Archief - 5V router op 4.5V

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bumbolt

Legacy Member
Ik heb hier nog een router liggen en wil die gebruiken als switch zodat ik laptop en desktop kan gebruiken tegelijk. (sneller internet via laptop). Nu heb ik er geen adapter voor. Ik heb een 4.5V 500mA adapter met foute aansluiting. En een 12V 500mA adapter met juiste aansluiting. Op de router staat 5V en 2.5A. Nu vraag ik mij af of het zin heeft om de aansluitingen te veranderen. Gaat die router draaien op 4.5V?

Heb er mij aan gewaagd en het werkt.

Exit

Legacy Member
neen, heeft totaal geen nut dit te veranderen

omdat je min 2,5A nodig hebt en geen van beide voldoende stroom (en dus vermogen) levert.

4,5V X 0,5A = 2.25W
5V x 2.5A = 12,5W

ook die 12V kan je niet gebruiken, de spanning is te hoog.
voedingen vervangen => spanning (V) moet zo goed als gelijk zijn, de stroom (A) moet min zelfde zijn of meer.

dat het werkt zal niet lang zijn of niet stabiel

Bumbolt

Legacy Member
Exit zei:
neen, heeft totaal geen nut dit te veranderen

omdat je min 2,5A nodig hebt en geen van beide voldoende stroom (en dus vermogen) levert.

4,5V X 0,5A = 2.25W
5V x 2.5A = 12,5W

ook die 12V kan je niet gebruiken, de spanning is te hoog.
voedingen vervangen => spanning (V) moet zo goed als gelijk zijn, de stroom (A) moet min zelfde zijn of meer.

dat het werkt zal niet lang zijn of niet stabiel

Ik heb er mij dan toch aan gewaagt (had je reactie nog niet gezien) en het resultaat is dat de led's branden maar idd de router zelf geeft niks.

Ik heb hier wel eentje van 5V+ en 2A liggen dus die zou dan 10W moeten geven. Zou deze dan werken?

Exit

Legacy Member
dat zit al dichter, kan je proberen

wel ook altijd de + en - goed verbinden!

maar is in feite nog wat te weinig

Bumbolt

Legacy Member
Exit zei:
dat zit al dichter, kan je proberen

wel ook altijd de + en - goed verbinden!

maar is in feite nog wat te weinig


Bij deze werken de leds helemaal niet. Maar misschien idd omgekeerd gelegd. (Heb maar enkele seconden opgezet)

Bumbolt

Legacy Member
Omgedraaid en werkt :), de switch toch maar meer hebbek niet nodig dus tis ideaal :p


Maw alsek gwn 2 kabels in de switch steek werkt het. Maar alsek eentje in de fa poort van men router steek en andere in switch kan em ni identificeren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan