Archief - Wat speel je op het moment?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TOMMYGUN

Legacy Member
Shin Samurai Spirits (Samurai Shodown 2) voor de Neo Geo AES. Deze beat-em-up is geweldig en speelt lekker vlot. Geluiden en soundtrack zijn echt top notch voor een game van '94, net als de achtergronden en animaties. Mijn favoriete personage momenteel is Charlotte waarmee ik de game al op beginner-mode heb kunnen uitspelen. Zelfs op de makkelijkste moeilijkheidsgraad is de eindbaas heel pittig.

Voor de rest ook nog Magician Lord, Nam-1975, The Super Spy gekocht. Maar Shin Samurai Spirits is voor mij dé reden waarom ik een Neo Geo AES heb gekocht. Het gamen op een Neo Geo is al een belevenis op zichzelf door de onconventionele hardware die je gebruikt. Het klikken van de controller en het geluid die de knoppen maken klinkt als muziek in de oren.

KillingRaptor

Legacy Member
Aladdin op de Master System nog eens uitgespeeld. Zeker niet moeilijk maar hij's gewoon cool om te spelen!
Infinite continues helpen ook wel. :D

TOMMYGUN

Legacy Member
The Super Spy uitgespeeld op de Neo Geo AES. Met infinite continues voelde ik me net een rijkeluiszoontje in een arcadehal :D. De game is repetitief maar heeft wel coole boss-fights zoals Pink. Check mijn profiel als je wil weten wat er zo cool aan haar is :p.

SegaScope3D

Legacy Member
TOMMYGUN zei:
The Super Spy uitgespeeld op de Neo Geo AES. Met infinite continues voelde ik me net een rijkeluiszoontje in een arcadehal :D. De game is repetitief maar heeft wel coole boss-fights zoals Pink. Check mijn profiel als je wil weten wat er zo cool aan haar is :p.

Speel je op een echte AES ? Zou ooit eens een betaalbare willen vinden maar dat zit er niet meteen in vrees ik :doh: Niet veel tijd gehad om te gamen laatste tijd. Tussendoor alle Ultimate Doom episodes uitgespeeld en Doom II. Die laatste ken ik toch vanbuiten :)

KillingRaptor

Legacy Member
Deze morgen nog eens Kirby's Dream Land op Game Boy uitgespeeld ook, game blijft echt enorm kort en makkelijk maar wel vermakelijk.
Verder ben ik ook nog bezig met Billy Hatcher and the Giant Egg op GameCube, er zitten frustrerende momentjes in met de camera maar amuseer mij wel enorm met de game!

Espe

Legacy Member
Op de NES wat zitten knoeien: Battletoads, Marble Madness, TMNT II & Ice Climber.

TOMMYGUN

Legacy Member
[QUOTESpeel je op een echte AES ? Zou ooit eens een betaalbare willen vinden maar dat zit er niet meteen in vrees ik Niet veel tijd gehad om te gamen laatste tijd. Tussendoor alle Ultimate Doom episodes uitgespeeld en Doom II. Die laatste ken ik toch vanbuiten ][/QUOTE]

Jup, heb hier een echte Japanse AES liggen. Met zo'n joystick is het een ervaring op zich. Ultimate Doom en Doom 2 op de PS1? Veel levels ken ik ook al van buiten maar zeker nog niet alle geheime plaatsen van de latere levels. Dat laat ik ook gewoon zo want als je per toeval er toch is eentje ontdekt voelt dat toch wel speciaal. Ik speel Doom al sinds 1995 en nog steeds niet alle geheimen ontdekt :D. Ik weet nog goed dat ik de shareware versie downloadde via Planet Internet (onze toenmalige ISP) op onze splinternieuwe windows 95.

SegaScope3D

Legacy Member
TOMMYGUN zei:
[QUOTESpeel je op een echte AES ? Zou ooit eens een betaalbare willen vinden maar dat zit er niet meteen in vrees ik Niet veel tijd gehad om te gamen laatste tijd. Tussendoor alle Ultimate Doom episodes uitgespeeld en Doom II. Die laatste ken ik toch vanbuiten ]

Jup, heb hier een echte Japanse AES liggen. Met zo'n joystick is het een ervaring op zich. Ultimate Doom en Doom 2 op de PS1? Veel levels ken ik ook al van buiten maar zeker nog niet alle geheime plaatsen van de latere levels. Dat laat ik ook gewoon zo want als je per toeval er toch is eentje ontdekt voelt dat toch wel speciaal. Ik speel Doom al sinds 1995 en nog steeds niet alle geheimen ontdekt :D. Ik weet nog goed dat ik de shareware versie downloadde via Planet Internet (onze toenmalige ISP) op onze splinternieuwe windows 95.[/QUOTE]

Ik heb het wel degelijk over de originele versies voor PC.Heb de big boxes staan want vroeger was het ook gekopieerde versies. Speel deze ook al sinds 95 :)

TOMMYGUN

Legacy Member
Net Shadow of The Colossus uitgespeeld op de PS2. Leuke game en epische eindbaas maar einde was toch wel wat droevig.

vidiot

Legacy Member
Ginga Force!
Van hetzelfde team dat Eschatos maakte, en dat was al een zeer fijne shooter.

Ook weer veel in de weer met Akai Katana, zowat de beste shmup op Xbox360 vind ik, Cave ftw.
Zit in Slash-mode aan 294.000.000 en vind dat zelf een fijne score, maar niets vergeleken met de
echte pro's...:p Nog iemand hier die dat spel speelt?

edit: lap heb Akai Katana naar 349.000.000 gesleurd, jeuj!

KillingRaptor

Legacy Member
Wario Land 4 via de 3DS Virtual Console (één van de GBA games die bij het Ambassador Program zaten).

cooLopke

Legacy Member
KillingRaptor zei:
Wario Land 4 via de 3DS Virtual Console (één van de GBA games die bij het Ambassador Program zaten).

Tof spel, maar persoonlijk vind ik wario 1 en 2 de beste.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Araxana

Legacy Member
Deze week begonnen met de eerste dragon age, en ik moet zeggen, 't bevalt mij eig wel ^^.. Es kijken wa het verder gaat geven éh :D..

Karry98

Legacy Member
Araxana zei:
Deze week begonnen met de eerste dragon age, en ik moet zeggen, 't bevalt mij eig wel ^^.. Es kijken wa het verder gaat geven éh :D..

Heerlijke game! Daar ga je nog veel plezier aan beleven. Al is dat natuurlijk wel niet echt "retro" ;).

Araxana

Legacy Member
Nee inderdaad. Maar ik moet toegeven, ik ben nieuw op dit forum en was toevallig op deze thread gekomen. Maar niet gezien dat het bij "retrogames" stond. Mijn excuses :D. Ik moet mijn weg hier nog wat vinden..;-)

Shuura

Legacy Member
Momenteel speel ik Code of Princess op 3DS, zo'n beetje de geestelijke opvolger van Treasure's Guardian Heroes op Saturn. Helaas geen boxed editie voor Europa, enkel download.

Verder ook nog Star Wars the Force Unleashed (PS2) en Golden Axe (Megadrive) met mijn 7-jarige :lol:.

KillingRaptor

Legacy Member
Wario Land 4 is alweer een paar dagen uit, al begonnen met de volgende. Metroid Fusion deze keer, ook via 3DS Virtual Console. Heb deze vroeger nog uitgespeeld op GBA, erg tof om deze opnieuw te beleven!

@Shuura: Code of Princess heb ik ook staan op m'n 3DS, erg vette game vind ik!

Dustar

Legacy Member
Shuura zei:
Golden Axe (Megadrive) met mijn 7-jarige :lol:.

Golden Axe ( op de SMS weliswaar ) was voor mij altijd perfect als ik een verloren half uurtje had; hoe dikwijls ik die niet uitgespeeld heb. Ben dat spel nooit beu gespeeld. :-)

Claudio VO

Legacy Member
ik heb een week of 2 geleden een Atari 2600 Jr. op de kop weten te tikken " TOK" :p

wel ; ben eens m'n jeugdjaren aan het herbeleven denk ik :) kheb hier een cart of 20 erbij gekocht. en zelf dan ( via al die bootlegs ) kan ik er al in slagen om er 4 dubben te hebben :p

altijd grappig , dat bij die bootlegs er altijd iets anders op het spel staat . dan wat de cover doet vermoeden.. haha

toch al even kunnen spelen op: missile command ; REEVER RAAD II ( Jawel :p ); en Cracker Pet. vreemd genoeg hebben de bootlegs geen probleem om op te starten. terwijl de Originals vaak niet werken. of nog niet ..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan