Bekende HL2-sites:
www.halflife2.net
www.half-life2.com
www.hl2fallout.com
www.hl2central.net
www.hl2source.com
www.planethalflife.com/half-life2/
Algemene vragen:
Wat is Half-Life 2?
Half-Life 2 is de sequel van de zeer populaire first person shooter Half-Life die in 1998 werd uitgegeven door Valve Software.
De speler neemt de crowbar op van de onderzoeker Gordon Freeman, die zichzelf vindt in een door aliens bezette aarde.
Alle resources zijn op en de populatie blijft dalen. Freeman krijgt de rol om de aarde te redden van de plaag die hij heeft losgelaten in Black Mesa. En een heleboel mensen waarvan hij houdt, rekenen op hem.
Wie is de ontwerper van Half-Life 2?
Valve is de ontwikkelaar van Half-life2, Valve is een entertainment software bedrijf, dat is opgezet in 1996 door Gabe Newell en Mike harrington. Half-Life versie 1 is door hen uitgebracht in 1998, en heeft wereldwijd meer dan 50 "Game of the year" prijzen gewonnen. Half-life 2 is gepubliceerd door Sierra Studios, Valve is nu Half-life 2 aan het ontwikkelen op een eigen engine, in de vorige versie heeft Valve de quake 2 engine gebruikt.
Wat is de officiële website van Half-Life 2?
Http://www.half-life2.com
Is Valve van plan om Half-life 3 te maken?
Ja versie 3 van Half-life is door reeds door Valve gepland.
Wanneer komt Half-Life 2 uit?
Dit is nog niet bekend, er zijn geruchten dat half-life 2 in september uitkomt, maar dit is nog niet bevestigd door Valve.
Wat wel bekend is, is dat de RC (Release Candidate) op 5 augustus wordt overgedragen aan Vivendi. Daarna zal ze een reeks testen moeten doorstaan op zowat alle systemen totdat de game goud gaat. Hierna duurt het nog 2 á 4 weken tot de game wordt gereleased.
Wat zijn de systeemeisen om Half-Life 2 te draaien?
Minimum:
1.2 GHz Processor
256MB RAM
DirectX 7 graphics card
Windows 2000/XP/ME/98
Mouse
Keyboard
Preferred:
2.4 GHz Processor
512MB RAM
DirectX 9 graphics card
Windows 2000/XP
Mouse
Keyboard
Is Half-life 2 ontwikkeld voor consoles?
Ja, ze zijn bezig om Half-life 2 op de Xbox te maken, deze komt na de pc-versie uit.
Zal er een Half-Life 2 demo worden uitgebracht voordat Half-life 2 officieel in de winkels ligt?
VALVe gaat geen demo voor de release uitbrengen, maar waarschijnlijk wel als het officiële spel uit is.
Hoe zit het nu juist met al die verschillende vormen waarin HL2 zal verkocht worden?
HL2 zal waarschijnlijk in 4 verschillende manieren te verkrijgen zijn:
- Half-Life 2: Single-Player Edition (€30): Voor mensen die geen internet hebben de ideale oplossing, voor anderen een hel... Deze versie is alleen retail te koop.
SP
- Half-Life 2: Standard Edition (€50): De normale versie van HL2 die de meeste gamers waarschijnlijk zullen willen kopen. Deze versie is ook te koop langs Steam.
SP + MP + MODs
- Half-Life 2: Collector's Edition (€120): Dit is voor de insane hardcore fans. Dit is eigenlijk de Standard Edition + boeken, t-shirts, posters, art prints etc. Deze versie is ook te koop via Steam en de dingen die je niet krijgt zullen gecompenseerd worden. Ik ben alvast benieuwd...
SP + MP + MODs + goodies
- Steam Subscription (€9/maand): Als je te lui bent om naar de winkel te gaan, is dit zeer interessant. Je kan voor deze prijs alle games van VALVe spelen zonder extra bij te betalen. Hieronder zit dan voor later TF2 en anderen. Dit is alleen via Steam.
SP + MP + MODs
Bij welke van deze versies gaat "Counter-Strike: Source" bijgeleverd worden?
Buiten SP Edition, bij allemaal! Hierdoor kan je dus, om het even welke versie je koopt, genieten van je (voor sommigen iets minder) favoriete MOD!
Ik zou graag wat filmpjes zien van HL2 maar ik heb geen idee waar ik daar voor moet zijn?
Geen probleem.
Hier kan je zowat alle movies van HL2 die tot nu zijn tentoongesteld aan het publiek downloaden aan een degelijke snelheid.
Als ik naar die fans luister wordt HL2 de sensatie van de 21ste eeuw maar wat zeggen di grote gamemagazines daarvan?
Hier staan zowat alle previews van de grote gamemagazines gegroepeerd. En zowat allemaal positief :applause:
Ik zou graag wat screenshots willen zien en liefst niet van die beta!
Het is maar een woord!
Welke engine gebruikt Half-Life 2?
Half-Life 2 zal Valve's eigen gebouwde game engine gebruiken, genaamd Source.
Waar kan ik wat Fan Art en Concept Art vinden over Half-Life 2?
Fan Art en
Concept Art zoveel als je wilt!
Singleplayer/Multiplayer vragen:
Zijn de bewegingen en zoals die zijn gemaakt in Half-Life 1 behouden gebleven?
Ja de snelheid van het lopen zal hetzelfde zijn als zijn voorganger.
Hoe lang doe je er over om Half-Life 2 singleplayer uit te spelen?
Valve beweert dat je 3 a 4 uur per onderdeel bezig bent, het spel bestaat uit 12 delen, dus reken maar uit: 3 x 12 = 36 en 4 x 12 = 48. Je zal er dus 36 tot 48 uur over doen om de singleplayer uit te spelen. Veel speelplezier dus.
Is het mogelijk om met andere figuranten te spelen?
Nee, dat is niet mogelijk. Je wordt wel geholpen door andere figuranten, maar het is niet mogelijk om zelf een andere figurant te spelen.
Ga je weer net zoals de vorige versie naar de planeet Xen?
Nee, je speelt continu op aarde. De aliens daarentegen die je tegenkomt komen wel van de planeet Xen.
Heeft Gordon nog steeds zijn crowbar?
Ja. Je speelt Als Gordon Freeman, je hebt nog steeds je crowbar, de headcraps vallen je nog steeds lastig en de beveiligingsman Barney zal je deze keer weer helpen tijdens je missie.
Welke locaties kan je terugvinden in Half-Life 2?
- City 17
- Een gevangenis
- De suburbs
- Een haven
- Een plek waar eerst een zee heeft gelegen
- En op een schip
Ik heb de originele HL niet gespeeld dus ik denk dat ik niet ga kunnen volgen!
Geen probleem. Lees gewoon even
deze site (engelstalig) en je bent helemaal up to date!
Wie zijn mijn enemies in dit spel?
Your enemies, Sir.
En wie zijn dan mijn vriendjes?
Hier staat een lijst met alle characters waarvan we tot nu toe weten dat ze je niet zullen aanvallen in Half-Life 2 met uitzondering van de G-Man en Dr.Breen
Ik heb wel al gehoord van City 17 maar wat zit daar nu achter?
Tot nu toe weten we alleen dat je je bevindt in City 17, een Oost-Europese stad is die een mix is van Praag en Boedapest nadat je G-Man's aanbod hebt aangenomen om voor de regering te gaan werken.
Hier hebben ze alle info verzameld die men tot nu toe uit interviews en movies heeft kunnen afleiden.
Wie is volksvijand nummero 1 in HL2?
Voorzover dat men weet is dat Dr. Breen, die in de E32004 trailer op het grote scherm in het station propaganda spuit:
Dr.Breen zei:
Welcome to City 17. It is... safer here...
Wie zijn juist die voice actors van HL2?
- Robert Guillaume - Dr. Eli Vance
- Robert Culp - Dr. Wallace Breen
- Lou Gossett, Jr. - Vortigaunt
- Michelle Forbes - Dr. Judith Mossman
- Merle Dandridge - Alyx Vance
- Mike Shapiro - Barney Calhoun
- Mike Shapiro - G-Man
- Harry S. Robins - Dr. Isaac Kleiner
- Jim French - Father Grigori
- John Patrick Lowrie - Citizens/Misc. characters
- Mary Kae Irvin - Citizens/Misc. characters
- Ellen McLane - Overwatch voice
Dit zijn zowat allemaal dezelfde als bij de originele HL. Dit komt de sfeer alleen maar ten goede uit!
Is maar een beperkt aantal voorwerpen in HL2 die door de physics beïnvloed worden?
Nee, álle voorwerpen in HL2 zijn beïnvloed door de physics.
Kan ik HL MODs spelen samen met Half-Life 2?
Het origineel en de sequel gebruiken 2 helemaal verschillende engines en daardoor is het niet mogelijk om MODs spelen van de ene game met de andere.
Zal je Gordon horen praten in Half-Life 2?
Nee, je zal Gordon niet horen praten of zien in een (weer)spiegel(ing). Net zoals in de eerste game is Half-Life 2 ontworpen om je het gevoel te geven dat je aan het spelen bent als Gordon.
Zijn er bestuurbare voertuigen in het spel?
Ja. Er zijn veel voertuigen in zowel SP als MP gaande van snelle buggy's tot volgeladen tanks.
Zijn er nieuw speelbare personages?
Nee, net als in de originele game kan je alleen spelen als Gordon Freeman.
Zullen de personages van de originele game terugkomen?
De meeste personages rejoinen de actie in Half-Life 2 zoals Barney Calhoun, de Black Mesa veiligheidsagent, Dr. Kleiner, de onderzoekswetenschapper, en de G-Man. Er zijn nog
personages van het origineel net zoals een groot deel nieuwe.
Wat soort of multiplayer features heeft Half-Life 2? CTF? DM?
Niets is geweten over de multiplayer optie zover. Valve houden het er stil over voor het moment maar zo snel dat er info is, zal je het wel horen op dit forum. Alvast veelbelovend is dat ze hebben gezegd dat ze evenveel aandacht hebben besteed aan de MP als aan de SP.
Hoeveel spelers kan een server supporten?
Het maximum spelers dat de Source Engine aankan is 256, maar we zullen in het begin vooral servers zien met 64 spelers.
Zal er een co-operative multiplayer optie zijn?
Nee, maar het team achter Sven Co-op, de beste co-operative MOD voor HL, heeft bekend gemaakt dat ze een sequel aan het ontwikkelen zijn op de Source Engine.
Check hun forum voor meer info.
Is de physics engine gemaakt voor multiplayer?
De speler ziet de physics net zoals in de single player game zonder het in te dijken, maar objecten die een correcte plaats in de wereld niet nodig zijn (zoals kleine steentjes, limonadeflessen,...) worden client-side behandeld.
Maar grotere dingen (zoals een krat dat op een speler wordt gegooid met een gravity gun) zullen op de juiste plaats verschijnen voor alle spelers.
Hoe groot kunnen multiplayer maps zijn?
De maximum map grootte is momenteel gezet op +/- 16384 units (16x de horizontale ruimte van Half-Life 1, 64x het volume).
Hoe zit dat met dat flashlight waar ik al zo veel heb over gehoord?
Een medewerker van Valve die zijn deel van HL2 al af had, heeft een nieuw flashlight gemaak met verschillende kringen. Dit toont wat de Source Engine te bieden heeft aan MOD-makers.
Hier zie je het nieuwe flashlight aan het werk in tegenstelling tot de
vorige flashlight.
En hoe moet ik die Combine Soldiers dan verslaan?
Je krijgt 3 soorten wapens: Real-life, experimenteel en alien.
Melee Weapons:
Hand Pistols:
- USP Match
- .357 Magnum
- Flare Gun
Sub Machine Guns:
- H&K MP-7 PDW (Personal Defense Weapon)
Rifles:
- XM-29 SABR OICW (Objective Individual Combat Weapon)
- Sniper Rifle
Shotguns:
Energy Weapons:
Explosive Weapons:
- Incendiary Rifle
- HE Grenade
- RPG (Rocket Propelled Grenade)
- Molotov Cocktail
Other Weapons:
- Alien Pheromones
- Crossbow
Klik
hier voor meer informatie over de wapens.
Gaat dat iriterende shield nog in CS
zitten?
Neen. Het shield was een experiment dat zo als velen van jullie wel weten falikant gefaald heeft.[/b]
Zal ik CS
kunnen spelen met 56k verbinding?
Ja. CS

blijkt nauwelijks zwaarder te zijn als de gewone CS. Dit is goed nieuws voor de 56k gaming community. Lees het hele verslag
hier.