Archief - Komen Eten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem15

Legacy Member
MichaelS zei:
Maar dan wel eieren eten... the f*ck?

Toch niks mis mee? Die drinken toch ook melk en eten toch ook kaas enzo, of het moeten echt al veganisten zijn.

steve_montana

Legacy Member
Ik heb allerlei vegetariërs in mijn vriendenkring: veganisten, vegetariërs die ook geen vis eten, vegetariërs die wel vis eten, maar er zit er geen enkele bij die zich zo aanstelt. Die mensen komen even goed BBQ'en bij mij. Als er ene zo onnozel zou doen als dat grietjes in dit programma, h/zij zou snel met haar klikken en haar klakken buiten liggen.

Die flik lijkt me anders ook maar een drol.

rafbanaan

Legacy Member
Ik zat eigenlijk te wachten op diene vent zijn antwoord :p

Als ge vegetariër zijt wat komt ge dan doen ik een kook programma ...

En die bracht haar eigen eten mee ... ik zou die het vettigste en vlezigste stukske lamskotelet gegeven hebben.

Ocharme die beestjes blabla, ze zouden die moeten samengezet hebben bij ne jager die alles zelf doet en slacht. Dat zou goede week zijn :P


Neenee geen visbbouillon, heb een groentenbouillon gebruikt in een VISSOEP :D
Kon me niet houden van lachen.

Dennoman

Legacy Member
Inderdaad heerlijk hoe die vegetarische gewoon visbouillon heeft gekregen :')

Echt, fuck. Dat ge vegetariër zijt, geen problemen mee. Ik ben het totaal niet met u eens, maar dat wil niet zeggen dat ik dat niet kan respecteren als ge consequent zijt in uw principes. Maar doe dan in 's hemelsnaam niet aan een kookprogramma mee, dat zijn schandalen.

Dat ze haar eigen eten meenam zou al helemaal een klets in mijn gezicht zijn.

Ik kan wel begrijpen dat de producers zo iemand rappekes toelaten om het wedstrijdformat interessanter te maken, maar het probleem is dan wel dat die eerste compleet oneerlijk benadeeld wordt imo. Het grappige is dat die vegetarische weet dat ze alles verpest, want ze zit zelf te beargumenteren op het feit dat men al dan niet "goed opgevangen heeft dat ze vegetariër was". Ik weet niet hoeveel die gast uiteindelijk heeft gekregen, maar ik hoop dat die vegetarische op haar twee kniekes "dank u" heeft gezegd.

't Menuke zag er lekker uit vandaag, hoeveel punten had hij? Die Brusselse brulaap zal het mogen gaan waarmaken na zijne commentaar vandaag. Als hij nog ene keer het woord "cuisson" had gezegd had ik hem door den tv op zijn smoel geklopt :p Wat een schijt-modewoord door al die kookprogramma's, ineens is elke Jan-mijn-kloten ne sterrenchef. Ik hou me halsstarrig vast aan "bakwijze".
Tits zei:
Raar dat iemand die politieagent openlijk zijn fobie/haat tegen homo's bekend maakt.
Tijdens zijn werkuren kan hem dat een serieuze blaam of sanctie kosten.
Zou dat wel zo zijn in die milieus? Zo'n typische knelpuntberoepen waar ge een "echte vent" voor moet zijn en men neerkijkt op alles wat nichterig is? Hate to break it beste homofoob, maar koken - ge weet wel, uw hobby - is toch wijvenwerk? :s:s FAGGOT! :angry:

't Is natuurlijk "not done" om België met Amerika te vergelijken, maar ik zou er niet van verschieten moest er hier een gelijkaardige "don't ask, don't tell policy" zijn. In Amerika is dat natuurlijk nog iets anders omdat homo's ginds effectief nog geweigerd worden uit het leger en bepaalde openbare ambten, maar toch :p

ravenrider

Legacy Member
Jongens tog, dienne flik wil gewoon winnen, da ligt er nu al dik op.
Alles was zelf klaargemaakt, het zag er allemaal heerlijk uit, niemand had eigenlijk negatieve commentaar en dan tog zulke slechte punten geven.

souldoubt

Legacy Member
Dennoman zei:
Inderdaad heerlijk hoe die vegetarische gewoon visbouillon heeft gekregen :')

Echt, fuck. Dat ge vegetariër zijt, geen problemen mee. Ik ben het totaal niet met u eens, maar dat wil niet zeggen dat ik dat niet kan respecteren als ge consequent zijt in uw principes. Maar doe dan in 's hemelsnaam niet aan een kookprogramma mee, dat zijn schandalen.

Ik veronderstel dat die vegetariërs die meedoen hopen dat ze bij 3 andere vegetariërs terecht komen. Maar ja, het programma draait nu eenmaal om drama dus waarom zouden ze, kunnen we nog eens met zijn allen lekker lachen met vegetariërs.
Maar wat doet er ook altijd mee aan dat programma!? :doh:
Heb ik dat nu goed gezien in die voorstukjes dat die trien een kant en klare falafelburger aan haar gasten geeft!? Niet moeilijk dat omnivoren denken dat vegetariërs eten als konijnen...

Moest er nu eens een serieuze, bekwame vegetariër of veganist meedoen (die laatste waagt het al niet om bij vreemde omnivoren te gaan eten), die het een beetje kan uitleggen. Niet om mensen te proberen overtuigen, gewoon om iets verstandigers dan "ocharme die dode diertjes" tegen een vleeseter te zeggen, want daar wordt mee gelachen.
Maar gewoon eens heel kort probeert duidelijk te maken hoe de vleesindrustrie echt ineen zit, héél veel vleeseters schrikken daar enorm van, en respecteren dan wél je keuze!! (als je't zelf wil weten, lees "Dieren Eten" van Jonathan Saffran Foer. Je moet geen schrik hebben, als doorwinterde vleeseter zal je daar echt geen hap vlees minder door eten, alleen bewuster kiezen, de vleesindustrie geeft u puur vergif!)

Ik ben absoluut geen bio-hoer, maar als mijn vriend vlees eet, MOET het bio zijn, niet voor het dierenwelzijn, wél voor zijn eigen gezondheid!! Ander vlees komt er NIET in! (en neen, een gezondheidshoer ben ik ook niet :p)

@ steve_montana: Vegetariërs die geen vis eten bestaan niet, dat zijn pescatariërs. Het is wel door pescotariërs die zich vegetariër noemen dat wij op restaurant regelmatig vis voorgeschoteld krijgen.

_ns_

Legacy Member
Die blonde is ook maar een raar gevak hoor :p. Van welke regio is die trouwens, kanten van Gent?

rafbanaan

Legacy Member
Ik zou die samen zetten met een jager :D
Als uitstapje voor de gezelligheid eens gaan jagen :D

steve_montana

Legacy Member
ns boy zei:
Die blonde is ook maar een raar gevak hoor :p. Van welke regio is die trouwens, kanten van Gent?

Ik denk het. Ze komt in elk geval in restaurants waar de garçon zijn duim in "de soeppe" laat hangen. Wellicht woont ze in de buurt van een Carestel.

sneax

Legacy Member
steve_montana zei:
Ik denk het. Ze komt in elk geval in restaurants waar de garçon zijn duim in "de soeppe" laat hangen. Wellicht woont ze in de buurt van een Carestel.

:lol:

Vegetariers ik snap ni hoe ge daar iets op tegen kunt hebben dat is de mensen hun eigen keuze, zij steken toch in hun lijf wat ze willen. Ik vind dat ge als gastheer maar ff moet denken wat ge voor de vegetarier gaat maken, zoals vandaag gezien, zo moeilijk is da ni.

Die stomme flik kan nu voor haar toch een wokske maken zeker - vegetariers zijn vaak ni veel smaak gewend dus ge kunt die iets hemels laten eten met iets relatief eenvoudig. En dat ze zelfs ni wil proeven dat kan ik perfect begrjipen ze is ondertussen al 3j vegetarier en ze lust al van kinds geen vlees, ze heeft dus al genoeg geprobeerd en haar keuze gemaakt.

En waarom komt da in een kookprogramma? Koken voor vegetariers is ook koken, enkel vind ik het jammer dat de eerste op voorhand niet weet wat em aan zijn tafel krijgt, daarom vind ik het positief dat ze ne veggieburger meehad (das wel goor ik snap ni dazze da dan me plezier eten lulz dan nog liever een kom sla).

svp46

Legacy Member
Dr. Cosmo zei:
o-m-g die Sophie :doh: Ze had haar eigen veggieburger mee :puke:

True:doh:

En een Ei was niks mis mee voor haar:p komaan :lol:

Ik heb niks tegen vegi's (mijn moeder is ook een halve) maar deze overdrijft serieus :p

Shmet

Legacy Member
Ik ben juist omgekeerd. Voor mij geen groenten, ma wel lekker vettig vlees ! :D

souldoubt

Legacy Member
sneax zei:
vegetariers zijn vaak ni veel smaak gewend dus ge kunt die iets hemels laten eten met iets relatief eenvoudig.

Dat is nu net wat ze in zowat elk doornee restaurant denken, en dan zetten ze ne schrale pasta op de menu, terwijl vegetariërs over't algemeen véél gevarieerder eten en véél meer verschillende smaken verkennen dan vleeseters ;)

steve_montana

Legacy Member
souldoubt zei:
Dat is nu net wat ze in zowat elk doornee restaurant denken, en dan zetten ze ne schrale pasta op de menu, terwijl vegetariërs over't algemeen véél gevarieerder eten en véél meer verschillende smaken verkennen dan vleeseters ;)

Sommige vegetariërs spannen vooral véél meer zagen. Sommige, he. ;)

Darius Craven

Legacy Member
steve_montana zei:
Sommige vegetariërs spannen vooral véél meer zagen. Sommige, he. ;)

In mijn ervaring zijn het vooral diegene die vlees eten die de zaag spannen over vegetariërs, en de voorbije posts bevestigen dit maar weer eens...

steve_montana

Legacy Member
Darius Craven zei:
In mijn ervaring zijn het vooral diegene die vlees eten die de zaag spannen over vegetariërs, en de voorbije posts bevestigen dit maar weer eens...

Ik mag er toch mee lachen, zeker. Sorry, maar uitspraken dat vegetariërs "meer smaken zouden verkennen" en "gevarieerder zouden eten" zijn gewoon onwaar. Ik eet immers alles wat een vegetariër eet + vis en vlees. Iedereen eet toch lekker wat h/zij eet.

Alleen vind ik het nogal onnozel om mee te doen aan een kookprogramma waarvan je weet dat drie mensen dan twee gerechten voor jou apart moeten maken. En daar dan komen aanzeiken met een veggieburger is ronduit boertig (hoewel dat me zoiets lijkt dat ingefluisterd werd door de regie). Maar ook wel lachen.

Dennoman

Legacy Member
rafbanaan zei:
Ik zou die samen zetten met een jager :D
Als uitstapje voor de gezelligheid eens gaan jagen :D
"Ge ziet daar dus een flinke reebok. Als ge hem niet juist achter de oren kunt raken, is een nekschot het beste alternatief."

-KNAL-

"Bon, we hebben eten, kan er iemand een kampvuurke maken?" :D

Maar ik moet wel zeggen dat de karakters van de mensen die ze aan één tafel zetten dit keer wel iets te sterk met elkaar botsen om nog grappig te zijn. Het zijn echt bijna archetypes geworden: de homofobe flik, de bleke vegetariër die nog nooit heeft gehoord van lekker eten en vlees eten "prehistorisch" vindt, de goedlachse trien die alles goed vindt zolang er voldoende te zuipen valt en dan natuurlijk de "avonturier" die een paar succesjes heeft gehad in de technobranche.

Ge zit bijna naar een aflevering van FC De Kampioenen te kijken :s

Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat dat bewust gekozen drama ervoor zorgt dat het anders is dan de gewone reality TV die eigenlijk weinig nut heeft. Het lijkt me maar normaal dat ge tv kijkt om dingen te zien die ge niet elke dag zelf kunt zien. Om iemand een ajuin te zien opstoven kan ik ook naar de keuken gaan als ons moeder bezig is.
Huxley zei:
Ik kan gewoon geen veggies af die wel vis eten.
Doet me denken aan die stomme trut op American Idol of iets anders die met uitgestreken gezicht in de camera zei dat ze vegetariër was (uit principe!!!), maar wel vis, kip en ander gevogelte at :rofl:

Als ge bepaalde allergieën hebt is het iets anders natuurlijk, ik ken iemand die effectief vlees eet en gewoon geen vis mag eten wegens een allergie aan een bepaald bestanddeel dat enkel in vis wordt aangetroffen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan