Archief - 2 Computers aansluiten op internet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

servet

Legacy Member
Hallo,
ik heb nu thuis twee computers staan, ik wil ze allebij aansluiten op internet, men ene vriend zei da ge met twee netwerkkaarten kunt aansluiten,
Hoofdcomputer 2 netwerkkaarten
en de andere computer 1 netwerkkaart,

het internet aansluiting gaat van modem naar de hoofdcomputer, van hoofdcomputer naar de andere computer,

zal dat lukken mensen?

en de hoofd computer moet aanstaan om bij die andere computer te gaan internetten :niceone: zijn er mensen die ervaring hebben ? :p

donkey_thong

Legacy Member
jah, lukt, maar dan moet uw pc altijd opstaan om er voor te zorgen dat de andere ook i-net heeft. allez, da hebbe ze mij toch altijd wijsgemaakt.
ik heb ook even een vraagje over een netwerk, en wil er niet echt een thread aan verspillen:
is een draadloos netwerk mogenlijk zoals hierboven(maar dan met draadloze netwerkkaartjes ofcourse)?!?

-=2H@RD2KiLL=-

Legacy Member
@servet: diegene met de modem is dan zogezegd "host". Die modem moet aangeplugged worden in de goei netwerkkaart. Dan koop je 2 netwerkkaartjes bij & 1 netwerkkabel. Je steekt die kaartjes in uw pc's, en trekt de kabel ertussen.
Dan ga je naar mijn netwerklocaties > rechtermuisknop op uw netwerkkaart van uw internet > internet toegang delen

klaar is kees

servet

Legacy Member
-=2H@RD2KiLL=- zei:
@servet: diegene met de modem is dan zogezegd "host". Die modem moet aangeplugged worden in de goei netwerkkaart. Dan koop je 2 netwerkkaartjes bij & 1 netwerkkabel. Je steekt die kaartjes in uw pc's, en trekt de kabel ertussen.
Dan ga je naar mijn netwerklocaties > rechtermuisknop op uw netwerkkaart van uw internet > internet toegang delen

klaar is kees
Hey bedankt voor je reactie maar ik zie nergens internet toegang delen,? :wtf: kijk eerst moet ik naar configuratie scherm dan internet verbindingen ... rechter muisknop ik zie nergens internet toegang delen :eek:

servet

Legacy Member
ok bedankt nu heb ik het gezien ;) bij deze computer :) ik dacht eerst mijn netwerkverbindingen :scream:

le mastre

Legacy Member
@donkey
Jep. Allee ik nam internet binnen via kabel via het netwerk en gaf dit door aan een andere laptop via mijn draadloze verbinding.

servet

Legacy Member
Als je van de hoofdcomputer naar de andere gaat heb je wel een cross over kabel nodig he of nie? want ik heb da ergens gelezen

Godzilla*Akira

Legacy Member
pakt u toch gewoon ne router, is toch veel handiger.

Ozzeh^

Legacy Member
-=2H@RD2KiLL=- zei:
@servet: diegene met de modem is dan zogezegd "host". Die modem moet aangeplugged worden in de goei netwerkkaart. Dan koop je 2 netwerkkaartjes bij & 1 netwerkkabel. Je steekt die kaartjes in uw pc's, en trekt de kabel ertussen.
Dan ga je naar mijn netwerklocaties > rechtermuisknop op uw netwerkkaart van uw internet > internet toegang delen

klaar is kees


ik vind dit niet? :s help , khebbet ook nodig

Exit

Legacy Member
doorloop het forum eerst voor ge post, da staat hier 100000 keer uitgelegd

/LeXuS\

Legacy Member
Is et nu gelukt servet?

want ik heb net hetzelfde gedaan als van jou en bij mij werkt het niet...

servet

Legacy Member
/LeXuS\ zei:
Is et nu gelukt servet?

want ik heb net hetzelfde gedaan als van jou en bij mij werkt het niet...
ik weet waar de fout ligt bij u, als je van de hoofd computer naar de andere gaat dan moet je een cross over kabel gebruiken,
mss lukt het dan wel :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan