Archief - Assassin's Creed-reeks, aanraders?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PRQPHET

Legacy Member
Hey,

Ik weet best dat er al wat AC threads zijn, maar die zijn al heel oud en mijn vraag gaat eigenlijk over al de AC's tesamen.

Nu, ik ben momenteel op zoek naar een nieuw spel met een goed uitgewerkte singleplayer.
Reviews van AC zijn alvast lovend, maar er komt ook veel zoekwerk bij te pas.
Hoe speelt deze eigenlijk? Qua genre zou ik denken rpg - action/adventure?
Met welk spel kan je dit vergelijken? Qua klimwerk zou ik zeggen, Uncharted, maar da's enkel vanop filmpjes gezien :p.

Probleem is dat ik niet zo'n RPG-fan ben.. Heb wel de smaak te pakken gekregen via Dead Island in co-op, en ga binnenkort Borderlands 2 eveneens in co-op spelen. Dus in co-op vind ik RPG's nog wel leuk. Als ik alleen zou spelen, zwerf ik meer rond dan quests te doen eigenlijk :eek:.

Heb ook ergens gelezen dat het niet nodig is om met de 1ste te beginnen? Je krijgt telkens een filmpje met wat er in het vorige deel gebeurd is.

Welke AC's zijn aan te raden die zeer vlot spelen, en niet al te moeilijk zijn als starter? :p

- AC I
- AC II
- AC Brotherhood
- AC Revelations


Thanks anyway!

Karre

Legacy Member
De eerste was nogal repetitief maar ik zou hem toch wel spelen louter voor het verhaal (alhoewel de grote lijnen van Altaïr wel in Revelations terug aan bod komen). Voor de rest is het eerder een free roaming game gelijk Grand Theft Auto met enkele RPG invloeden zoals het verbeteren van je armor en wapens. En vooral dan in Brotherhood en Revelations waarbij het recruiteren van assassins tot het overnemen van buurten aan bod komt.

De games zijn voor alleszins spellen die ik blindelings kan kopen zonder er iets over te moeten opzoeken of ze wel goed zijn want ik vind ze fantastisch. Zeker van de tweede.

[DZM]Gorak

Legacy Member
kheb onlangs de eerste 2 gespeeld. Beide games zijn zeker de moeite waard de sfeer en setting van beide games is zeergoed uitgewerkt.
De eerste is vrij simpel valt soms wel een beetje in herhaling.
De 2de is een stuk uitgebreider en toch wel absolute topper voormij.
Binnekort es Brotherhood en Revelations spelen.

PRQPHET

Legacy Member
Karre zei:
De eerste was nogal repetitief maar ik zou hem toch wel spelen louter voor het verhaal (alhoewel de grote lijnen van Altaïr wel in Revelations terug aan bod komen). Voor de rest is het eerder een free roaming game gelijk Grand Theft Auto met enkele RPG invloeden zoals het verbeteren van je armor en wapens. En vooral dan in Brotherhood en Revelations waarbij het recruiteren van assassins tot het overnemen van buurten aan bod komt.

De games zijn voor alleszins spellen die ik blindelings kan kopen zonder er iets over te moeten opzoeken of ze wel goed zijn want ik vind ze fantastisch. Zeker van de tweede.
Hmm, oké dan :).
't Is ook wel zo dat ik in bepaalde situaties nooit goed weet wat ik moet gebruiken. Hieronder een paar voorbeelden:
- Heb filmpjes gezien waar je een rookbom moet gebruiken om ergens voorbij te geraken, wordt zoiets in-game aangegeven? Want zelf zou ik er eigenlijk op dat moment niet bij stilstaan, althans dat denk ik toch.
- Ook hetzelfde om op een bepaalde plek te geraken, met al dat klimwerk... Worden er bepaalde dingen opgelicht zodat je weet waar en hoe je moet geraken of is dit gewoon trial-and-error?
- Dan zoals je zelf al aangaf met het recruiten van personen, ik weet niet meer goed in welke AC het was (volgens mij de laatste). Maar het ging erom dat je een stel soldaten omkocht om dan ongezien voorbij een bewaakte patrouille te geraken..
Toch wel puntjes die mij enigzins doen afschrikken, wat natuurlijk ten koste van de gameplay gaat zijn.

Is dit spel met of zonder in te stellen moeilijkheidsgraad?

Iig alvast bedankt voor de snelle reply ;)

[DZM]Gorak;16571863 zei:
kheb onlangs de eerste 2 gespeeld. Beide games zijn zeker de moeite waard de sfeer en setting van beide games is zeergoed uitgewerkt.
De eerste is vrij simpel valt soms wel een beetje in herhaling.
De 2de is een stuk uitgebreider en toch wel absolute topper voormij.
Binnekort es Brotherhood en Revelations spelen.
En qua zoekwerk/moeilijkheidsgraad? Ga ik hier mijn kop breken om bepaalde items te vinden of gaat dit eerder simpel? :)
Ik wil ze zeker wel eens spelen, wil gewoon zeker van mijn stuk zijn of het mij wel gaat aanstaan :).

[DZM]Gorak

Legacy Member
Er is geen moeilijkheidsgraad
Alles word stap voor stap aangeleerd in de game
De instapgraad voor deze games is vrij simpel
Kheb zelf ook lang getwijfeld om deze games te spelen maar eens ik met eerste begon was ik direct verkocht.
Beste is gewoon met de eerste beginnen.
Je moet zeker geen schrik hebben van deze game zoals al heb gezegd alles wordt echt stap voor stap aangeleerd tis zeker geen moeilijke game

PRQPHET

Legacy Member
[DZM]Gorak;16571894 zei:
Er is geen moeilijkheidsgraad
Alles word stap voor stap aangeleerd in de game
De instapgraad voor deze games is vrij simpel
Kheb zelf ook lang getwijfeld om deze games te spelen maar eens ik met eerste begon was ik direct verkocht.
Beste is gewoon met de eerste beginnen.
Je moet zeker geen schrik hebben van deze game zoals al heb gezegd alles wordt echt stap voor stap aangeleerd tis zeker geen moeilijke game
Je hebt me overtuigd se :D. Kan je misschien wat feedback geven op wat ik bij Karre heb gequote? Of wordt dit ook aangeleerd?
Is het interessant om dit doublepack te kopen?
Wel classics-versies, maar used kosten beide games evenveel als in dit pakket nieuw.

johnmans

Legacy Member
over de stukken met rookbommen etc... het is niet dat je ze MOET gebruiken ge kunt ze gewoon gebruiken ;)

[DZM]Gorak

Legacy Member
Het doublepack is de moeite mede doordat AC II GOTY editie is daarmee ook alle DLC erbij zit
Waypoint in de game worden opgelicht er zelfs een afstandmeter bij met hoever je nog moet gaan.
Rokbommen worden pas voor eerst gebruikt in de 2de game je hebt die niet speciaal nodig om ergens door te geraken maar zijn handig als afleiding of om enkele snelle kills te doen

PRQPHET

Legacy Member
ice_rabbit zei:
over de stukken met rookbommen etc... het is niet dat je ze MOET gebruiken ge kunt ze gewoon gebruiken ;)
Haha, oké dan :D.
[DZM]Gorak;16572029 zei:
Het doublepack is de moeite mede doordat AC II GOTY editie is daarmee ook alle DLC erbij zit
Waypoint in de game worden opgelicht er zelfs een afstandmeter bij met hoever je nog moet gaan.
Rokbommen worden pas voor eerst gebruikt in de 2de game je hebt die niet speciaal nodig om ergens door te geraken maar zijn handig als afleiding of om enkele snelle kills te doen

Prima ^^ . Merci voor de antwoorden alvast!

Edit: ik zie nu net dat er bij thehut.com een leuke actie staat. Het doublepack (AC I+II GOTY) en AC Brotherhood of Revelations aan 25 pond (2 voor 25 pond).
Welke zou ik dan nemen? Brotherhood of Revelations?

mister__ID

Legacy Member
Kort gezegd is AC II de beste qua verhaal, Brotherhood de beste qua vernieuwing en Revelations gewoon een toevoeging aan het verhaal met hier en daar een vernieuwing. AC I is enkel de moeite als je Revelations wil gaan spelen, omdat veel ermee te maken heeft.

Alle games zijn gemakkelijk, maar zorgen voor een relaxerende ervaring.

PRQPHET

Legacy Member
mister__ID zei:
Kort gezegd is AC II de beste qua verhaal, Brotherhood de beste qua vernieuwing en Revelations gewoon een toevoeging aan het verhaal met hier en daar een vernieuwing. AC I is enkel de moeite als je Revelations wil gaan spelen, omdat veel ermee te maken heeft.

Alle games zijn gemakkelijk, maar zorgen voor een relaxerende ervaring.
Beknopte, maar zeer duidelijke samenvatting ;). Dus moest je kiezen tussen Brotherhood of Revelations, zou je voor de eerste gaan?
Kan nl. 1 van beide bovenop het double pack "goedkoper" kopen.

Dark_ParaSite

Legacy Member
brotherhood is het directe vervolg op ac2 als ik me nie vergis, speel ze best gewoon allemaal ééns in volgorde :)

crazyjoker

Legacy Member
ik heb ooit eens de 1ste voor even gespeeld en ben er daarna mee gestopt. Je blijft maar rondlopen en klimmen en kilometers afleggen met uw paard enzo.. was echt niets voor mij. Het was ongeveer 5 dagen geleden dat ik het dan eens gespeeld had en toen ik terug wou beginnen kon ik niet meer vechten met mijn "manneke".
Ik wou dit gewoon eens zeggen, omdat het wel normaal is dat iedereen hier goede commentaar op ga geven, maar er ook nog andere zijn die dit spel niet leuk vinden ;)

SSSander

Legacy Member
ik heb eerst 2 gespeeld, daarna 1 en dan brotherhood bij de release. Na die 3 games op 1 jaar te spelen toch wel ac een beetje beu geraakt, maar nu toch binnekort revelations halen zodat ik 3 opnieuw bij de release kan spelen. En ik moet zeggen 1 zuigt echt hard!

Wel een waarschuwing, als je bij 1 alle achievements wilt halen, neem je best geen enkel vlagje(=collectable) tot je ze allemaal achter elkaar kunt doen, anders gaat ge heel lang zoeken achter iets dat ge al hebt (spreek uit ervaring)

Maar int algemeen een zeer goede reeks en moet ge zeker gespeeld hebben, enkel het uitmelken van de tweede ancestor vind ik een minpunt. Vandaar dat ac 3 voor mij wel weer een pre order is.

PRQPHET

Legacy Member
crazyjoker zei:
ik heb ooit eens de 1ste voor even gespeeld en ben er daarna mee gestopt. Je blijft maar rondlopen en klimmen en kilometers afleggen met uw paard enzo.. was echt niets voor mij. Het was ongeveer 5 dagen geleden dat ik het dan eens gespeeld had en toen ik terug wou beginnen kon ik niet meer vechten met mijn "manneke".
Ik wou dit gewoon eens zeggen, omdat het wel normaal is dat iedereen hier goede commentaar op ga geven, maar er ook nog andere zijn die dit spel niet leuk vinden ;)
Morgen toch maar eerst uitproberen in de GM dan :).
Geloof ik best, daarmee dat ik ook deze thread opstartte, omdat er natuurlijk meningsverschillen kunnen zijn ;).

SSSander zei:
ik heb eerst 2 gespeeld, daarna 1 en dan brotherhood bij de release. Na die 3 games op 1 jaar te spelen toch wel ac een beetje beu geraakt, maar nu toch binnekort revelations halen zodat ik 3 opnieuw bij de release kan spelen. En ik moet zeggen 1 zuigt echt hard!

Wel een waarschuwing, als je bij 1 alle achievements wilt halen, neem je best geen enkel vlagje(=collectable) tot je ze allemaal achter elkaar kunt doen, anders gaat ge heel lang zoeken achter iets dat ge al hebt (spreek uit ervaring)

Maar int algemeen een zeer goede reeks en moet ge zeker gespeeld hebben, enkel het uitmelken van de tweede ancestor vind ik een minpunt. Vandaar dat ac 3 voor mij wel weer een pre order is.
Waarom is de 1ste slecht? :p
Dan begin ik liever toch eerst met de 2de :').

mister__ID

Legacy Member
De eerste is niet slecht, maar AC II is toch een ferme vooruitgang in vergelijking. Ik denk dat als je het verhaal wil volgen best met de 2de begint en zo in volgorde verder speelt. Het spelen van de eerste is eigenlijk niet nodig om alles te snappen. Als je Revelations koopt is de kans zelfs groot dat AC I er ook opstaat. Was bij mij zo, toch een hele tijd na de release nog in de GM

shawnthaboss

Legacy Member
de eerste is wel slecht en ik vond brotherhood ook slecht alee toch slechter dan de2de revelations zelfs nog ni geprobeerd
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan