Archief - Xbox - Must have's - xbox only games

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JimmyPatterson

Legacy Member
De Xbox heeft dan misschien 'weinig' exclusieve games, de kwaliteit ervan is wel zeer hoog :)

Kenneke10

Legacy Member
Die van ps3 , vind ik nog hoger God of War , Killzone ,Litlle big planet, uncharted, Gran tourismo, infamous.... plus dat xbox gewoon vool licenties opkoopt om net iets voor de ps3 te zijn vb dlc van MW3.

Nu goed ik ben een playstation/ nintendo man. xbox vindk ik iets te gemaakt console zonder enige geschiedenis gewoon gemaakt om een beetje mee te profiteren van de console markt.

Psyt3k

Legacy Member
Als ik zo die lijst van exclusives bekijk, zit er wel veel kwaliteit tussen idd! Maar ik vind de PS2 collectie nog altijd veel interessanter. Meer exclusives en meer naar mijn smaak ook.

Ik kan wel Kenneke zn post volgen. 'k Heb nog altijd gene feeling met die console. Enkel voor een paar exclu's ga ik ze ook eens in huis halen :) en dan de 360 mss ook binnen een jaarke of 5 ofzo :D

sluysen

Legacy Member
Hangt mss ook vanaf met wat je opgegroeid bent. Had ik vroeger een xbox gehad ipv een ps2, dan had ik mss nu een grote xbox collectie, aangezien de meeste zaken die ik op ps2 heb wss wel op xbox uitgekomen zijn ook.

xbox was denk ik toch iets voor op ps2, door de HD en netwerkingang ingebouwd bv.
Hoe irritant is het niet om te zoeken tussen je memory cards naar 1 bepaalde save game :D

JimmyPatterson

Legacy Member
Dankzij Xbox is het hele gebeuren van 'online gamen op console' pas echt begonnen :)
Xbox Live werkte toen al als een droom (ik herinner me nog de vele avonden die ik spendeerde met PGR2 online). Ook was de interne harde schijf een serieuze verbetering ten opzichte van de memorycards. De graphics waren ook superieur en ik vind de controller (niet de oorspronkelijke maar de 'S' versie) een stuk beter dan een Playstation controller.

sluysen

Legacy Member
Het enige wat ik nog zou willen doen met mijn xbox is ervoor zorgen dat ik games naar de HD kan kopieren ipv telkens die cd in te steken (mede omdat mijn dvd drive dus suckt :p)

Private Joker

Legacy Member
Dat de graphics beter waren dan de PS2, daar heb ik zo m'n twijfels over maar voor de rest stel ik me achter JP z'n argumenten! Ik heb wel een band gecreëerd met de console dus dat hangt louter af van waarmee jij en je vriendenkring bezig waren toen.

reactor

Legacy Member
Ik ben het wel eens met JP.
Volgens mij was de xbox de superieure console van zijn generatie.
Hardwaretechnisch ,dus ook qua graphics.
Ook de basis van fps op console is voor mij gelegd door de x-doos.
Zelfs de cube was beter dan de ps2 naar mijn idee.

En als je ziet wat er allemaal kan met de xbox als hij "geprepareerd" is ,is het wel duidelijk wat voor power er in zit!

Ik heb toen gekozen voor de Xbox ,en nu ik alle generatiegenoten bezit vind ik dat nog steeds de beste keuze.

sluysen

Legacy Member
Ik heb voor een ps2 gekozen (was de ps2 niet iets eerder uit dan een xbox?)

Geen idee waarom ik dat toen gedaan heb, waarschijnlijk de logische overstap na ps1 gaming.
Ik beklaag het me zeker niet, maar als ik nu zie welke mogelijkheden de xbox toen al had, vgl met ps2...
* 4 players, geen gedoe met multitap
* HD, geen gedoe met memorycards :p
* ingebouwd lan
* homebrew mogelijkheden

Kenneke10

Legacy Member
Heb nooit de kracht van de xbox ontkent he jongens, Xbox is wel als laatste op de markt gekomen.

en idd naar mijn gevoel waren zowel de xbox als de GC beste ivm gfx.

Psyt3k

Legacy Member
Welke console je blijft verkiezen hangt inderdaad sterk af van met wat je opgegroeid bent en van wat je maten spelen. Maar ik heb indertijd een klein jaar nadat zowel PS2 als XBOX uit waren bewust voor PS2 gekozen, puur op basis van exclusives. Daar heb ik geen spijt van gekregen... :) Heb ook vrij vroeg een Gamecube gekocht en verder bij maten op hun XBOX gespeeld. Ik vind de PS2 de meest interessante console van zijn generatie. Kwa gx lagen de XBOX en GC een klein beetje voor op de PS2, maar dat was maar te merken in bepaalde titels.

Ze mochten er alledrie zijn vind ik. Maar als je een PS2 + goeie PC had, vond ik de XBOX geen must have console.

rolforf

Legacy Member
De Xbox lag ver voor op de PS2, is ook 2 jaar later uitgekomen. Als je de tec's vergelijkt:

CPU:
PS2 294 Mhz - Xbox 733 Mhz
GPU
PS2 147 Mhz - Xbox 233 Mhz
RAM
PS2 32 MB - 64 MB

De Xbox was eigenlijk een PC qua power. Nog 2 grote voordelen van de Xbox: kon gemakkelijk gemod worden en Xbox Live! Xbox Live was toch wel historisch, niet? Het belangrijkste wat er uit die generatie van consoles is gekomen is toch online gaming in retrospect en dat was dankzij de Xbox.

PS2 is ook wel mijn favoriet, want de console is maar zo goed als zijn collectie van games.

Kenneke10

Legacy Member
Heeft de ps2 ook al niet van in het begin ook de bedoeling gehad voor online gaming, heb zelf nog uren versleten met PES 5 online.
En bij xbox is het gewoon van int begin betalend geweest ( wat ook aan de kwaliteit te zien was).

Tot op de dag van vandaag heb ik nog geen euro gespendeerd aan online gaming, alle Cod, fifa's etc spelen voor mij even goed op psn...

overlaatst nog fifa13 zien liggen voor de ps2 is toch ongeloofelijk dat ze die console nog ondersteunen, was bij xbox wel even anders overschakeling xbox - xbox360 .

En zal wellicht weer zo zijn bij de nieuwe xbox... ga xbox niet afbreken maar bepaalde keuzes vind ik weinig rekening houdend met de gamers enkel geld in het laadje brengen, wat verwacht je microsoft...

heb hier ook een 360 staan hoor , maar van alle console's heb ik het minst respect voor deze. hoeveel geld heeft microsoft al niet over de brug gesmeten om ps exclusives ook naar een groene doos te krijgen
- devil my cry
- tekken
- resident evil
en dan vergeet ik er nog enkele

Pyrox

Legacy Member
@ voorgaande

moest xbox 160 miljoen units verkocht hebben zouden ze die nu ook nog ondersteunt hebben, alle ik onderstreep alle beslissingen van zowel nintendo, microsoft en playstation staan in het teken van het bedrijfscijfer en dat is zo bij zowat elke multinational de dag van vandaag, er is rond die kwestie helemaal geen ethiek. shoot to kill is de mentaliteit vandaag. ik geef u trouwens zwart op wit dat indien playstation zijn nieuwe console 2jaar eerder op de markt had kunnen brengen ze ook alle ondersteuning voor ps2 hadden laten vallen!

reden?
als je alle ondersteuning voor de huidige console laat vallen, dan moeten de gamers die de nieuwste games willen spelen upgraden en als je dan de enige speler op de markt bent betekent dit dat ... jawel, je 2 jaar lang alle mensen die de stap naar de nieuwe generatie willen maken binnen uw rangen houdt.

en wat exclusives betreft...

wie kocht splintercell weg bij microsoft? .... enz.

dmc
resident evil
tekken

hebben geen nieuw exclusiviteitscontract meer getekend... ze zijn niet gekocht

niet naief zijn ;)

Kenneke10

Legacy Member
Oke daar sla ik de bal dus totaal mis , vind het gewoon jammer, dat nu alle games op elke console uitkomen.

KillingRaptor

Legacy Member
Resident Evil is toch nooit exclusive geweest? RE2 had je ook op de Nintendo 64 en een ook een Game Boy Color deel. RE4 was zelfs eerst exclusief op de GameCube. Code Veronica dan op de Dreamcast.
Het eerste deel werd zelfs een jaar na de release op PlayStation naar de Saturn gebracht.

Kenneke10

Legacy Member
Nee idd maar de eerste Resident evil was zowat het pareltje van de psx, RE zero en RE remake zijn excusives voor de GC .
RE4 was ook als Excl bedoeld voor Gc is dan wel een jaar later naar de ps2 gekomen

KillingRaptor

Legacy Member
Kenneke10 zei:
RE4 was ook als Excl bedoeld voor Gc is dan wel een jaar later naar de ps2 gekomen

En daarna naar de Wii, en daarna als HD port naar PS3 en 360. Tot zover de exclusive die. :p

JimmyPatterson

Legacy Member
Die exclusiviteit geldt dan ook maar voor een bepaalde periode :)
Een game verschijnt bijvoorbeeld 1 jaar enkel voor één console maar na dat jaar mag de game perfect worden uitgebracht op alle andere consoles (en dus bij de concurrentie).

Het 'voordeel' van zo'n exclusiviteitscontract is dat je de fans van een bepaalde reeks bijna dwingt om jouw console te kopen (die hard fans hebben meestal weinig of geen geduld). Het nadeel is dan weer dat je vrij veel geld besteedt aan het product dat slechts een tijdje exclusief is voor jouw console.

KillingRaptor

Legacy Member
Daarom ook dat de blijvende exclusives de grootste reden zijn waarom mensen een bepaalde console kiezen.
Nintendo voor hun first party titels, Sony vooral voor Insomniac, Naughty Dog en Sucker Punch en Microsoft voor Halo. Ik snap nog altijd niet waarom ik indertijd voor de Xbox 360 heb gekozen in plaats van PlayStation 3, ben blij dat ik die laatste nu ook heb. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan