Archief - [HL2] wa is da me mijn FPS ffs

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Insano

Legacy Member
Ik heb ook zo een 60 fps non-combat, maar als er een paar ventjes opduiken krijg ik fps-drops naar 10-15 fps :sad:

nothingButme

Legacy Member
ik heb altijd rond de 30-40 fps zelfs wanneer er veel wordt geschote(zie specs pc1 onderaan)
precies veel mense me last van fps-drops allemaal me 9800 series

Daedie

Legacy Member
Oetjebek zei:
idd Nvidia rulez!
de 6800 ultra 256MB!

lol, ati ownt de benchmarks van de source engine. uw kaart moet ge natuurlijk vergelijken met een x800 xt om een goeie vergelijking te kunnen maken.

fordjah

Legacy Member
Captain Insano zei:
Ik heb ook zo een 60 fps non-combat, maar als er een paar ventjes opduiken krijg ik fps-drops naar 10-15 fps :sad:

omfg uw signature

gtfo :rofl:

-[*RSOD*]-chubby

Legacy Member
AvAtArKe zei:
hoe opende u console :s

voor ge die kunt openen moete het eerst ergens gaan enablen in u options, weet ook niet meer precies waar, dan is het gewoon dezelfde toets als in hl enzo. ;)

Insano

Legacy Member
Options -> Keyboard -> Advanced -> Enable developer console aanvinken :)

gStar

Legacy Member
Specs in sig (amd 2600 + , .... )

Gewoon : 70 fps

schieten : 50-60 fps

Bom ontploft : 30 fps

sis

Legacy Member
One-t|M@[hINe zei:
voor specs zie sig

bij men pa is et allemaal etzelfde/behalve die 9800pro @xt is bij em maar ne gf4 mx 440

als ik bij mijn pc alles op low zet: haal ik MAAAR ong 65 fps bij die video stress test(op alles high en da 1 dinge op 6x just etzelfde btw)

en bij men pa haal ik me die mx 440 alles op low: 72 fps


i mean: WHAT THE FUCK?!!

Da's echt niet zo raar hoor... tis heel simpel..... die gf mx 440 doet het met direct x 7

en jij met direct x 9


simpel ofnie ?

had dit btw gelezen op steampowered forum... en ik weet zeker dat, dat het idd is!

Quote van het forum:

MX440 > FX5900XT WHY?!
I get higher fps all around with my MX440 then my FX5900XT on any settings, except on 1600x1200 ( But that dont matter.)
Even more odd then that, Im getting on average 5-10 fps better on the stress test using directX 9.0 with the 5900xt instead of the default 8.1

Results with all default settings on stress test.
MX400 = 85fps
FX5900xt = 70fps ( directx 8.1)
FX5900xt = 76fps ( directx 9.0)


AMD Athlon XP 2600+ @ 2.2GHz
1024DDR 400MHz
FX5900XT
-------------------------------------------------

mx400 = 85fps on stress test on all high? Is this some joke or can this be backed up by anyone else? Just out of curiousity.
-------------------------------------------------

dx 7 most likely
-------------------------------------------------

Doesn't have to be a joke cause those cards use directx 7 or 8.

:applause:

Fraggie

Legacy Member
dno of da 100% klopt
bv: ik heb nog nooit een geforce 4 mx kaart gezien met een dx support lager dan 8.1 (staat zo ook in tech. brief van nVidia)
ik kan een dx9 game spelen, als ik dx9 install (mijn kaart moet die ze daarvoor niet ondersteunen) & bij elke speciale dx9 functie zal ik een 'emulatie' weergeven..
mijn kaart zal da nie overslaan, zodat em bv meer fps heeft
integendeel, mijn kaart zou nie weten wa em moet doen & foute/slechte beelden weergeven (& aangezien die niet erkent worden, is da zeer traag)

sis

Legacy Member
Fraggie zei:
dno of da 100% klopt
bv: ik heb nog nooit een geforce 4 mx kaart gezien met een dx support lager dan 8.1 (staat zo ook in tech. brief van nVidia)
ik kan een dx9 game spelen, als ik dx9 install (mijn kaart moet die ze daarvoor niet ondersteunen) & bij elke speciale dx9 functie zal ik een 'emulatie' weergeven..
mijn kaart zal da nie overslaan, zodat em bv meer fps heeft
integendeel, mijn kaart zou nie weten wa em moet doen & foute/slechte beelden weergeven (& aangezien die niet erkent worden, is da zeer traag)

nee ben ik het niet eens wat je zegt...

wat ik zeg klopt echt wel

g4 4 mx 440 direct x 7/ 8.1 heeft geen shader support hoeft dus ook niet veel te renden enz... enz... is dus sneller.

wat ik zeg ben ik eigenlijk wel 100 % zeker van!

bedoel het kan niks anders zijn... je heb hier de topicstarter die het zegt.. en op een steam forum precies hetzelfde.. met de tekst erbij dat het direct x 7/ 8.1 is....

owja en ten eerste is een gf 4 mx 440 helemaal geen gf 4

ten 2e is het een direct x 7 kaart met maar een paar direct x 8.1 instructies.

Fraggie

Legacy Member
sis zei:
g4 4 mx 440 direct x 7/ 8.1 heeft geen shader support hoeft dus ook niet veel te renden enz... enz... is dus sneller.
die heeft wel een "shader support", mss nie direct de beste..
& waarom kan je geen dx8.1 (officiele) demo's afspelen met een geforce 2 (full dx7) die bestemd zijn voor geforce 4 mx (wat volgens mij toch dx8.1 is..)

AvAtArKe

Legacy Member
Captain Insano zei:
Options -> Keyboard -> Advanced -> Enable developer console aanvinken :)

k ty
ma kheb gewoon in me config gezet da em het maar altijd in beeld moet zetten :)
kzie graag me frames :p

vinteg

Legacy Member
Fraggie zei:
die heeft wel een "shader support", mss nie direct de beste..
& waarom kan je geen dx8.1 (officiele) demo's afspelen met een geforce 2 (full dx7) die bestemd zijn voor geforce 4 mx (wat volgens mij toch dx8.1 is..)

jullie hebben beiden gelijk, gf 4mx4xx is een DX7/8.0 kaart, enkel heeft hij niks van shaders, hij ondersteunt dus DX8 maar half en DX7 volledig. anyway, hetgeen wat sis zegt klopt als een bus, toen ik upgrade van msn mx440 naar 5900XT zag ik van tijd dat ik minder fps had in sommige games, waarom? omdat er meer eye candy op het scherm getoverd werd natuurlijk waardoor de fps zakt in ruil voor die extra eye candy die je met de mx440 niet kon waarnemen

liquido

Legacy Member
One-t|M@[hINe zei:
voor specs zie sig

bij men pa is et allemaal etzelfde/behalve die 9800pro @xt is bij em maar ne gf4 mx 440

als ik bij mijn pc alles op low zet: haal ik MAAAR ong 65 fps bij die video stress test(op alles high en da 1 dinge op 6x just etzelfde btw)

en bij men pa haal ik me die mx 440 alles op low: 72 fps


i mean: WHAT THE FUCK?!!

kheb men pc JUST geformatteerd, 4.8 catalyst derop, via drivers, sound drivers.


check je mhz is...
bij mij stond dan na format op low settings in bios (lagere fbs enzo)
ik heb amd 2000xp
en die draaide toen op 1.25 ghz
keb fbs terug op 133 gezet en nu terug 1.66 mhz(= normaal)

One-t|M@[hINe

Legacy Member
liquido zei:
check je mhz is...
bij mij stond dan na format op low settings in bios (lagere fbs enzo)
ik heb amd 2000xp
en die draaide toen op 1.25 ghz
keb fbs terug op 133 gezet en nu terug 1.66 mhz(= normaal)


tis ondertusse in orde


wa ik gedaan eb, en wa volgens mij de oorzaak was: men agp versnelling stond op 8x ofzo, en kheb da op 4x gezet
:unsure: met alles op high, en de eerste optie in rechterkolom op 6x = 55 fps ong. ma dan schokt ie ff als em 180° draait of zo (men ram volgens mij) dus ik speel nu me alles op high, en billenair en da ander op none

daFour

Legacy Member
hmm bij ne vriend met ne 2800+ en 9200 128mb haalt ie zelfs nog 60 fps

dus met ne 9800pro moet je toch wel meer halen niet?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan