Goed dat het positief is afgelopen.
Echter, een familielid heeft ooit eens €3000 van ons geleend dat ze zou terugbetalen. Wie vertrouwt nu geen familie dus... gegeven.
Een paar honderd euro's gekregen op termijn, daarna niets meer...
Moeder belt een aantal keer naar tante, die dreigt.
Resultaat, wij zijn voor het vredegerecht moeten gaan voor 'aftroggelen'. Daarna hebben we advocaat moeten nemen want ze gingen juridisch verder.Hoewel we een bewijs op tape hadden waarin duidelijk werd gezegd dat ze ons het geld schuldig waren, werd dit niet aanvaard. De rechter geloofde ons wel, maar kon niets doen.
Alles moet met de hand geschreven en worden ondertekend door degene die leent of je hebt geen poot om op te staan.
Vanaf nu leen ik iedereen zonder intrest, al is het €50 als ze het op papier zetten.
En wat ik ook geleerd heb, vaak kun je vreemden dus nog meer vertrouwen dan familie... daar moet je het van hebben..