Archief - [TK] Intel Dual port Gbit PCI-X server netwerkkaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ns_ripper

Legacy Member
Ik verkoop De intel Pro 1000 GT dual port nic.

Met deze chipset.

Deze netwerkkaart past ook in een gewoon pci slot.

intel.jpg


Minprijs: 100 euro.
Meeneemprijs: 150 euro.

Deze kaart is nagelnieuw en nooit gebruikt. Het is alleen de kaart in antistatisch zakje.

Bieden stopt 24h nadat de minprijs behaald is of nadat de meeneemprijs gehaald is. Verzenden kan op kosten en risico van de koper. Het verzenden gebeurd wanneer het geld op mijn rekening staat.
Afhaling kan te Aarschot.

Have fun bidding.

staat ook op tones

p.s. Mogelijkheid tot 2Gbit teaming met INTEL agent

ns_ripper

Legacy Member
Om te vermijden dat ik vragen 2* moet beantwoorden even wat quotes van dingen die ik op tones ook heb beantwoord:

Mathieu_N zei:
je zegt dat de kaart ook in een gewoon PCI slot werkt? Maar haalt ze dan ook die snelheid??
Ik heb wel een mobo in m'n server met een PCI-X slot maar dat is helaas al bezet door mijn 8 poorts RAID-controller :(

goh kijk.

De maximale snelheid van Gbit is in theorie 125Mb/s zonder overhead ed.

Wat is de max dat de meeste mensen halen met gbit? 50Mb/s? (tenzij ge met ne ramdrive werkt mss). Sommigen halen mss richting 70Mb/s als je jumboframes inschakelt.

De maximale doorvoersnelheid van een 32bits 33mhz pci slot is 32*33/8 = 132Mb/s ook weeral zonder overhead en dergelijke.

Dus in theorie is dat goed haalbaar. Dus 2 keer 50Mb/s zit der allesinds wel in.

Tevens ook zeer handig voor mee te routeren. Kan je een gbit routerke maken met weinig kaarten. :wink:


fit zei:
Die Intel Agent waar je het over hebt, is specifieke software waarschijnlijk? Waar haal je die? Die is precies niet zo gemakkelijk te vinden op het net...

Nee hoor, als je de driver van intel installed, dan zit die intel agent daar bij in. Als je naar eigenschappen van je netwerkkaart gaat, waar tcp/ip staat enzo, dan staat er naast het type van kaart een knop configureren (zoals bij elke kaart. Als je daar naartoe gaat, heb je enkele tabs extra oa die teaming tab :)

Daar kan je diverse mogelijkheden kiezen oa failover voor redundancy, als 1 nic uitvalt, dat de andere overneemt, loadbalancing, ...

Dit effect krijg je ook als je 2 intel nics in je pc steekt. Dan krijg je ook die tabs voor teaming.

Ok, heb de kaart effe in men pc gestoken om screenshots te maken for your convenience, dan zie je ineens ook dat ze werkt.

hier dus op klikken:
configureren.png


dit zijn de verschillende tabs:
tabs.png


De teaming tab
teaming.png


De teaming wizzard
teamwizzard.png

Statisch is dus om performance statisch te verdubbelen. Met automatische failover als er 1 link moest begeven door broken adaptor, switchpoort of kabel.
statisch.png


Lan2 en 3 is dus default als je deze kaart installed. Wanneer je een statisch team maakt zoals ik net effe gedaan heb, vormt deze samen een virtuele nic met het macadres van de primaire kaart in je team:
adaptors.png

ns_ripper

Legacy Member
bod van 100 euro afgehaald door Mathieu_N @ Tones.

Aangezien de minimum gehaald is, gaan de 24 uren vanaf nu in.

edit:

Hoogste bod: 115 euro afgehaald door SpYdR0 @ Tones.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan