Jurgenv1
Legacy Member
Wat hebben jullie vooral gespeeld vroeger en kun je er leuke anekdotes bij geven? Deel je herinneringen met anderen!
Ik als kind opgegroeid in de jaren 90 heb toch een hele waslijst aan games waar ik met nostalgie op terug kijk:
Playstation 1:
Gameboy:
Nintendo 64:
PC:
Ik als kind opgegroeid in de jaren 90 heb toch een hele waslijst aan games waar ik met nostalgie op terug kijk:
Playstation 1:
- Tomb Raider 1, 2, 3 en 4.
4 Heb ik nooit uitgespeeld, 3 was de meest uitdagende.
Bij 2 de meeste herinneringen, ooit nog eens mij ziek voorgedaan zodat ik de woensdag niet naar school moest en ik zo het level Barkhang Monastery kon verder spelen. Samen met The Deck zijn dat de 2 levels die mij altijd zullen bij blijven van Tomb Raider.
- Syphon Filter 1, 2 en 3.
Schitterende spellen. Het verhaal alleen al... Zou ooit moeten verfilmd worden. :applause: Ik schrok in het 2de spel toen bleek dat Chance een verrader was, stamt nog uit de tijd toen mindere graphics serieus gecompenseerd werden met geweldige gameplay en verhaallijnen.
- Mission Impossible
My god tegen dat ik uit die 3de missie (underground warehouse) was met dat gifgas..., coole muziek ook.
- Spyro 1, 2 en 3
- Command and Conquer: Red alert 1
Eindeloos plezier in Skirmish mode
- Tekken 1
Mijn eerste PS game ooit. Heihachi.
- Fighting Force 1 en 2
1 was leuk met multiplayer mode, 2 was redelijk moeilijk maar ik heb het toch kunnen uitspelen.
- Ace Combat 3
Dat laatste gevecht tegen die gecomputeriseerde fighter jet was toch wel mindblowing. Ook die ruimtemissie om die satellieten neer te schieten vond ik leuk.
- Top Gun
- Nightmare Creatures 1
Dat vuurspuwend rioolmonster als eerste boss fight (3de level) zorgde toch voor veel frustratie
- The fifth element
- Die hard trilogy
"SWAT team to the new terminal on the double!" ; "Take this yankee!" en mijn favoriet: "HO-HO-HO I got a machine gun!"
Sindsdien ook fan van de films geworden.
- Resident Evil 1
Ik ben nooit uit de mansion geraakt, te bang als kind om dat 's avonds nog te spelen na een dagje buiten te spelen toen...
- Medal of honour
1 en Underground uitgespeeld
- Gran Turismo 2
Altijd begonnen met een Mazda! En dan een bepaalde race winnen die makkelijk was en dan een Nissan Skyline vinden en die dan verkopen voor veel geld, er was nog zo'n race met ene bepaalde auto die voor nog meer geld verkocht.
- Hogs of war
- Matt Hoffmans pro BMX
- Tony Hawk Pro skater.
- Destruction Derby 2
The Pit was dus aartsmoeilijk, ik weet niet of het aan een instelling lag maar bij mij leek het of de rest samenspande tegen mij en dus iedereen tegelijk op mij af kwam.
- Final Fantasy
- Metal Gear Solid
Gameboy:
- Pokémon Blue, Yellow, Gold en Crystal.
Als 10 jarig kind kon ik niet ontsnappen aan de Pokémon gekte toen. Ik kijk er eerlijk gezegd nog steeds nostalgisch op terug, ook de series en de films.
Nintendo 64:
- Command and Conquer: Tiberium Dawn
- Pokémon Snap
Natuurlijk heb ik dit gespeeld als Pokémon freak toen, maar het spel was wel kort en dus snel uitgespeeld... [icon_e_sad] )
- James Bond Goldeneye
Speelde het talloze keren uit voor ik de film echt zag, altijd leuk om zo een film te bekijken die je herkent uit het spel.
- 1080 snowboarding
- Mario Kart 64
De muziek van de credits blijft na al die jaren nog steeds hangen in mijn hoofd.
- Super Mario 64
Duurde zoooooooo lang, ik heb nooit alle sterren kunnen verzamelen. Was wel leuk al leken voor mij sommige sterren te moeilijk om te vinden.
PC:
- Carmageddon
Was vroeger een hele hetze rond in de media en de politiek, toen hebben ze de mensen moeten vervangen door groene zombies...
- Dungeon Keeper Gold
- Quake


, ik speelde altijd Skirmish met edited files, jeeps die scuds afschoten, paratroopers die met 30 tegelijkertijd dropten etc etc, zoals gij zei : eindeloos plezier mee gehad, geen enkele RTS is nog close gekomen in spelplezier voor mij.