Archief - Bitcoin deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

M°°nblade

Legacy Member
tonightwedance zei:
Zou ik nu ook weer niet doen. De reden waarom ik verkoop is omdat er wel een correctie ga komen... Alle tekenen aan de wand zijn er :p
Lange termijn zal dit beestje wel blijven stijgen denk ik. Later zult ge behoren tot de 1 btc club of niet.
Dat dacht ik al toen het op 8.000-10.600$ stond. Goddomme.

fordjah zei:
Same. Altijd iets bijhouden. Al is het later mss alleen nog maar een aandenken en niets meer waard. Never forget. :love:
Als ik moet kiezen tussen een waardeloos soevenierke en 15.000€ .... :unsure:

DwightSchrute

Legacy Member
Ik ken niets van Bitcoins zelf maar op de aandelenmarkt ben ik al jaren actief en als er een bubbel is op de markt dan is het toch die van Bitcoin.

Deze rally net voor de inbreng van de futures gaat ook volledig tegen elk economisch principe in. Zelf al hebben de grote banken er niets mee te maken (al betwijfel ik dit want wie houdt ze tegen?), dan nog moet er op één of andere manier een correctie komen.


Daarnaast wil ik toch proficiat zeggen aan diegenen die al veel winst gemaakt hebben met crypto. Het is te volatiel voor mij en ik zou de schommelingen niet aankunnen dus ben er altijd van gebleven.

fordjah

Legacy Member
M°°nblade zei:
Dat dacht ik al toen het op 8.000-10.600$ stond. Goddomme.


Als ik moet kiezen tussen een waardeloos soevenierke en 15.000€ .... :unsure:

0.00001 ofzo op uw wallet zetten ofzo. Geen volledige bitcoin bewaren natuurlijk :D
Tenzij die 0.00001 mss ooit 15000euro waard zijn. :unsure:

gumball4000

Legacy Member
DwightSchrute zei:
Ik ken niets van Bitcoins zelf maar op de aandelenmarkt ben ik al jaren actief en als er een bubbel is op de markt dan is het toch die van Bitcoin.

Deze rally net voor de inbreng van de futures gaat ook volledig tegen elk economisch principe in. Zelf al hebben de grote banken er niets mee te maken (al betwijfel ik dit want wie houdt ze tegen?), dan nog moet er op één of andere manier een correctie komen.


Daarnaast wil ik toch proficiat zeggen aan diegenen die al veel winst gemaakt hebben met crypto. Het is te volatiel voor mij en ik zou de schommelingen niet aankunnen dus ben er altijd van gebleven.

Er is ook een correctie gaande..al is het naar boven lol.

Even serieus..ik denk dat het zondag/maandag crasht en het nu mensen zijn die aant pushen zijn om zoveel mogelijk winst (zondag) uit te halen.

borgus

Legacy Member
Maar zo werkt het natuurlijk niet. Je kan wel pushen maar je kan er geen winst uit halen als iedereen verkoopt, dan komt ie gewoon terug op zijn begin punt. als niemand nog koopt is het niks waard.

tonightwedance

Legacy Member
P4man zei:
Toen het $10 stond gaf ik het weg of speelde ik er poker mee. ik vertrouwde het aan $100 al niet meer. Aan $1000 al helemaal niet. $10000 vond ik waanzin.
Maar ik heb gelukkig nooit allesverkocht. En ik denk niet dat ik dat ooit doe.

Nja, het spel is wel beetje veranderd nu... Tot voor 2017 was bitcoin redelijk obscuur. Nu is echt wel mainstream geworden.

En FU, het is al verder aan het stijgen :p

M°°nblade

Legacy Member
borgus zei:
Maar zo werkt het natuurlijk niet. Je kan wel pushen maar je kan er geen winst uit halen als iedereen verkoopt, dan komt ie gewoon terug op zijn begin punt. als niemand nog koopt is het niks waard.
De bedoeling is dan ook dat je verkoopt net voordat de rest verkoopt (omdat de greatest fool net aan de kassa gepasseerd is).

P4man

Legacy Member
DwightSchrute zei:
Ik ken niets van Bitcoins zelf maar op de aandelenmarkt ben ik al jaren actief en als er een bubbel is op de markt dan is het toch die van Bitcoin.

Dat hoor ik al sinds de bubble van $30. En toch kan niemand kan me vertellen wat nu wel een redelijke waardering is.
Feit is dat bitcoin geen aandeel is, en daar niet mee vergeleken mag worden. Het is mogelijk het begin van een revolutie die meer vergelijkbaar is met de industriele revolutie of het internet. En dan is een waardering die maar een fractie is van die van een marketing bedrijfje dat ook telefoons maakt, zoals Apple ;), wellicht nog niet zo veel.

, dan nog moet er op één of andere manier een correctie komen.

Ongetwijfeld. Bitcoin crasht om de haverklap:
[video=youtube;XbZ8zDpX2Mg]https://www.youtube.com/watch?v=XbZ8zDpX2Mg[/video]

Maar of dat nu morgen of volgend jaar op >$25K gebeurt, dat weet niemand. Ik ben er wel vrij gerust in dat na die crash, we uiteindelijk terug hoger zullen uitkomen dan vandaag. Het enige dat ik niet durf voorspellen is hoe lang dat dan gaat duren. Dat kan dagen of weken zijn, maar eventueel ook jaren.

Edit: $19K aangetikt op gdax. $20K gaat dit weekend niet gebeuren, dat doen we vandaag nog. Onwaarschijnlijk...

M°°nblade

Legacy Member
Whit zei:
Hoezo ga je aandelen met BTC vergelijken? Je aanschouwt eerder een goldrush en/of de geboorte van iets compleet nieuw. Zoiets bekijken met een klassieke bril, slaat helemaal nergens op.

Over welk economisch principes heb je het net?
Wat hij waarschijnlijk bedoelt is dat je verwacht dat het grote kapitaal binnenstroomt wanneer futures gekocht worden, niet in de anticipatie dat futures gekocht kunnen worden.

vanrumst

Legacy Member
zitten we nu op 19000 $? of flipt mijn chart?


(op cryptowat.ch staat die op 16000$, wie zit just?

opengrid

Legacy Member
tonightwedance zei:
Nja, het spel is wel beetje veranderd nu... Tot voor 2017 was bitcoin redelijk obscuur. Nu is echt wel mainstream geworden.

En FU, het is al verder aan het stijgen :p

Het valt maar te zien wa ge mainstream noemt.

tonightwedance

Legacy Member
[youtube]dCe6e23yIT8[/youtube]

EN NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

P4man

Legacy Member
vanrumst zei:
zitten we nu op 19000 $? of flipt mijn chart?


(op cryptowat.ch staat die op 16000$, wie zit just?

Er is iets aan het gebeuren op coinbase/gdax. Spread is gigantisch.
high: $19697

Andere beurzen zijn vele duizenden lager.

Senseo

Legacy Member
fordjah zei:
686idn45nrfz.jpg


True story. :D

Perfecte meme. Hahaha :D

borgus zei:
Dus je hebt verkocht op het dal punt van de BTC? Dat was niet slim, natuurlijk kan je het dalpunt niet zomaar voorspellen. Als BTC het verleden volgt zal er nog wel een correctie komen, maar of dat die onder de 10K gaat liggen is twijfelachtig aan dit tempo.

EDIT: Niet slim is misschien niet juist uitgedrukt, want eigenlijk tart BTC hier gewoon alle logica en werkelijkheid. Misschien eerder pijnlijk, maar heb je winst uit je sell gehaald? En viel die winst binnen je verwachting? Dan moet je eigenlijk niet terug denken op die beslissing. Zolang je niet gekocht had op 11K en dan in paniek verkopen op 9.5K valt dat allemaal wel mee.

Ik had indertijd 1.2 BTC gekocht voor €2700. Dus ik heb er wel winst mee. Op het moment dat ik verkocht was het nog maar 1 keer gebeurd dat BTC €10k haalde. Binnen het uur zakte dat naar €9500, dus ik verwachte een verdere daling. Helaas begon het sindsdien enkel verder te gaan in stijgende lijn. Toevallig net wanneer ik al die tijd ervoor steeds braafjes HODL heb gedaan en nu niet, begint het abnormaal te stijgen. De vraag is nu: kopen of wachten op een daling. Hoe het er nu uitziet, verwacht ik echt geen daling meer. Toch geen serieuze en niet tot na nieuwjaar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan