Archief - ARMA II DAYZ mod - samen spelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

El Shampo

Legacy Member
NiXiE zei:
check fritz zijn thread voor info hoe zombies af te schudden

Ik snap zn punt wel hoor. De zombies maken soms heel rare bewegingen als ze achter iemand aanlopen. (bochten van 90° aan volle snelheid etc)

Maar als je idd wat tricks weet dan lukt het allemaal wel :)

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2

Boemkool

Legacy Member
Er gebeuren echt rare dingen de laatste tijd bij mij in DayZ. Gisteren heb ik zo ne MPK ofzoiets gevonden in de store in Cherno (volgens de wiki spawnt hij alleen in barracks en heli crashes), en blijkbaar dropt da automatisch uw rugzak als ge da wapen opneemt en mijn bag was gewoon verdwenen :x
Daarnet loop ik nog wat rond in Cherno op een andere server, ik vind een ghuilli suit in de pub, en als ik naar buiten ga hoor ik meerdere lijken en de straat ligt vol met fietsen, trucks en zelfs een speedboot... Direct gelogd natuurlijk :p

zeus22

Legacy Member
ik las hier dat vele hun vehicles buiten de map plaatsen. Dat is dan west?
is dat een oneindig gebied met bossen enzo? dus als ik het goed begrijp kunt ge theoretisch gezien u vehicle 40km buiten de map plaatsen? :s

nixie

Legacy Member
vvanaf de rand van de map stoppen de bossen etc.
das gewoon 1 plain stuk (wel heuvlig enzo)

Aksovar

Legacy Member
is zowel noord als west dat dit kan, en is inderdaad hetgene dat dayz zo unbalanced maakt, mensen met een ATV & GPS kunnen op die manier NOOIT hun wagen kwijtraken terwijl ze offline zijn. Is enorm moeilijk om in de gewone map iets te verbergen, en zo zou het dan ook moeten zijn. Nu kunnen clans / groepen gewoon alles verzamelen in een camp buiten de map, ze moeten gewoon binnen de 24 uur hun camp gaan saven.

Beste oplossing is alle servers eens om de maand 2 dagen onbereikbaar maken zodanig dat alles buiten de map terug in de map spawnt (alles binnen de map verdwijnt pas na 7 dagen niet te saven ). Zie dit wel niet direct gebeuren ( edit : of gewoon het onmogelijk maken om buiten de boundaries te saven )

MegaMentor

Legacy Member
Aksovar zei:
is zowel noord als west dat dit kan, en is inderdaad hetgene dat dayz zo unbalanced maakt, mensen met een ATV & GPS kunnen op die manier NOOIT hun wagen kwijtraken terwijl ze offline zijn. Is enorm moeilijk om in de gewone map iets te verbergen, en zo zou het dan ook moeten zijn. Nu kunnen clans / groepen gewoon alles verzamelen in een camp buiten de map, ze moeten gewoon binnen de 24 uur hun camp gaan saven.

Beste oplossing is alle servers eens om de maand 2 dagen onbereikbaar maken zodanig dat alles buiten de map terug in de map spawnt (alles binnen de map verdwijnt pas na 7 dagen niet te saven ). Zie dit wel niet direct gebeuren ( edit : of gewoon het onmogelijk maken om buiten de boundaries te saven )

GPS niet nodig. Map is genoeg.

rafbanaan

Legacy Member
Ik zit op 0 lololol :p Is dat eens gereset? Want ik zat toch toch boven de 20+ murders.

Boemkool

Legacy Member
Wtf, ik zit in Electro en de convenience store ligt gewoon helemaal plat, echt totaal ontploft...
Opeens één seconde lag en ik sta met dertig andere mensen in een church, waarschijnlijk een cheater die de hele server geteleport heeft... iedereen begint direct te schieten en ik heb gwn ge alt+f4'd, geen idee of ik nu nog leef >.<

MegaMentor

Legacy Member
reFleX.be zei:
Wtf, ik zit in Electro en de convenience store ligt gewoon helemaal plat, echt totaal ontploft...
Opeens één seconde lag en ik sta met dertig andere mensen in een church, waarschijnlijk een cheater die de hele server geteleport heeft... iedereen begint direct te schieten en ik heb gwn ge alt+f4'd, geen idee of ik nu nog leef >.<

Erg eigenlijk dat iedereen direct schiet... Dat is net wat de hacker wilt.

Boemkool

Legacy Member
MegaMentor zei:
Erg eigenlijk dat iedereen direct schiet... Dat is net wat de hacker wilt.

Er moet er maar ene beginnen en dan volgt iedereen natuurlijk e.. ik heb zelf niet geschoten, gewoon direct gedisconnect. Ik kon er sowieso een paar gekilled hebben maar ik zou er ten eerste niets aan gehad hebben en ik zou waarschijnlijk zelf ook dood zijn dan. Geen idee of ik zelfs nog leef, sebiet ergens rustiger inloggen

Shadowfox

Legacy Member
Ik ga dan toch nog even wachten vooraleer ik weer begin spelen, 't is precies enkel maar verergerd met die hackers. Zolang ze die gasten hun gang laten gaan zal dit spel nooit kunnen doorbreken bij het grote publiek.

En hun retail game ga ik toch ook een paar weken links laten liggen denk ik, ik heb er maar weinig vertrouwen in en volgens mij zal dit gewoon ArmA2 zijn met DayZ pre-installed. (Anders kunnen ze toch nooit die deadline halen van kerstmis ...)

Quecera

Legacy Member
MegaMentor zei:
Erg eigenlijk dat iedereen direct schiet... Dat is net wat de hacker wilt.

Zegt de persoon met de meest negatieve humanity van 9lives. Nu jij negatieve humanity hebt, heeft iedereen dat ook zeker? ;-) 1 van de 12 personen uit onze groep heeft -3000, de rest positief en al 2 maand bezig

KoOkiE

Legacy Member
Quecera zei:
Zegt de persoon met de meest negatieve humanity van 9lives. Nu jij negatieve humanity hebt, heeft iedereen dat ook zeker? ;-) 1 van de 12 personen uit onze groep heeft -3000, de rest positief en al 2 maand bezig

Mja als je elkaar constant bloodbags geeft omdat je zelf beschoten wordt krijg je dat effect idd. maw zeg je nu zelf dat je groep eigenlijk slecht is in het neerschieten van survivors/bandits en zelf constant gewond raakt?

KoOkiE

Legacy Member
Don't what? hm? vind dat het al es gedaan mag zijn met al die zever hier. De topic is nog maar pas open en der zit er al direct weer ene op nen anderen zijn kap. Als je niets nuttigs te zeggen hebt houd dan uw mond. En da geldt voor mijn part voor iedereen hier.

MegaMentor

Legacy Member
Shadowfox zei:
Ik ga dan toch nog even wachten vooraleer ik weer begin spelen, 't is precies enkel maar verergerd met die hackers. Zolang ze die gasten hun gang laten gaan zal dit spel nooit kunnen doorbreken bij het grote publiek.

En hun retail game ga ik toch ook een paar weken links laten liggen denk ik, ik heb er maar weinig vertrouwen in en volgens mij zal dit gewoon ArmA2 zijn met DayZ pre-installed. (Anders kunnen ze toch nooit die deadline halen van kerstmis ...)

Volgens mij is het al doorgebroken bij het grote publiek... 1 miljoen unieke spelers? Op een week is daar trouwens 44.000 man bijgekomen :eek:

De retail game gaat stukken beter zijn. Het grootste probleem met DayZ momenteel is net dat het maar een mod is. Rocket kan niks veranderen aan de engine. Ik geef maar een onnozel voorbeeld: Een ghillie suit aandoen. ARMA2 ondersteund namelijk niet het veranderen van skin ingame. Dus wat heeft Rocket moeten doen? Hij doet het spel een nieuw character spawnen met exact dezelfde inventory als gij op dat ogenblijk, hij laat u de controle overnemen van dit nieuwe character en vervolgens wordt het origineel gedelete. (bewijs hiervan zijn bv de glitches zoals het dupen van backpacks of verliezen van debug stats)

In zijn standalone krijgt Rocket en zijn team gewoon de engine. Hij kan nu dus doen whatever the fuck he wants. Met als resultaat dat de game veel beter gaat draaien (hij moet geen belachelijk ingewikkelde work-arounds meer doen) en dat hij er alles veel beter kan doen uitzien, vooral dan i.v.m. zombie AI en movements.

Voor hackers van hetzelfde. Het 'probleem' met hoe de engine gebruikt wordt in ARMA 2 is dat die volledig open is. Een user kan probleemloos scripts uitvoeren van op zijn machine omdat men het nu eenmaal zo heeft geprogrammeerd. Dit heeft als gevolg dat er geweldige mods gemaakt kunnen worden door de community maar ook dat het de hackers gemakkelijk gemaakt wordt. Nu dat Rocket kan doen en laten wat hij wilt met de engine kan hij alles gewoon dichtzetten en hackers volledig uitsluiten. (allez ja, hackers zullen er altijd zijn maar allesinds niet zoals nu)

DayZ standlone gaat trouwens waarschijnlijk op de Real Virtuality 4 engine draaien. De opvolger van de ARMA 2 engine.


TL;DR
DayZ standalone gaat stukken properder zijn dan wat we nu hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan