , maar dit zou de eerste netburst celeron zijn die ik zie met 512KB cache.

successor

Legacy Member
laat ik nu net geen processors vinden die 3.2GHz zijn, 533MHz FSB hebben en 512Kb cache hebben ...

alleen bij de mobiles :

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL77R

raad eens wat daarbij staat .... zucht .... EIST ....

het KAN geen celeron zijn , want die hebben max. 256KB cache , en het MOET een northwood zijn, want die hebben 512KB cache , een prescott heeft 1MB cache.

daar staat wel tegenover dat het core voltage 1.3 volt is , wat dan weer muziek in de oren is voor OCers , zeker als je moederbord gestoord hoge FSB's kan halen.

seakertje

Legacy Member
Kan het niet zijn dat die cpu 800FSB heeft ipv 533, want in die lijst staan er toch een 2.
Eventueel een idee aan hoe snel de cpu dan wel zou kunnen draaien?
Momenteel zit er een 1.8ghz op (northwood), en tmoet natuurlijk de moeite zijn om nog up te graden zijn.

yezzer

Legacy Member
onderstaande enkel en alleen gewoon ter info! in het belang van de verkoper én de koper
@successor en ook @ alle geïnteresseerden
"herinnert u zich deze nog"...
https://www.beyondgaming.be
weet je nog dat ik uw cpu getest heb in een gewoon mobo dat prescott ondersteunde, en dat ik hem noodgedwongen moeten terugsturen heb, omdat hij langs geen kanten wou opstarten...
enfin, ik heb mij absoluut en zeker en vast niet te moeien hier in die thread, maar ik wil toch de potentiële kopers wijzen tot enige voorzichtigheid, want áls het zo is dat dit een mobile cpu is, dan is vooraf (vrijblijvend)testen op uw moederbord aangewezen vooraleer je definitief koopt.
dat is hetgeen ik ook mogen doen heb in die thread die ik aanhaal, helaas was dat noppes.
om u ook nog een gedacht te geven (hoewel dat dit niet met een mobile cpu te maken heeft): ik heb ook een celeron D socket 478 2,66 ghz op fsb 533 mhz (dus met prescott core): die werkt perfect in dat MSI bord, maar op 3 andere bordjes (die ook fsb 533 ondersteunen) wil hij langs geen kanten opstarten...
ik hoop hiermee een kleine bijdrage geleverd te hebben in deze thread, want het is zeker niet de bedoeling om roet in het eten te gooien, wel integendeel: kijk eerst de spec's van uw mobo na vooraleer je koopt, beter nog: probeer vooraf en vrijblijvend te testen, dat voorkomt onhebbelijkheden.
btw, als het erop aankomt en er is geen koper, dan wil ik ook wel eens stoppen in Ardooie en vrijblijvend testen.
mvg
frank

cissen1

Legacy Member
(Kwertie hier)

intel (m) (c) '02
pentium (r) 4
3.2GHZ/512k/533
sl77r malay
L345b288

m404c837
0542

Ik hoop dat jullie hier iets meer mee wete, er zat dus wel degelijk zo'n heatspreader EN grote (platte) 80mm fan op te blazen
op de socket (dat witte), staat mPGA478B

Dat van die multiplier weet ik niet en kan ik ook niet checken, gezien de laptop niet meer opstart (geen beeld meer).

Ik heb gekeken in die lijst en die staat er vreemd genoeg idd niet tussen :wtf:. Ik vind het zelf ook raar, maar het bovenstaande staat allemaal op de core... :p

successor

Legacy Member
en een northwood , dus zal in bijna alle socket 478 moederborden werken, hetzij niet op volle snelheid. maar dat heb ik een paar posts hierboven al gezegd.

processor is idd geen retail, maar dat is normaal bij een cpu uit een laptop.

als het je helpt : de multi is minimaal 16 bij een pentium 4 2.8 , dacht ik.

als je een p4p800 of een p4c800 deluxe hebt , en je geraakt aan, laat ons zeggen 1066 of 1200 oid FSB , en je hebt geheugen dat dat kan , dan is dit een perfecte upgrade , die FSB doet die processor echt wel goed, en op 1.3 volt verbruikt hij echt weinig.

voor mensen met een FSB533 bordje : het zal werken, maar niet opvolle kracht.

seakertje

Legacy Member
Dan zal ik het erop wagen, is een p4p800-vm moederbord, zolas reeds eerder gezegd hierboven.
Nu zit er een locked 1.8ghz in, dus geen multiplier te zien.
Zal laatste bios erop zetten, en dan zien we wel.

Dus is ok voor mij aan meeneem, wil je alle gegevens doorpmn aub?

@ alle anderen die de nodige moeite deden om hier mee te helpen, zeer hartelijk bedankt.

groeten,

Gamer

Legacy Member
trust me, boven de 300fsb wordt het moeilijk :)
maar, hopelijk heb je ram die kan volgen.

piotke

Legacy Member
De p4p vm reeks haalt moeilijk 300 fsb, en zeker niet vanuit bios. Heb dat moboke ook gehad, werkte enkel via clockgen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan