Archief - 100hz verwerking?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

alcatrec

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een led tv en de pfl5605 serie van philips vind ik wel interessant. Dit is een 100hz paneel, maar bij de specificaties staat bij de computer als videoingangen 1080p tem 60hz.

Wil dit dus zeggen dat ik bv een dvd/blu-ray speler of een mediaspeler/htpc aansluit, ik enkel maar 60hz kan krijgen ipv 100hz?

Code:
Beeldformaat: Breedbeeld
Helderheid: 450 cd/m²
Dynamisch schermcontrast: 500.000:1
Responstijd (normaal): 2 ms
Kijkhoek: 176º (H)/176º (V)
Schermdiagonaal (inch): 46 inch
Schermdiagonaal (centimeters): 116 cm
Scherm: Full HD LCD, Direct LED-achtergrondverlichting
Schermresolutie: 1920 x 1080p
Beeldverbetering: Pixel Plus HD, Active Control met lichtsensor, Kleurverbetering, 100 Hz Clear LCD, Digital Noise Reduction, Dynamisch-contrastverbetering, Luminance Transient Improver, MPEG-artefactreductie, 2D/3D-ruisonderdrukking, 1080p 24/25/30 Hz verwerking, 1080p 50/60 Hz verwerking, HD Natural Motion, Scherm met LED-achtergrondverlichting
Schermverbetering: Scherm met anti-reflectiecoating
Computeraansluitingen: tot 1920 x 1080 bij 60 Hz
Video-ingangen: tot 1920 x 1080p, 24, 25, 30, 50, 60 Hz
Uitgangsvermogen (RMS): 20 W
Geluidsverbetering: Automatische volumeregelaar, Incredible Surround, Treble- en basregeling, Kristalhelder geluid
Geluidssysteem: Mono, Nicam Stereo, Stereo
Kinderbeveiliging: Kinderslot + beveiligingsniveaus voor kinderen
Klok: Sleeptimer
Verbindingsverbeteringen: EasyLink
Gemakkelijk te installeren: Zenderinstallatiewizard, Instellingenwizard, Apparaataansluitwizard, Automatische detectie van Philips-apparaten, Automatische programmanamen, Automatisch installeren, Programmanaam, Sorteren
Gebruiksgemak: Smart Picture, Smart Sound, Gebruikershandleiding op scherm, EasyLink, Selectie van favoriete programma’s, Mozaïekzenderoverzicht, Bediening met één druk op de knop, Home-knop
Elektronische programmagids: Elektronische programmagids met ‘Nu en straks’-informatie*
Aanpassingen van beeldformaat: Auto Format, Filmformaat 16:9, Superzoom, Breedbeeld, ongeschaald (1080p dot by dot)
Teletekst: 1200 pagina’s Hypertext
Firmware-upgrade: mogelijk Auto-upgradewizard voor firmware, Firmware-upgrade mogelijk via USB
Multimedia: USB autobreak-in, USB-mediabrowser
Multimedia-aansluitingen: Apparaat uit USB-geheugenklasse
Beeldweergaveformaten: JPEG
Muziekweergaveformaten: MP3
Videoweergaveformaten: H264/MPEG-4 AVC, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4
Antenne-ingang: 75 ohm coaxiaal (IEC75)
Televisiesysteem: PAL I, PAL B/G, PAL D/K, SECAM B/G, SECAM D/K, SECAM L/L’, DVB COFDM 2 K/8 K
Videoweergave: NTSC, SECAM, PAL
DVB: DVB-T MPEG4, DVB-C MPEG4
Tunerbereik: Hyperband, S-kanaal, UHF, VHF
Omgevingstemperatuur: 5 °C tot 35 °C
Netstroom: 220 - 240 V; 50 - 60 Hz
Functies voor energiebesparing: Aan-uitschakelaar van 0 watt, Lichtsensor, Eco-modus

iemand die dit weet (is nogal dringend =) )

Fraggie

Legacy Member
Je beeld zal altijd 100Hz zijn, en je media heeft ook maar 1 frequentie bv 30fps. Dus tenzij je beelden hebt van 100Hz zorgt een interface van max. 60Hz geen beperking.

Voorbeeldje uit de game wereld: GTA:Vice City draait op zo'n 30fps en je kan dat even goed afspelen op een 60/80/100Hz scherm over een DVI kabel van max 75Hz.

alcatrec

Legacy Member
Dus een dvd/blu-ray of mediaplayer geeft geen beelden door aan 100hz?

Net even op de site van philips gekeken en zelfs de 9000 serie heeft max 60hz beeldverwerking

Skoebiedoe

Legacy Member
maar meer als 60 Hz is ook niet echt nodig(en als je dan nog eens weet dat een full hd blu ray maar 24p is ....)

vinteg

Legacy Member
beeldinput is altijd 60Hz. het paneel geeft het gewoon weer als 100Hz zijnde en rekent er wat denkbeeldige frames bij.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan