Archief - PC'tje gezocht 400€

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

2.DIE.4

Legacy Member
Ik heb een budget van 400€ en zou daarvoor een pc'tje willen.
Wat moet er allemaal inzitten :

AMD 64 3000+
Mobo
HD van minstens 80GB (liefst sata, maar moet niet)
512ddr (mag 1Gb ook zijn)
basic gfx kaartje (radeon 9250 - 9550 - ... )
dvd-writer van nec (3550 of 4550)
kast hoeft niet maar als er een bij is , moet het wel een zwarte zijn


Laat maar komen :)

PsYmon

Legacy Member
Hmmm, ik overweeg om mijn setup te vervangen door een mobile setup. Tis echter nog niet 100% zeker. Anyway, wat ik in aanbieding zou hebben dan:

mobo: A8N sli deluxe met zalman op (stekels af moeten knippen voor graka): €125
graka: xfx 6800GT met zalman Cu op €200
Cpu: winnie 3200+ boxed €120
ram: 2*256 mb ram (pc3200) weet wel nog niet welk merk €50

totaal een 500 euro, maar je kan eventueel weglaten wat je wil he.
Mobo bijna nieuw, graka dik jaar oud denk ik, koeler wel nieuw, cpu ook een dik jaar denkik

En ben ook van Gent.
Let dus wel op, dit gaat weg onder voorbehoud eh :) Eerst zien of een mobile setup haalbaar is en of jij interesse hebt

2.DIE.4

Legacy Member
Ik zou enkel interesse hebben in de cpu ... Mobo moet zoveel opties niet hebben vr mij , graka is way to good :) , ram liefst 1*512 , ...

Bachs

Legacy Member
Ik heb hier nog een medion pc staan
pentium 4 2.0 ghz
256 mb ram
37.2 - 31.2 - 6 gig
gforce4 mx 460


Werkt volledig, maar aangezien hij toch nog in garantie is gaat hij eerst nog eens binnen bij gsc voor een checkup zoals ze zeggen
zit nog in kast (wit) maar als je die niet wilt haal je alles er toch gewoon uit?
voor 400€smijt ik er nog een perfect werkende 17" crt (ook medion) bij
en voor 500" komt er nog een printer en scanner bij, daar heb ik niet direct de specificaties van, maar die kan ik je gerust geven als je geïnteresseerd bent.

2.DIE.4

Legacy Member
Bachs zei:
Ik heb hier nog een medion pc staan
pentium 4 2.0 ghz
256 mb ram
37.2 - 31.2 - 6 gig
gforce4 mx 460


Werkt volledig, maar aangezien hij toch nog in garantie is gaat hij eerst nog eens binnen bij gsc voor een checkup zoals ze zeggen
zit nog in kast (wit) maar als je die niet wilt haal je alles er toch gewoon uit?
voor 400€smijt ik er nog een perfect werkende 17" crt (ook medion) bij
en voor 500" komt er nog een printer en scanner bij, daar heb ik niet direct de specificaties van, maar die kan ik je gerust geven als je geïnteresseerd bent.



Uhm 400€ vr deze pc is echt wel veel te veel ... daarvoor stel je een nieuwe samen :s

barongizmo

Legacy Member
amd 64 3400+ met zalman cnps-7000b-cu
msi k8n neo platinum
zwarte chenbro case (nieuw 55 euro) met hiper 480 watt (nieuw 80 euro)
cd-rw zwart
2*256 MB DDR400 Geil
Videokaart zit er niet in maar ik kan voor basis kaartje zorgen
HDD ook niet (daar kan ik ook voor zorgen)
geen floppy

Zonder Video en HDD=340
Met Video en hdd 80gb (ik zorg er wel voor)= 430

2.DIE.4

Legacy Member
barongizmo zei:
amd 64 3400+ met zalman cnps-7000b-cu
msi k8n neo platinum
zwarte chenbro case (nieuw 55 euro) met hiper 480 watt (nieuw 80 euro)
cd-rw zwart
2*256 MB DDR400 Geil
Videokaart zit er niet in maar ik kan voor basis kaartje zorgen
HDD ook niet (daar kan ik ook voor zorgen)
geen floppy

Zonder Video en HDD=340
Met Video en hdd 80gb (ik zorg er wel voor)= 430
Cpu en mobo zitten goed
kast en voeding zijn overkill voor mij
cd'rw ben ik niets mee , dvd-rw must it be :)
liever 1*512 ram
videokaart en hdd kan ik zelf vr zorgen
dus bedankt , maar neen , toch niet

DSK

Legacy Member
als ge wa rondkijkt, kunt ge iets nieuw kopen voor uw budget da aan uw eisen voldoet...

vorige week nog pc'tje gemaakt:
Sempron 2800+
80GB SATA
Radeon 9200
Mobo met on-board Sound, Netwerk
Kast + voeding
512MB RAM
NEC DVD-RW Dual layer
voor €360

2.DIE.4

Legacy Member
Ja das waar , maar ik koop leiver tweedehands, dan heb je meer waar voor je geld ... :)

2.DIE.4

Legacy Member
Niemand ?


Hetgeen ik zoek :
AMD Sempron64 2600+ , 2800+ of 3000+ --> 50 a 60€
met bijbehorend moederbord --> 30 a 40€

OF

A64 3000+ of 3200+ --> 80 a 110€
met bijbehorend mobo --> 50€

dan de rest:
dvd-rw 16x --> 30€
videokaartje 9800pro , 6600GT --> 75 a 110€
512 ddr ( 1GB mag ook ) --> 30€ of 60€
hd mag beke vanalles zijn, maar liefst sata ( raptor mag ook ): max 75€


Wie heeft er zoiets staan ?
Indien je van Gent bent , mag je ook afzonderlijke onderdelen aanbieden , die kan ik dan wel komen ophalen



Als je niet van Gent bent --> meerdere onderdelen tegelijk aanbieden aub




Alvast bedankt

pantezz

Legacy Member
AMD Barton 2500+ @ 3200+
Abit NF7 S2G Ultra 400 (ondertsteunt sata en gygabit, onboard Lan en 5.1 sound)
120GB Maxtor ATA
1*512DDR 400
DVD - RW Dual layer
DVD reader
(floppy :p)
Asus V9999le (GeForce 6800 series) @ 12pp - 5vs
Hercules MUSE 5.1 Soundcard
Alles in een tybotech case + 300W (1 gewone fan + 1 ccfl fan)
Voor 400 mag dit alles buiten...

2.DIE.4

Legacy Member
pantezz zei:
AMD Barton 2500+ @ 3200+ --> 50€
Abit NF7 S2G Ultra 400 (ondertsteunt sata en gygabit, onboard Lan en 5.1 sound) --> 30€
120GB Maxtor ATA --> 45€
1*512DDR 400 --> 35€
DVD - RW Dual layer --> 30€ ( type ? merk ? snelheid ? )
DVD reader --> 10€
(floppy :p) --> 3€
Asus V9999le (GeForce 6800 series) @ 12pp - 5vs --> 75€
Hercules MUSE 5.1 Soundcard --> geen idee :s 15€ ?
Alles in een tybotech case + 300W (1 gewone fan + 1 ccfl fan) zwarte kast ? --> 25€
Voor 400 mag dit alles buiten...


Ik zou dus op een totaal van +-320€ uitkomen ... en ik denk dat dit geen slechte schatting is ...

pantezz

Legacy Member
-zo'n 2500+ barton gaat soms nog weg voor 65-70
-zo'n abit voor 60-70 soms ook
-die dvd dual layer is een philips, snelheid zou ik nog eens moeten kijken, maar is nog maar twee weken oud
-V9999le is toch wel nog zo'n 90 waard, velen zouden nog 100 geven voor zo'n kaart. (als je weet dat de ATI 9800pro's hier soms aan 80 - 90 EURO weggaan en je weet dat deze V9999 beter is of de ATI)

Dus ik denk dat 400 niet echt overschat is...

2.DIE.4

Legacy Member
Ja laat dan maar, ik vind je prijs net iets te hoog
van die videokaart kan ik nog geloven , maar voor die cpu en dat mobo vind ik mijn schattingen correct
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan