Archief - >>> FAQ <<< PlayStation 5 | PS5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pskonejott

Legacy Member
Nog altijd geen third party headset bluetooth support dus? Hoe moeilijk kan het zijn.

Reverz

Legacy Member
Pskonejott zei:
Nog altijd geen third party headset bluetooth support dus? Hoe moeilijk kan het zijn.
Zelfs hun eigen WH-1000XM3 werkt niet draadloos met PS4... ok, niet dezelfde divisie van Sony, maar toch. Tis gewoon van nie willen.

MC.Stonaar zei:
Vind het toch maar zwak... We zijn ondertussen Augustus en weten nog altijd niets over de release datum/prijs.
Ik kan verkeerd zijn maar bij vorige releases gaven ze deze informatie toch minstens 6 maanden op voorhand?
Kan mij inbeelden dat veel mensen toch hun planning hierop afstemmen en moeten weten hoeveel ze moeten sparen om deze te kunnen kopen.
Ze durven niet... alletwee niet trouwens. Zowel Sony als Microsoft weten heel goed dat diegene die eerst komt met zijn prijs een probleem heeft... de andere partij kan dan gewoon undercutten.
Ik vraag mij echter wel zeer sterk af in hoeverre de prijs écht invloed gaat hebben op verkoopcijfers. We spreken hooguit van een undercut van €50, meer gaat dat nooit zijn en dan verwacht ik dat Brand Loyalty toch een zeer sterke factor gaat zijn. Ik ga alleszins geen Xbox in huis halen omdat die €450 kost en de PS5 €500...

Pskonejott

Legacy Member
Wel ja, ik wil mij graag deftige bluetooth Sony headset kopen om voor sporten/pc/PS5 te gebruiken maar dat gaat dan niet om een of andere reden. Toch ridicuul anno 2020.

Fetseroony

Legacy Member
Donderdag om 22.00 State of Play...
"De presentatie richt zich op third-party games voor de PlayStation 4 en PSVR. Ook geeft het updates over third-party games en indiegames die zijn getoond tijdens de PlayStation 5-presentatie in juni."

Zucht

Noscoped420

Legacy Member
vwdude zei:

Nee, 42 min trailers van indie meuk aangespekt met een 30 sec trailer van Hitman VR, 5 min Crash Bandicoot en een deep dive van 10 min in Godfall ( ziet er al geen spel voor mij uit )

Maak me wakker als er een event is met prijs en release date, al de rest van geruchten en trailers ben ik nu na 8 maanden wel kotsbeu.
Sebiet ga ik nog de memes geloven dat zowel Sony als MS schrik hebben om als eerste een prijs en datum te zeggen.

MC.Stonaar

Legacy Member
Ik begrijp die ps5 trailers niet dat ze getoond hebben. Dat zag er zelfs voor ps4 kwaliteit slecht uit. Godfall was de enige game die er deftig uitzag maar de gameplay is dan weer niks vernieuwend. Lijkt me dik te gaan vervelen na enkele uren spelen.

MC.Stonaar

Legacy Member
Maar ben wel enorm hyped voor Hitman vr :). De trailer gaf aan dat de volledige hitman 1,2 en 3 in vr te spelen zijn!

Noscoped420

Legacy Member
Mensen verwachten altijd 1 of andere space achtige mega jump in graphics bij een nieuwe gen maar die krijg je simpelweg gewoon niet in het begin, aangezien PS5 op dezelfde x86 architectuur is gebaseerd dan PS4 is het niet ondenkbaar dat games in het begin gewoon niet super mega wauw beter er uit gaan zien, dat is voor wanneer Sony Studio devs een jaar of 2 hebben gehad met de devkits.

Kenneke10

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Mensen verwachten altijd 1 of andere space achtige mega jump in graphics bij een nieuwe gen maar die krijg je simpelweg gewoon niet in het begin, aangezien PS5 op dezelfde x86 architectuur is gebaseerd dan PS4 is het niet ondenkbaar dat games in het begin gewoon niet super mega wauw beter er uit gaan zien, dat is voor wanneer Sony Studio devs een jaar of 2 hebben gehad met de devkits.

Dit. ik ken weinig van het techinsche gedeelte maar eerste ps5 games gaan niet zo zot veel beter uit zien dan de laatste ps4 games.

gamer5

Legacy Member
Het probleem met de eerste 2 jaar spellen gaat zijn dat ze nu altijd hun 4k 60fps marketing willen uitspugen. En het gevolg zie je, alle performance in de nieuwe machines gaat naar het belachelijke aantal pixels die er moeten gerendered worden.

Heb het al eerder gezegd. Ze zouden beter op 1440p renderen en dan zoiets als DLSS gebruiken om naar 4k te upscalen. Ziet er vaak zelfs beter uit dan native 4k en je hebt tenminste wat over om het er nog mooier te laten uitzien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Big Boss

Legacy Member
Sony had gezegd, geen grote ps5 zaken op deze state of play. Er komt nog een show over ps5, gok eind augustus, begin september

Holocene

Legacy Member
Big Boss zei:
Sony had gezegd, geen grote ps5 zaken op deze state of play. Er komt nog een show over ps5, gok eind augustus, begin september

ik snap idd niet waar mensen over klagen, was lang gekend dat deze SoP geen big PS5 nieuws ging bevatten.

Jersy

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Sebiet ga ik nog de memes geloven dat zowel Sony als MS schrik hebben om als eerste een prijs en datum te zeggen.

tuurlijk zijn ze bang van elkaar.
kijk naar de e3 conference van de ps4 reveal, die kwam nadat ms alles van xbone had getoond. microsoft kwam toen nog met hun "always online' en met hun kinect shit...
sony heeft toen 15 min staan lachen met microsoft en kwam met een prijs die onder de xbox lag

geen van beiden wil deze keer de pineut zijn :)

biotek

Legacy Member
dringend tijd voor een prijs en een datum . als je zeker bent van je product dan hoef je geen schrik te hebben .
Blijkbaar zijn ze zelf nog niet overtuigd van hun eigen kunnen/product .
De laatste stream liet dit ook een beetje zien : zeer afwachtend ook en nadruk op gratis ps5 upgrades en ps4. Tijd is misschien nog niet rijp voor de ps5 want qua launch titels is het momenteel redelijk zwak zonder echte klepper en om momenteel een ps4 titel met een hogere resolutie/meer fps/snellere laadtijden te spelen, dan wacht ik liever op een aantrekkelijke bundel met bvb HZD2 midden/eind 2021.

ook tijd om die backwards compatibility te verduidelijken welke disks en welke generaties ondersteund worden ( psx, ps2, ps3??) vrees dat dit zal zijn zoals momenteel bij miscrosoft enkel bepaalde populaire titels

Furon

Legacy Member
gamer5 zei:
Het probleem met de eerste 2 jaar spellen gaat zijn dat ze nu altijd hun 4k 60fps marketing willen uitspugen. En het gevolg zie je, alle performance in de nieuwe machines gaat naar het belachelijke aantal pixels die er moeten gerendered worden.

Heb het al eerder gezegd. Ze zouden beter op 1440p renderen en dan zoiets als DLSS gebruiken om naar 4k te upscalen. Ziet er vaak zelfs beter uit dan native 4k en je hebt tenminste wat over om het er nog mooier te laten uitzien.

Ja, als je ziet hoe DLSS 2.0 werkt in o.a. Death Stranding dan is image reconstruction met behulp van artificiële intelligentie i.p.v. native 4K toch wel de manier om zo goed mogelijke image quality te halen zonder dat de performance er onder lijdt. De vraag is nu wel of AMD met RDNA2 een antwoord kan bieden op DLSS 2.0, want daar is nog geen duidelijkheid over.

6stwb

Legacy Member
Ik ben vooral blij dat ps4 sturen gaan werken op de ps5. Nu kan ik eindelijk beginnen rondkijken!

Elosopardo

Legacy Member
https://www.dreamland.be/e/nl/dl/playstation-5

Enkele weken geleden kon je je nog inschrijven om als eerste verwittigd te worden wanneer de pre-orders starten, maar heb geen mail gekregen.
Ben ik al te laat of zijn de pre-orders nog niet gestart?
Ik kan nergens een link aanklikken om te pre-orderen alleszins.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan