Archief - Let the PES 12 hype begin

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blanco

Legacy Member
mja, meestal werken de fileserve mirrors nog

De meesten houden het meeste van 2.0b

gameplay patch 2.0b.rar

Heel goeie dribblels, goeie schoten (manueel btw), attack OK, defence OK.
Wel iets makkelijker vind ik zelf.

Je hebt ook nog 2.0.1, deze is defensief zeer tactisch, de druk ligt lager, maar de AI loopt meer in functie om eventueele passen af te blokken, ni makkelijk om te scoren met deze. Het is soms bijna schaken.
Ik vind het een versie die ge met geen andere kunt vergelijken.
Enkel spijtig dat er teveel gefocust werd op verdedigen.
Ook omdat de de AI nogal lui is in diep lopen enzo. Maar de AI is bangelijk goed.

yairgameplaypatch_2.0.1.exe

Dan hebt ge nog mixed1.5. Dat is een mix van Yair' laatste patches samengesteld door Nesa24. Goed uitgebalanceerde patch, niks is super, maar alles is gewoon goed.

mixed1.5
http://www.mediafire.com/?kicc9a87d2o41qf

Vanaf nu gaat Yair één gameplaypatch om de twee weken uitbrengen, maar dat één wel eerst getest werd door een legertje betatesters.
Ik heb mij alvastal aangeboden...

Blanco

Legacy Member
[youtube]xTGxslA_4Ew[/youtube]

1 helft van Anderlecht - KRC genk met Yair gameplay patch 2.3

Enorme verbetering op gebied van "de overschakeling van verdediging naar aanval" van je eigen team. Uw maten zijn constant in beweging, ze lopen zicg vrij, maken deep runs, dummy runs, soms zelf runs die starten aan de flank en eindigen in de box. Alles zonder aarzeling, als een geoliede machine
Schitterend!

Nog eentje

[youtube]CQ-MS20aJ0A[/youtube]

Gemeplay is te snel, maar het lijkt ook te snel door de lframerate.

Blanco

Legacy Member
er zijn er bezig aan een nieuwe mod voor PES2012 genaamd PESeuropa.

Ze willen neiuwe leagues toevoegen en hebben een poll gestart daarvoor op facebook. Ook de Belgische proleague staat er tussen, dus als ge een pro league wilt in PES, dan zou ik stemmen :p

https://www.facebook.com/questions/276036992466735/?qa_ref=qd

Tot nu toe nog maar 3 stemmen, maar de league met de meeste stemmen heeft er ook nog maar 7 dus dat valt hier makkelijk in te halen he gasten!

mp4me

Legacy Member
Blanco heb je een link voor die 2.3 patch want die zijn soms moeilijk te vinden...

Blanco

Legacy Member
bevat in feite 2.3 & 2.4, maar ik vind 2.3 de beste van de twee

gameplay patch 2.2&2.3.rar

Bedankt om te stemmen trouwens.
we staan op een gedeelde eerste plaats samen met de Grieken, maar de deadline is bijna gepasseerd. Met een beetje geluk...

servelli

Legacy Member
Speelt er iemand Master league online?

Moet je nu echt zo veel wedstrijden spelen om wat fatsoenlijke spelers te kunnen kopen.
Ik heb echt geen zin om tien wedstrijden aan een stuk te spelen met Dodo en co.

Blanco

Legacy Member
NEWSFLASH van Nesa24! (werk samen met Yair and Mehtab)
breakthrough in cracking the code!

UPDATE of AI
1 .I've found the location of the regulator for AI pressure.
2. I've found a way to reduce or even stop overpowered AI dribbling.
3. I've found a way to make AI pass back more, to use more build-up play.
4. I've found a way to make AI not use the fakeshot all the time on 1vs1 (AIvsGK)

Onzen Israëliet, onzen Irakees en onze Servier boeken vooruitgang!

:applause:

Blanco

Legacy Member
Nesa24 heedr een nieuwe gameplay patch uit

Ik heb hem drie dagen mogen beta testen en ik vind hem geweldig!
de reacties zijn echter niet unaniem op EVOWEB forums. Sommige vinden de marking nog niet goed en dat is ook zo als je moet spelen tegen een op papier beter team dan jij.
Maar in deze patch kan je wel zelf marken , je teammates zullen er alles aan doen om de man in balbezit te beletten om die doorsteekpas te geven.
Ik hou wel van die verandering in rolverdeling.

Wat ontzettend goed in deze patch is de individualiteit, bv een sterke verdediger kan effectief een zwakkere tegenstander wegdrukken
Check maar eens in de video (4:15) hoe ik met Wasyl die aanvaller belet om binnendoor te lopen. ZALIG!
Ook het aanvallen is zalig, zelf nog beter dan 2.3 en het aanvallen van de CPU is realistischer, meer opbouw, het grootste deel speelt zich nu af in het middenveld, terwijl het vroeger meer end to end was
Aanvallers die niet goed in vorm zijn zullen nog steeds dieplopen, maar met minder overtuiging.
Check de tweede goal (3:10) , ik tik wat rond om een gaatje te vinden, dan zie ik plots in mijn ooghoek iemand diep sprinten (niet lopen) langs de flank, prachtige hoge doorsteek naar buiten, strakke cross en een inschuiver voor Mbokani.

Download links staan in de description van de video, zeker eens testen dat ding!

wat gameplay beelden
[youtube]3DZNiwY2n7w[/youtube]
[youtube]pY9-y8NTsMA[/youtube]


Nesa24 is een "leerling" van Yair en het moet gezegd zijnde, in dit geval overstijgt de leerling zijn leermesster.
Nesa24 heeft gisteren gemeld dat hij nog heel wat nieuwe zaken heeft ontdekt die hij kan wijzigen in de AI. Hij zou zich in een volgende patch meer focussen om de AI meer op balbezit te laten spelen, zodat de balbezit percentages realistischer worden. Hij heeft die nieuwe gameplay niet in 1.8 gestopt omdat het de balans verstoorde en omdat het eerst nog uitvoerig moet getest worden.

Btw, Eeen opmerkelijke verklaring van Methab die in de core van de game engine zit en verklaart waarom het bij KONAMI zo'n ****** zijn:

Looking at the game engine, the Opponent AI Marking, Compactness and Pressing seems to be greater than the Human AI's one and the most surprising thing is that, it was a part of debugging that they forgot to remove as it has been said on one of the comments.

Sinds PES5 is het programmeewerk van KONAMI, laagje over laagje over laagje over laagje... tot nu.
Zelf de variabelen zijn nog dezelfde als in PES5, alleen de gekoppelde waarden zijn anders.

beunhaas

Legacy Member
ik heb sinds kort pes 2012 gekocht en ik zie dat er veel betas en patches etc zijn, welke is nu de recenste/beste? bevatten deze ook teams en echte namen van de ploegen?

Blanco

Legacy Member
Standaard zijn niet alle teamnamen en spelers juist.
Ik gebruik PESeditpatch 2.8

PESEdit 2012 Patch 2.8 - Download PES 2012 Patch,PES2012 Demo,PES 2011 Patch,PES 2010 Patchs,PES 12,PES Parche,PES2011 Update,PES Patch,PES Edit,Option File,DLC,PS3 of,PES PC. - PES Patch,PES 2012 Patch,PES2012 Demo,PES 2011 Patch,PES Parche, PES Edi

Die patch is denk ik de meest gebruikte. Namen zijn correct, er zijn ook teams bijgevoegd, oa. 2 Belgische (Brugge en KAA Gent), 2th division leagues, ballen, faces, kits, enz...

Weust

Legacy Member
Blanco zei:
Nesa24 heedr een nieuwe gameplay patch uit

Ik heb hem drie dagen mogen beta testen en ik vind hem geweldig!
de reacties zijn echter niet unaniem op EVOWEB forums. Sommige vinden de marking nog niet goed en dat is ook zo als je moet spelen tegen een op papier beter team dan jij.
Maar in deze patch kan je wel zelf marken , je teammates zullen er alles aan doen om de man in balbezit te beletten om die doorsteekpas te geven.
Ik hou wel van die verandering in rolverdeling.

Wat ontzettend goed in deze patch is de individualiteit, bv een sterke verdediger kan effectief een zwakkere tegenstander wegdrukken
Check maar eens in de video (4:15) hoe ik met Wasyl die aanvaller belet om binnendoor te lopen. ZALIG!
Ook het aanvallen is zalig, zelf nog beter dan 2.3 en het aanvallen van de CPU is realistischer, meer opbouw, het grootste deel speelt zich nu af in het middenveld, terwijl het vroeger meer end to end was
Aanvallers die niet goed in vorm zijn zullen nog steeds dieplopen, maar met minder overtuiging.
Check de tweede goal (3:10) , ik tik wat rond om een gaatje te vinden, dan zie ik plots in mijn ooghoek iemand diep sprinten (niet lopen) langs de flank, prachtige hoge doorsteek naar buiten, strakke cross en een inschuiver voor Mbokani.


Etc,Etc,Etc,Etc......


Is er ook een patch te krijgen voor PS3 welke de gameplay aanpast?

Blanco

Legacy Member
Niet waar ik weet van heb. Daar is ooit eens sprake van geweest maar dat project is blijkbaar niet meer in uitvoering.

net een mailke gekregen van Nesa dat ik binnen een paar dagen 1.9 ga ontvangen om een maandje lang te betatesten :p

En chantserver is ook gereleased, nieuwe kitserver module
Nu kunt ge dus een chantsslots bijvoegen voor elk team dat ge wilt.

beunhaas

Legacy Member
die gameplay patches etc maken die het spel ook moeilijker of enkel realistischer? want op niveau gemiddeld vind ik het al redelijk moeilijk om te scoren :p

Blanco

Legacy Member
Ik moest 1.8 wat gewoon worden eerst, maar nu na twee weken testen ben ik overgestapt naar topplayer level.
Ik vond professional ook al behoorlijk moeilijk, maar dat was vooral omdat mijn team niet meewerkte. Nu dus wel, bu ben ik meestal diegene die de eikel uithangt en niet goed genoeg het overzicht kan bewarenen de vel opties die AI mij aanbiedt niet op tijd opmerk.
1.8 is echt anders, spelen tegen een zwakker is meestal ook makkelijker, vroeger had ik het idee dat het spel de match met allerlei trukjes wou spannend houden. Dat is verleden tijd, ik heb al walkover matches gespeeld.
Ook dankzij de individualiteit die gerespecteerd wordt, je sleutelspelers hebben veel belang nu. Een snelle speler is een snelle speler, er is geen catch-up cheat meer, een sterke grote speler is een sterke grote speler en kan een kleinere weghouden van de bal Maar dat geldt ook voor de tegenstrever. Als hij wissels doet, zorg er dan best voor dat je je tactiek aanpast.
Soms zet ik zelf wat sleutelspelers die niet in vorm zijn op de bank om later in te zetten als zijn defensie moe is. En regelmatig zijn het mijn wisslespelers die een match kunnen doen omkeren.
Maar ge kunt ook winnen tegen betere ploegen, gisteren met Anderlecht bv gewonnen tegen Benfica met 3-2. Maar net zoals in't echt moet het wat meezitten, het gebeurt maar zelden.

Ik vind het niet makkelijker, het os gewoon juister. Professional level is zeker doenbaarder dan vroeger.
Het speelt gewoon beter en vooral eerlijker.


Hier zijn wat goals van het voorbije weekend
[youtube]KaO8ulCv018&list=UUEkDQ6cp2GyQLtdDajKK90Q&index=1[/youtube]

mp4me

Legacy Member
Ik vind die nesa patch heel goed maar mijn fps daalt toch wel veel,erg irritant.

Mijn pc zou het normaal heel vlot moeten kunnen draaien.

Blanco

Legacy Member
Oei geen probleem met lag hier en mijn PC is 5 jaar oud, mijn videokaart is wel vrij recent

hotmieltje

Legacy Member
Ik speel nu al een paar seizoenen met yair's 1.8 op topplayer, maar er zijn toch aardig wat dingen die, mij irriteren... Het kan aan mij liggen, maar ik schiet bijna altijd in het midden van de goal, losse ballen zijn 90% van de tijd voor de tegenstander en ik krijg massa's goals tegen waar ik écht niets kan aan doen... Lange bal naar voren, schot vanop 30 meter dat afwijkt op mijn verdediger en tegen 3km/u in doel rolt naast de keeper die al in de andere hoek ligt. En ik heb nog niet 1 penalty gekregen en maar 1x gescoord via penalty :p
Zonder patch speel ik eenvoudig kampioen op dit niveau, nu zit ik in mn derde seizoen nog in tweede klasse te klooien :(

Blanco

Legacy Member
1.8 is ondertussen al oud hoor :p
Ik speel nu met zijn Puurfootball patch, ik ben momenteel Nesa's enige betatester.

Met Puurfootball patch is vooral de reactie op de losse ballen even snel als die van de CPU. De keepers zijn echt geweldig, soms vind ik ze zelf iets te goed geworden. Met schieten heb ik eerlijk gezegd geen problemen. (ook niet in 1.8) Enkel lange afstsands goals komen bij PuurFootballpatch heel zelden voor.
Ik heb het hem gemeld vandaag en hij zal dat in zijn volgende versie aanpassen. Ik begin ook meer en meer de lage dieptepas te gebruiken als schot. Zo'n shot blijft altijd laag bij de grond en kan je beter maskeren.
Ik heb daar een filmpje van gemaakt
PES2012 Throughpass shots - YouTube

Anyway, zijn patch is hier te vinden op evo-web

Evo-Web

hij werd uitgebracht voor een heleboel mods, je moet dus niks meer hernoemen en re-en deattachen in kitserver, gewoon een exe dubbelklikken om te spelen, that's it.
Er zit ook elke keer een HQ GFX enabler bij als je dat wenst.

Ondertussen is er ook een nieuwe officiele konami patch uit (1.06) en Nesa wil zijn Puurfootball patch integreren in die 1.06.

http://www.pespatchs.com/2012/04/pes-2012-patch-1-06-official-update.html

Hij wacht wel nog op een gekraakte exe met de rld.dll om er aan te beginnen.
Hij heeft wel de nieuwe exe al eens gecheckt en KONAMI heeft veel veranderd in de gameplay. Het gekke is dat de veranderingen ook voorkomen in Yair zijn patches!

Kitserver moet ook nog geupdate voor de nieuwe exe, dus de meesten laten hem nog links liggen.
Maar het zal wel de laatste patch zijn die hij maakt want hij sukkelt met zijn gezondheid.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan